بیش از 200 پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجرا است


بیش از 200 پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجرا است

ایلام-معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در این مجموعه در سطح کشور در حال اجرا است.

ب گزارش خبرنگار مهر، مجید چگنی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه گاز نعمت الهی است و باید آحاد مختلف مردم قدر آن را بدانند، افزود: به دلیل شرایط ناترازی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی تولید و مصرف گاز کشور در زمستان امسال، صرفه جویی در مصرف گاز برای خدمات‌رسانی و تاُمین گاز پایدار همه هموطنان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ایلام به اتمام می‌رسند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین باعث صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف گاز می‌شود، گفت: شرکت ملّی گاز یک مجموعه خاص و عملیاتی است که بصورت ۲۴ ساعته به مشترکین خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها، کارخانجات و غیره خدمات‌رسانی می‌کند.

چگنی با اشاره به اینکه در فصل سرد سال رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین ضرورت دارد، افزود: هر چه هوا سرد شود مصرف گاز بالاتر می‌رود و به‌دلیل شرایط ناترازی گاز کشور، توسعه در حوزه گازرسانی و افزایش تعداد و مصرف مشترکین، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی هموطنان، مجبور به قطع گاز صنایع و کارخانجات پرمصرف می‌شویم.

مدیرعامل شرکت ملّی گاز ایران اظهار داشت: گاز باعث تقویت و گسترش صنایع و رفع محرومیت می‌شود و هرچه مصرف گاز توسط مردم بهینه مصرف شود به چرخش اقتصادی واحدهای تولید و صنایع کشور کمک می‌شود.

چگنی تصریح کرد: مصرف گاز در کشور ما بالاتر از حد استاندارد است و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در فصل سرد سال با مشکل تاُمین گاز مواجه خواهیم شد، در این راستا نیازمند کمک و همراهی ائمه جمعه در فرهنگ سازی و ترغیب مردم به رعایت الگوی و کاهش مصرف گاز از تریبون نمازجمعه و مساجد هستیم.

وی به فعالیت تولید گاز در پالایشگاه گاز و در دست اجرا بودن طرح توسعه‌ای فاز ۲ این واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: این طرح در سنوات قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که در صورت بهره‌برداری کامل، میزان گاز تولیدی آن ۳/۴ میلیون متر مکعب افزایش و بالغ بر ۵۰ درصد به ظرفیت فعلی تولید گاز پالایشگاه ایلام افزوده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها