مسئولان و صنایع توجه بیشتری به ورزش استان بوشهر داشته باشند


مسئولان و صنایع توجه بیشتری به ورزش استان بوشهر داشته باشند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از ورزشکاران، گفت: مسئولان و صنایع توجه بیشتری به ورزش استان بوشهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: تحقق تمدن اسلامی، از بین بردن ظلم، فساد و جاهلیت را از سیره نبوی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر گفت: سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بشارت دهنده اتحاد، مقابله با ظلم، فساد و پیام‌آور اخلاق است.

وی با اشاره به احیا دین رسول خدا (ص) توسط امام جعفر صادق علیه‌السلام تصریح کرد: انقلاب اسلامی ادامه دهنده اهداف پیامبر گرامی اسلام (ص) برای نفی استکبار، مقابله با ظلم، بی‌عدالتی، فساد و ترویج معنویت در جامعه جهانی برای توسعه و پیشرفت است.

امام جمعه بوشهر گفت: همان گونه که دشمنان در مقابل رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) ایستادند اکنون مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از یاری خداوند متعال و دین باری تعالی برخوردار است و بر اساس وعده پروردگار جامعه دینی و نظام اسلامی ایران در برابر خدعه و جنگ دشمنان پیروز است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه تفرقه، توطئه دسیسه و اختلاف همواره اهداف دشمنان اسلام بوده گفت: فرد عاقل کسی است که ضمن شناخت خداوند متعال و اطاعت از آن، دشمن و توطئه‌های آنان را بشناسد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) آغازگر نجات و کمال انسان است، افزود: امام صادق علیه‌السلام احیاگر اسلام ناب محمدی و یکی از نکات مهم این است که باید در تمام جغرافیای اسلامی وحدت بین مذاهب مراعات شود.

صفایی بوشهری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار دشمن را انفعالی دانست و افزود: کار دشمن در جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی مدیریت انفعالی است تا از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در همه بخش‌ها جلوگیری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه دشمن امروز به استیصال افتاده است گفت: دشمن قادر نیست مانند اول انقلاب، جنگ را تحمیل کند، بلکه الان جریانات، مدیریت، برنامه به دست جمهوری اسلامی ایران است به همین سبب دنبال بهانه‌هایی است که بتواند در جریان قوی انقلاب، پیشرفت و توسعه با هرج‌ومرج کاری کند که انقلاب اندکی متوقف شود و ذهن مسئولان و نظام اسلامی به خودش مشغول و حرکت رو به پیش را کند و یا متوقف کند و در این راستا کار دشمن انفعالی است.

امام جمعه بوشهر، ادامه داد: الان آمریکا، رژیم اشغال‌گر قدس، مرتجع منطقه، کشورهای عقب افتاده اروپایی درصدد ایجاد شرایطی هستند تا روند پرشتاب پیشرفت ایران را متوقف کنند چراکه نمی‌توانند، برابر مسیر توسعه، پیشرفت، علم و فناوری ایران مقاومت و جلوگیری کنند به همین سبب آشوب و اغتشاش ایجاد می‌کنند تا ذهن ایران را خودش مشغول کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به حرکت‌های بزرگ ملت ایران در چند سال اخیر تصریح کرد: مدیریت و درمان بیماری کرونا، تولید واکسن این بیماری و بی نیازی به جهان غرب، حرکت بزرگی در سال‌های اخیر است و با این همه توطئه، با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگ، علم و فناوری پیشرفت‌های مهمی حاصل شده، در مذاکره برجام دست برتر در اختیار ایران است، و قهر کنندگان از میز مذاکره دوباره به مذاکره برگشتند، از آن طرف حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی دشمنان را مجبور به کارهایی علیه نظام اسلامی کرد.

وی قتل، آتش‌سوزی، اغتشاش، آشوب، تخریب، بهانه‌جویی را عملکرد دشمنان ایران اسلامی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری به مسئولان تذکر دادند که ذهنتان متوجه درگیری این جریانات نشود و پیشرفت، توسعه و رشد در سطح ملی و بین‌المللی ادامه دهند.

صفایی بوشهری، با تأکید بر انجام وظیفه در حوزه‌های فرهنگی، قضائی و امنیتی بر اساس نیازهای جامعه، پرفشاری حجم بالای تهاجم رسانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به شدت جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی، رسانه‌های بین‌المللی و جهانی در یک سازماندهی خاص، تهاجم گسترده علیه ایران اسلامی و مردم ایجاد کردند تا بتوانند مدیریت اعتراضی کنند و اذهان را نسبت به ایران، انقلاب، آرمان‌ها، ارزش‌ها تغییر دهند و دور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: مردم ولایت‌مدار، بصیر، فهیم، مقاوم و بر اساس عبرت‌های تاریخی و پیروی از هدایت‌های مقام معظم رهبری در مقابل توطئه دشمن ایستادند، آنها را افشا و مشت محکمی بر پیکر متعفن استکبار جهانی وارد کردند.

امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان در توطئه و فتنه جدید دنبال تضعیف قدرت ایران در فضای ملی و بین‌المللی به ویژه مذاکرات بودند.

وی گفت: دشمنان بدانند هر کاری بکنند ایران قوی‌تر می‌شود و اقتدار ایران افزون‌تر خواهد شد و ایران با تمام وجود در کنار مقام معظم رهبری با همان آرمان‌ها، ارزش‌ها و شعارهای انقلاب به پیش خواهد رفت، انقلاب اسلامی جهانی خواهد شد و مقدمه ظهور مهدی آل محمد (ص) را فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت روز جهانی عصا سفید افزود: افراد روشندل که دارای شخصیت‌های عزیز، مهربان، فهیم و قلبی روشن و منور هستند نیاز به کمک و حمایت ویژه دارند که مسئولان باید نسبت به حل مشکلات آنان در زمینه مسکن، اشتغال، تسهیل در زندگی و ازدواج اقدام کنند.

وی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش خاطر نشان کرد: ورزش یکی از مؤلفه‌های مهم سلامت و توسعه محسوب می‌شود که توجه مسئولان به ورزش همگانی و قهرمانی یک ضرورت است.

صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه استان بوشهر در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی افزود: استان بوشهر با این ظرفیت اقتصادی و صنعتی، از جایگاه مطلوبی در عرصه اقتصاد ورزش برخوردار نیست که نیاز است مسئولان به ویژه صنایع و شرکت‌های بزرگ از ورزش استان بوشهر حمایت و پشتیبانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق