70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان قزوین تولید کرده ایم


70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان قزوین تولید کرده ایم

قزوین – رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال ۱۸۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است، افزود: حدود ۷۰ هزار تن مازاد بر نیاز استان گندم تولید کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر پنجشنبه در آئین شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی و شروع سال زراعی جدید که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه با اجرای طرح الگوی کشت کشاورزی با صرفه و دارای ارزش اقتصادی خواهد بود، اظهار کرد: در سال جاری بعضی از رکوردها در تولید محصولات کشاورزی در کشور تغییر کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: این رقم در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن بوده و توانسته‌ایم با برنامه ریزی حدود ۷۰ هزار تن مازاد بر نیاز استان گندم تولید کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در تولید مرغ امسال تنها سالی بود که مشکل تأمین مرغ در استان وجود نداشته و رکورد بی سابقه جوجه ریزی با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در ماه فروردین انجام شد.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار پروانه بهره برداری از گردشگری برای یکی از کشت و صنعت‌های استان در محصول زیتون صادر شده و این سازمان آمادگی دارد که برای بقیه واحدهای کشاورزی که ظرفیت کشاورزی داشته باشند این کار را انجام دهد.

افلاطونی عنوان کرد: احداث گلخانه تولید نهال گردو با لیبل آبی یا گواهی سلامت پیوندک به ظرفیت ۱۰۰ هزار اصله از اقدامات مهمی بود که در کنار احداث باغ تولید پیوندک گردو به ظرفیت ۳ میلیون پیوندک در قزوین انجام شد.

وی در پایان یادآور شد: تکمیل زنجیره تولید محصول زیتون، تولید خوراک دام و طیور، تولید گوجه فرنگی با اجرای طرح شیت هاوس یا سایبان و همچنین در حوزه میوه، کشت دو ردیفه ذرت با استفاده از نوار تیپ در سطح ۲ هزار هکتار و کاهش قابل توجه مصرف آب و اجرای آبیاری زیرسطحی در باغات گردو، پسته و یونجه از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تند مرکز پژوهش‌های مجلس در رسانه دولت!/چرا قیمت دلار را بین 65 تا 75 هزار تومان ن...