هم‌افزایی مردم و مسئولان در دهه آخر صفر کم‌نظیر بود/ تقدیر از خدمت‌گزاران زائران امام رضا (ع)


هم‌افزایی مردم و مسئولان در دهه آخر صفر کم‌نظیر بود/ تقدیر از خدمت‌گزاران زائران امام رضا (ع)

در شب ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، آیین شکرانه خدمت به زائران دهه آخر صفر برگزار و از خادمان و مدیران اجرایی استان و شهر مشهد که در این خدمت‌رسانی مشارکت داشتند تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین شکرانه خدمت ویژه تقدیر از خدمت‌گزاران زائران حضرت رضا (ع) در دهه آخر صفر امشب ۲۱ مهرماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مسئولان دستگاه‌های خدمت‌رسان در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد و حاضران، در محضر امام هشتم (ع)، شکرگزار توفیق خدمت به زائران ایشان شدند.

در دهه آخر صفر امسال، آستان قدس رضوی با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های متولی در استان و مشارکت تشکل‌های مردمی، حداکثر توان خدمتی را برای اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل و زیارت متعالی زائران پای کار آوردند و جلوه باشکوهی از خدمت کریمانه را به نمایش گذاشتند.

در همین راستا در شب میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، آیین شکرگزاری از این خدمت برگزار و در این مراسم به نمایندگی از تمامی نهادها و افراد خدمتگزار، از استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار مشهد، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، فرمانده انتظامی استان، تشکل‌های مردمی و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان و شهر مشهد تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم به اهمیت تسهیل امر زیارت برای هدایت انسان‌ها اشاره و عنوان کرد: کمک به فراهم آوردن شرایط زیارت آسان همراه با آسایش و آرامش برای مردم امری بسیار مهم، حائز اهمیت و ارزشمند است، زیرا زیارت موجب کسب معرفت، تحول معنوی و هدایت در انسان‌هاست و فراهم آورندگان و تسهیل‌کنندگان این امر مقدس در ثواب و پاداش این هدایت‌ها و تحول‌ها سهیم خواهند بود.

وی افزود: عدم فراهم آوری امکانات اولیه برای زیارت زائران می‌تواند موجب کم‌رنگ شدند زیارت و کاهش رغبت برای سفر به مشهد مقدس شود، در مقابل به هر میزان تسهیلات و امکانات افزایش یابد، به همان میزان اقبال مردم برای زیارت نیز بیشتر می‌شود و این امر بسیار ارزشمند است.

هم‌افزایی مردم و مسئولان در دهه آخر صفر کم‌نظیر بود/ تقدیر از خدمت‌گزاران زائران امام رضا (ع)

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از تلاش‌های بخش‌های مختلف و ارگان‌های دولتی و تشکل‌های مردمی در میزبانی از زائران در دهه پایانی ماه صفر تقدیر و ابراز کرد: از همه مسئولان به‌ویژه رئیس‌جمهور محترم که معاون اول و معاون اجرایی خود و وزیر کشور را برای پیگیری امور زائران و رفع نقصان‌ها به مشهد فرستادند، استاندار، فرماندار، شهردار و مجموعه تحت امرشان، قوه قضائیه، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، صداوسیما و اهالی رسانه، خدام و کارکنان آستان قدس رضوی، موکب‌های مردمی و شهروندان مشهدی که بسیار خوب پای‌کار آمدند، بسیار تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام مروی گفت: دهه پایانی صفر امسال یک اتفاق و پدیده مبارک و کم‌نظیری بود که با همکاری‌، همدلی‌ و هم‌افزایی بسیار خوب بخش‌های مختلف دولتی، غیردولتی و مردم به شایستگی رقم خورد. ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد.

قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی نیز با تقدیر از هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در دهه آخر صفر ۱۴۰۱ اظهار کرد: ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد.

مالک رحمتی اظهار کرد: در این ایام دستگاه‌های مختلف اجرایی، انتظامی، امنیتی و فرهنگی در خدمت‌رسانی شایسته‌ به زائران علی بن موسی الرضا (ع) تلاش‌ مجاهدانه کردند.

قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی هدف نهایی در خدمت‌رسانی به زائران را تحقق زیارت متعالی اعلام کرد و افزود: همه ما تلاش کردیم زائران در این ایام زیارت با معرفتی داشته باشند که در زندگی‌شان ماندگار و اثر گذار باشد. در راستای تحقق این هدف، باورمان این بود که اگر زائر، دغدغه اسکان، امنیت، تغدیه، سلامت و دیگر نیازها را داشته باشد، نمی‌تواند زیارت متعالی را تجربه کند و به همین منظور، امسال با همت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در مشهد مقدس، توانستیم این خدمات را تا جایی که مقدور بود به بهترین نحو ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: در کنار اسکان، تغذیه، پارکینگ و‌ دیگر نیازها، ارائه خدمات فرهنگی به زائران نیز یکی از دغدغه‌های ما بود که امسال در قالب برپایی موکب‌های فرهنگی ارائه شد. امسال برای رسیدن به این هدف مشترک، آستان قدس رضوی و متولیان استان، با شعار «همه خادم الرضاییم؛ جهاد عالمانه و خدمت کریمانه» پای کار آمدند، خوش درخشیدند و توانستند این شعار را محقق کنند.

وی بزرگترین دستاورد دهه پایانی ماه صفر امسال را اتحاد، انسجام، همفکری و هم‌افزایی برشمرد و گفت: ما همواره نیازمند این اتحاد بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های متولی در استان هستیم تا بتوانیم شایسته‌ترین خدمت را ارائه کنیم.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز