ناوگروه‌ کشور هندوستان در بندرعباس پهلو گرفت


ناوگروه‌ کشور هندوستان در بندرعباس پهلو گرفت

بندرعباس- فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش از حضور هم‌زمان ناوگان نظامی ارتش ایران و هند در بنادر نظامی یکدیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم رضا قربانی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه نیروی دریایی هندوستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز میزبان سه فروند شناور نظامی از نیروی دریایی هند هستیم که این حضور ضمن تقویت ارتباطات صلح و دوستی میان دو ملت سبب ارتقای همکاری‌ها و تعاملات آموزشی و انتقال دانش نظامی خواهد شد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در سایه مسئولیت ذاتی خود در حفظ منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای سرزمینی و بین المللی وظیفه توسعه دیپلماسی دریایی را نیز دارد و این مراودات جریان دارد.

امیر قربانی ادامه داد: اکنون ۳ فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سواحل عمان (بندر سلاله) و هندوستان (بمبئی) پهلو گرفته‌اند و مراودت‌ها و دید و بازدیدها و تعاملات آموزشی خود را در میان می‌گذارند.

وی به اقامت ۳ روزه ناوگروه هند که امروز در بندرعباس پهلو گرفتند، اشاره و بیان داشت: برنامه‌هایی برای این ۳ روز تدارک دیده شده که امیدواریم سبب افزایش سطح تعاملات دو نیروی دریایی ایران و هندوستان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران