مدیریت زائران باید سیستمی و تشکیلاتی باشد


مدیریت زائران باید سیستمی و تشکیلاتی باشد

مشهد - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید نگاه سیستمی و تشکیلاتی به مدیریت زائران محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی شامگاه پنجشنبه در آئین «شکرانه خدمت»، تکریم از خادمان زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان و مدیران اجرایی استان، اظهار کرد: اگر اتحاد و انسجام مدیران استان نبود، نمی‌توانستیم در دهه پایانی صفر، آن حماسه و شکوه را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم سبب شد به اندازه‌ای برنامه‌ریزی‌ها دقیق باشد که مشکلی در تأمین نیازمندی‌ها به وجود نیاید و حتی کمتر از پیش‌بینی‌ها، امکانات مورد بهره‌برداری قرار گرفت و غافلگیر نشدیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: همه ما چه در آستان قدس رضوی و چه در مدیریت‌های استان یک هدف داریم و آن نیز محقق شدن «زیارت با معرفت» یا متعالی است.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم زائر بیاید و زیارتی با معرفت انجام دهد تا در زندگی‌اش ماندگار و اثرگذار باشد، گفت: اگر نتوانیم در مقدمات این زیارت امکانات کافی را فراهم کنیم، آن زیارت متعالی با چالش مواجه می‌شود.

رحمتی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح استان اشاره و بیان کرد: برای رسیدن به این هدف، در دو سطح استان و آستان قدس برنامه‌ریزی انجام شد، به شعار واحد «همه خادم الرضاییم، جهاد عالمانه، خدمت کریمانه» رسیدیم که همه خدمتگزاران به زائران، کسبه و مردم با این شعار به زائران خدمت کردند.

وی با بیان این‌که در جریان مدیریت روزهای پایانی صفر، سه اتفاق مبارک رخ داد، خاطرنشان کرد: نخستین اتفاق، برنامه‌ریزی جامع، هوشمند و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها بود، روحیه جهادی خدمت مدیران کشور و نظارت و پایش مستمر خدمات، دو اتفاق دیگری بود که در دهه پایانی صفر امسال رخ داد.

مدیریت زائران باید سیستمی و تشکیلاتی باشد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که این تجربه سبب شد در سال‌های پیشرو انتظارات مردم از ما بیشتر شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین دستاورد سال ۱۴۰۱، اتحاد، انسجام و هم‌افزایی و برنامه‌محوری است، در همه برنامه‌ها باید این همدلی را حفظ کنیم.

وی افزود: نگاه سیستمی و تشکیلاتی به مدیریت زائر، دیگر ااقدام مهم در سال جاری بود، باید پذیرفت دوره مدیریت هیئتی بر مدیریت زائران گذشته است.

تحقق نگاه ملی به زیارت

رحمتی، اتفاق دیگر مهم را تحقق نگاه ملی به مقوله زیارت عنوان و ابراز کرد: امسال دولت پای کار آمد و این امر محقق شد، وزرا و معاونان رئیس جمهور در مشهد حاضر شده و مدیریت زائران در سطح ملی اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: نگاه به تشکل‌های مردمی، کار ساماندهی مواکب، مساجد و مدیریت حسینیه‌ها به خوبی اتفاق افتاد و نمایان شد حضور و همراهی کردم در کارها چقدر کار را پیش می‌کردند برد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امسال در کنار اسکان، تغذیه و نیازهای اولیه زائران، از کارهای فرهنگی غافل نشده و مواکب فرهنگی حضور پررنگی داشتند.

یعقوبعلی نظری نیز در این مراسم، همراهی و هماهنگی همه ارکان استان در مدیریت زائران دهه پایانی صفر به عنوان اتفاقی بزرگ در عرصه مدیریتی استان برشمرد و اظهار کرد: عزم و اراده استان بر این بود که زمینه‌های بهره‌مندی و بهره‌گیری از منبع پر فیض علی بن موسی‌الرضا در مشهد هم از نظر عمق زیارت، گستره موضوعی و هم گستره کمی و ایجاد زمینه برای همه مردم در دستور کار باشد.

عزم ملی در کنار عزم استانی

وی ادامه داد: هم عزم ملی و هم عزم استانی در کنار حضور مردمی نیاز بود که بسیج شود، هم مردم که محور اصلی در انجام همه امور هستند و البته عزم استانی نیز در مجموعه آستان قدس رضوی و هم دستگاه‌های حاکمیتی وجود داشت.

استاندار خراسان رضوی افزود: از همان ابتدا ظرفیت تشکیلاتی ملی به‌عنوان «شورای ملی زیارت» در دستور کار قرار گرفت و امروز برای تصمیم‌گیری در سطح ملی در این شورا با ریاست رئیس جمهور اقدام می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی دیگر استان‌ها در تأمین نیازهای دهه پایانی صفر، گفت: آنچه نیاز داشتیم و اعلام می‌کردیم، از نقاط مختلف کشور با آغوش باز و اعتقاد تأمین می‌کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت