روز رسوای افرادی است که می خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند


روز رسوای افرادی است که می خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: امروز اغتشاشات خوابیده و روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز اظهار کرد: امروز اغتشاشات خوابیده و روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند؛ جالب است که آنها مثلاً می‌خواستند از زن دفاع کنند اما خودشان در اردوگاه اشرف، زنان را عقیم کردند.

وی ادامه داد: با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه اجازه ندهید اهل مکر فرزندانتان را از شما بگیرند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نقش دشمن آشکار بود و تاریخ هم فراموش نخواهد کرد؛ بنابراین برخی‌ها در زمین دشمن بازی نکنند.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند نقشه دشمن یک طرح انفعالی ناشی‌گرانه است که خواستند از خود نشان دهند همچنین ایشان تفکیک و متفاوت بودن حکم افرادی که در اغتشاشات حاضر بودند را مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام روشن‌تن با بیان اینکه اقتصاد نقطه تعیین کننده یک مملکت است، گفت: هرچه اقتصاد قوی باشد، می‌تواند یک کشور خود را بیشتر نشان دهد، بنابراین مسئولان باید قلبشان نسبت به رفع شکاف عمیق طبقاتی بتپد؛ اسلام با ثروت مخالف نیست اما با توزیع ناعادلانه منابع و ثروت که عده‌ای سیر باشند و عده‌ای محروم مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیوند دانشگاه و صنعت بیشتر باشد، نفوذناپذیری کشور هم بیشتر خواهد شد؛ ثروت مخالف نیست اما با توزیع ناعادلانه منابع و ثروت مخالف است.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در کنگره شهدای ورزشکار تاکید کردند که امروز محیط عمومی ورزش متأثر از حضور شهدا است؛ شهید ابراهیم هادی یک قهرمان بزرگی است که پهلوانان او را الگوی خودشان قرار داده‌اند؛ بنابراین شهدای ورزشکار یا قهرمانان محجبه که نشان دادند حجاب محدودیت نبوده بلکه مصونیت است، از این موارد هستند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ع) و امام جعفر صادق (ع)، یادآور شد: امیدوارم خداوند همه ما را جزو امت رسول اکرم (ص) قرار دهد، سخن گفتن در رابطه با پیامبراکرم (ص) بسیار سخت است؛ قرآن کریم به پیغمبر خدا چهار موهبت اعطا کرده که اولین مورد خود قرآن است.

وی در پایان تاکید کرد: عصمت و ملک عظیم و خلق عظیم سه موهبت دیگر خداوند به پیامبراکرم (ص) است و باید نسبت به استفاده از رفتار و سلوک پیامبر اکرم (ص) توجه جدی کنیم و یک سرشت و ویژگی خاصی ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی