دشمن کینه 13 آبان سال 58 را از مدرسه و دانشگاه به دل دارد


دشمن کینه 13 آبان سال 58 را از مدرسه و دانشگاه به دل دارد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن کینه ۱۳ آبان سال ۵۸ را از مدرسه و دانشگاه به دل دارد، گفت: دشمن با دانش‌آموز و جنبش‌های انقلابی دانش‌آموزی مبارزه کرده و می‌کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر، اظهار کرد: همه می دانیم که از قبل از انقلاب، در بحبوبه انقلاب و پس از انقلاب، مدرسه سنگر انقلاب اسلامی و سنگر جریان‌های انقلابی بوده است.

وی افزود: نهضت حضرت امام (ره) نیز از مدرسه شروع و در مدرسه نهادینه و مستقر شد. در طول تاریخ معاصر از سال ۴۲ تا سال ۵۷ و بعد از آن، نقش مدرسه را در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دیده‌ایم و حماسه آفرینی دانش‌آموزان، معلمان و جامعه بزرگ تعلیم و تربیت در تحقق اهداف انقلاب را بارها مشاهده کرده‌ایم.

ستاری‌فرد ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب، منافقین و نظام سلطه، استعمار، استکبار و استثمار، همیشه درصدد انتقام از نهاد مقدس مدرسه بوده و به دنبال این هستند که به قداست و جایگاه مدرسه آسیب بزنند؛ آنان عصبانی و خشمگین هستند و‌ از نهاد مدرسه، از این نهاد فرهنگی‌ و تربیتی کینه به دل دارند این کینه و خشم ریشه و پیشینه‌ای تاریخی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ریشه این کینه و خشم به اوایل شکل‌گیری نهضت امام(ره) از سال ۴۲ تا ایام الله ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۱۳ آبان‌ سال ۵۸ برمی‌گردد. در ۱۳ آبان سال ۵۷ در حساس‌ترین دوران انقلاب می‌بینیم که جریان‌ها و جنبش‌های دانش‌آموزی پیشران و حامی جریان‌های مردمی و دانشجویی هستند که وارد عرصه و میدان حق علیه طاغوت شده و خون خود را تقدیم انقلاب کردند و این گونه روز دانش‌آموز در انقلاب تثبیت شد.

وی اضافه کرد: منافقین و دشمنان این ملت ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ و سالگرد آن در سال ۵۸ یعنی تسخیر لانه جاسوسی را به دست جنبش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که به تعبیر امام(ره) انقلاب دوم بود، را فراموش نمی‌کنند. مشخص است دشمن، دشمنی می‌کند و کینه ۱۳ آبان سال ۵۸ را از مدرسه و دانشگاه به دل دارد. دشمن با دانش‌آموز و جنبش‌های انقلابی دانش‌آموزی مبارزه کرده و می‌کند. این دشمنی یا نیابتی است یا اصالتی، یا آشکار است یا پنهان، یا جنگ نرم است یا جنگ سخت، یا تحریم اقتصادی است یا نفوذ فرهنگی در قالب‌های مختلف اسنادی و غیر آن.

ستاری‌فرد افزود: امروز در دولت مردمی و انقلابی و وزارت آموزش و پرورش اسناد استعماری به نام سند ۲۰۳۰ به کنار رفته و جلوی نفوذ فرهنگی‌ گرفته شده است و این باعث خشم و عصبانی شدن آنها شده است؛ امروز دشمن می‌بیند ریاست جمهور در اجلاسیه‌‌های بین‌المللی، محکم اسناد استعماری را به دیوار می‌کوبد و سند ۲۰۳۰ را رسوا می کند دشمن از این موضوعات عصبانی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و‌ پرورش گفت: منافقین عصبانی هستند از جامعه معلمان و دانش آموزان که بیش از ۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ ۴ هزار معلم شهید و ۳۷ هزار دانش‌آموز شهید در جبهه های حق علیه باطل باعث روسیاهی و رسوا شدن جریان نفاق و پیروزی ملت شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر دشمن، یوم الله ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ و حماسه آفرینی‌های مستمر دانش‌آموزان این ملت و کشور را فراموش نکرده و عداوت، دشمنی و کینه به دل دارد، بداند ما هم تاریخ معاصر را خوب می‌دانیم و ما هم فراموش نکردیم و دانش‌آموزان ما هم فراموش نکردند و از شما کینه به دل داریم. اینکه چگونه مدارس ما را آماج حملات و بمباران موشکی خود قرار دادید، به یاد داریم که چگونه مدارس بی پناه و دانش آموزان معصوم و بی‌گناه ما را در مدارس به خون کشیدید و دستان خبیث خود را به خون پاک هزاران دختر و پسر معصوم آغشته کردید.

ستاری فرد ادامه داد: هرگز بمباران موشکی رژیم بعثی با پشتوانه و حمایت منافقان و کشورهای غربی را به مدارس میانه، بروجرد، کرمانشاه و بهبهان فراموش نکردیم؛ ما هرگز «نیمکت‌های سوخته» مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه و دیگر شهرها را فراموش نمی‌کنیم. جامعه ورزش نیز «مستطیل قرمز» و شهادت جوانان بی‌گناه در زمین‌ فوتبال چوار را فراموش نمی‌کند. حتما می‌دانید و بدانید جامعه تعلیم و تربیت و جامعه ورزش خیانت، خباثت و جنایت شما را هرگز فراموش نمی‌کند بدانید جامعه تعلیم و تربیت پای آرمان‌های انقلاب و شهدا خواهد ماند و رهروان راه شهدا، امام شهدا و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نفوذ از طریق گروه های مرجع برای ما یک خط شناخته شده است، افزود: ما نیز تحریم های اقتصادی دشمن را فراموش نکردیم که باعث کشته شدن هزاران دانش‌آموز بیمار و مبتلا به سرطان شد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج