سران فتنه قابل هدایت نیستند


سران فتنه قابل هدایت نیستند

کرج- امام جمعه کرج گفت: سران فتنه قابل هدایت نیستند اما بقیه افراد را بسته به شدت و ضعف می‌توان هدایت کرد و در مسیر رشد قرارداد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: برخی در داخل کشور و عده‌ای از خارج این اهداف دشمن را حمایت می‌کنند، بنابراین باید ترفندهای دشمنان را بشناسیم تا پیروز میدان باشیم.

وی با اعلام اینکه متقین باید در برابر فتنه یکدیگر را به صبر و تقوی دعوت کنند، گفت: سران فتنه قابل هدایت نیستند اما بقیه افراد را بسته به شدت و ضعف می‌توان هدایت کرد و در مسیر رشد قرارداد.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: در فتنه‌های اجتماعی تمام تلاش فتنه گران آن است که جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و برای رسیدن به اهداف خود صبر فراوان دارند به طوری که امروز نقشه‌ای را طراحی و ۲۰ سال آینده اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: قرآن و عترت در همه این زمینه‌ها راه را به ما نشان داده است، باید به کسانی که در دام فتنه افتاده‌اند با روشنگری و بیان مطالب حق راه برگشت را نشان داد و نباید گذاشت دیگران نیز در آتش فتنه بیافتند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: هشدار، افشای شخصیت فتنه گران همان جهاد تبیین است که با روشنگری می‌توان جلوی خطا را گرفت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر فتنه اتفاق افتاد باید چگونه عمل کرد، گفت: باید در جریان فتنه نسبت به خود وظایف داشته باشیم و نسبت به فتنه گران اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) یادآور شد: حضرت امام (ره) همواره مواظبت در برابر توطئه دشمن را مورد تاکید قرارمی دادند و خاصیت تبیین درست آن است که افراد را در مقابل توطئه و فتنه آب دیده می‌کند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: در دو سالی که کرونا جهان را در بر گرفت اگر درمان به موقع صورت نمی‌گرفت خسارت‌های فراوانی به جامعه تحمیل می‌شد.

وی گفت: اکنون ویروس‌های فکری و اعتقادی اگر شناسایی نشود و مقابله با سرعت انجام نشود مشکلات چند برابر خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند رسول اکرم (ص) را اسوه حسنه معرفی کرده و آن را الگوی جهان بیان داشته است.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: در تربیت افراد الگو نقش مهمی دارد و فرد سعی می‌کند تمام ویژگی‌های الگو را در خود محقق کند؛ در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه افرادی به عنوان الگو معرفی شدند که خسارتهایی برای جامعه اسلامی داشتند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان به دنبال تکه تکه کردن منطقه خاورمیانه و تجزیه ایران اسلامی هستند، گفت: ترفندهای دشمنان تأثیری بر اراده ملت ایران ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اینکه دشمنان می‌گویند ۱۰ هزار سپاهی را تحریم کرده یا بیانیه می‌دهند تا ما دست از اهداف خود بکشیم سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: دشمنان هنوز نفهمیده‌اند که ملت ایران اسلامی سختی‌های لازم را کشیده و تحریم‌ها را تجربه کرده بنابراین دیگر این ترفندها اثری بر ملت ندارد چراکه هرچقدر تحریم کنند ما مستحکم‌تر خواهیم شد.

امام جمعه کرج درادامه گفت: ملت ایران اسلامی روی پای خود ایستاده بنابراین دشمنان با غوغاسازی، تحریک جوانان و دانش آموزان، تحریک افکار عمومی راه به جایی نمی‌برند.

وی بیان داشت: دشمنان ایران اسلامی جلوی خیزش جهانی علیه خود را بگیرند چراکه مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تحسین حضور مردم یمن در همین روزهای هفته وحدت ادامه داد: همت مردم یمن در این زمینه موقعیت شناسی است که پس از هشت سال مقاومت صورت گرفت و به این گونه اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضبا...