شرکت‌ های خدمات سئو بر چه اساسی قیمت پروژه را تعیین می‌کنند؟


شرکت‌ های خدمات سئو بر چه اساسی قیمت پروژه را تعیین می‌کنند؟

وب‌سایت‌ها برای اینکه بتوانند از رقبای خود در فضای وب پیشی بگیرند و مخاطبین بیشتری را جذب کنند برای سئو سایت خود اقدام می‌کنند. اما...

وب‌سایت‌ها برای اینکه بتوانند از رقبای خود در فضای وب پیشی بگیرند و مخاطبین بیشتری را جذب کنند برای سئو سایت خود اقدام می‌کنند. اما مشکل اینجاست که تعرفه مشخص و واحدی برای سئو وجود ندارد و هرکدام از شرکت‌های سئو قیمتی را ارائه می‌دهند که این موجب سردرگمی مشتریان این خدمات می‌شود. آیا می‌دانید شرکت های ایرانی بر چه اساس قیمت سئو را تعیین می کنند؟

تعرفه سئو چگونه محاسبه می شود؟

قیمت خدمات بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی آن، حجم پروژه، میزان رقابت در حوزه کاری و میزان تخصص و تجربه کارشناس سئو از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار هستند.

هرچقدر تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی آن و رقابت در حوزه کاری بیشتر باشد به دلیل افزایش هزینه‌های آف پیج قاعدتاً تعرفه سئو بالاتر خواهد بود. شرکت‌های سئو که تجربه بالاتری دارند و از متخصصان خبره سئو استفاده می‌کنند مشخصاً تعرفه سئو بالاتری را برای خدمات خود ارائه می‌دهند. 

خدمات سئو را به شرکت های داخل ایران بسپاریم یا خارج ایران؟

انجام خدمات سئو برای یک وب‌سایت نیاز به مراجعه حضوری ندارد. ازاین‌رو برخی به این فکر می‌کنند که شاید بهتر باشد از خدمات سئو آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در خارج از ایران استفاده کنند.

اما اگر یک سرچ ساده انجام دهید متوجه خواهید شد که تعرفه سئو آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در کشورهای خارج از ایران از حداقل 600 دلار در ماه شروع می‌شود که با قیمت دلار 29 هزار تومان، حداقل حدود 17 میلیون تومان در ماه باید برای پروژه سئو پرداخت کنید.

حال اینکه این قیمت در ایران از حداقل 4 میلیون تومان شروع می‌شود. اتفاقاً شرکت‌های ایرانی که از تجربه و تخصص کافی برخوردارند، سفارش پروژه‌های سئو از کشورهای خارج از ایران هم در رزومه کاری خود دارند.

 

شرکت‌ های خدمات سئو بر چه اساسی قیمت پروژه را تعیین می‌کنند؟

روش ‌های قیمت‌ گذاری خدمات سئو در شرکت ‌های سئو چگونه است؟

زمانی که برای سفارش سئو سایت خود به شرکت‌های سئو مراجعه می‌کنید احتمالاً با روش‌های متفاوتی برای تعیین قیمت سئو مواجه می‌شوید. این روش‌ها عبارت‌اند از: 

آیا هزینه سئو بر حسب آمار بازدید محاسبه می شود؟

یک سری از کسب‌وکارها به‌تازگی تأسیس شده‌اند و در ابتدا قصد دارند با افزایش میزان ورودی از گوگل بتوانند شانس فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند. این نوع قیمت‌گذاری می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد.

اما این مدل قیمت‌گذاری همیشه رضایت 100% به دنبال نخواهد داشت. گاهی صداقت فدای رسیدن به اهداف می‌شود. زیرا هیچ‌چیز در دنیای سئو به‌صورت دقیق و صددرصدی قابل‌پیش‌بینی نیست. حتی اگر تمامی موارد سئو به‌صورت اصولی روی پروژه موردنظر انجام شود.

در این موارد شرکت سئو به دلیل اینکه نتوانسته به تعهدات خود عمل کند، بدقول می‌شود و اعتبارش آسیب می‌بیند. 

آیا هزینه سئو را می توان ماهیانه پرداخت کرد؟

یک سری از پروژه‌های سئو اصطلاحاً طولانی‌مدت است. نیاز است که در یک بازه زمانی مشخص و نسبتاً طولانی یک سری خدمات سئو برای وب‌سایت انجام شود تا به نتیجه موردنظر برسد. در این روش کلمه کلیدی خاصی موردنظر نیست و کلیه فرایندهای آن در سفارش سئو انجام می‌شود که البته کلیدواژه‌های اصلی سایت نیز رشد خواهند داشت.

در این نوع قیمت‌گذاری از حداقل ماهی 4 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان بسته به حجم پروژه و کارهای لازم برای سئو سایت را باید ماهیانه پرداخت کنید. 

شرکت‌ های خدمات سئو بر چه اساسی قیمت پروژه را تعیین می‌کنند؟

آیا قیمت سئو بر اساس رتبه کلیدواژه مشخص می شود؟

قیمت‌گذاری سئو براین‌اساس شاید هنوز برای یک سری از کسب‌وکارها جالب باشد اما واقعاً می‌تواند باعث رشد و سودآوری باشد؟ 

چرا برای سئو هزینه کنیم؟

آنچه شما را مجاب می‌کند که برای سئو سایت خود هزینه کنید به‌راستی چیست؟ حضور در بهترین جایگاه‌های صفحه اول گوگل؟ بهتر است قبل از اینکه اقدام به سئو برای سایت خود کنید این سؤال را از خود بپرسید.

اما اگر قصد شما افزایش سودآوری برای کسب‌وکارتان است باید بدانید تمرکز بر روی رتبه یک کلیدواژه درست نیست. زیرا به‌این‌ترتیب کارشناس سئو تمام تمرکز خود را روی این نکته معطوف می‌کند که به هدف برسد و صرفاً حضور در صفحه اول برای او دغدغه می‌شود.

درحالی‌که زمانی حضور یک کلیدواژه در صفحه اول سودآور است که بتواند برای شما ورودی‌های هدفمند به ارمغان بیاورد. زمانی این رتبه پایدار است که لانگ تیل‌های کلیدواژه اصلی در صفحه اول باشند و با ورودی‌هایی که میاورند رتبه کلیدواژه اصلی هم تضمین شود.

از نکات منفی این نوع قیمت‌گذاری این است که کارشناس سئو ممکن است برای رسیدن به هدف آن‌قدر از لینک‌سازی خارجی استفاده کند که با جریمه گوگل در نهایت مواجه شوید! بنابراین در انتخاب این نوع قیمت‌گذاری دقت بیشتری داشته باشید. 

در چه زمانی مجبورید به شرکت های سئو مراجعه کنید؟

برخی از کسب‌وکارها در مجموعه سازمان خود شخص یا اشخاصی را برای انجام بخشی از خدمات سئو سایتشان دارند. اما باتوجه‌به چالش‌های پروژه سئو گاهی از پس تمام مراحل لازم برای بهینه‌سازی سئو بر نمی‌آیند. به‌این‌ترتیب با اشراف به این که چه خدمات و یا کاری را برای بهبود سئو سایت خود نیاز دارند، به شرکت‌های سئو مراجعه می‌کنند.

برای سایت این کسب‌وکارها قیمت خدمات سئو به‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود. این قیمت‌گذاری در ایران باتوجه‌به تخصص و تجربه شرکت سئو از ساعتی 100 هزار تومان شروع می‌شود. البته بسته به نوع کاری که برای بهینه‌سازی وب‌سایت موردنیاز شماست این هزینه ممکن است تا ساعتی 1 میلیون تومان هم در برخی شرکت‌ها باشد.

البته این قیمت در مقایسه با قیمتی که شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در خارج از ایران بر اساس دلار ارائه می‌دهند بسیار کم است. 

آیا می توان قیمت سئو را بر اساس میزان فروش مشخص کرد؟

با سئو در صفحه اول قرار می‌گیرید و می‌توانید فروش‌های چند صد میلیونی در ماه را تجربه کنید. اصلاً دیجی‌کالا چطور توانست به فروش میلیاردی برسد؟ سئو راز موفقیت و فروش میلیاردی دیجی‌کالاست. این جملات شاید برای شما هم آشنا باشد.

درست است که با رسیدن به صفحه اول گوگل میزان ورودی‌ها برای آن کوئری افزایش می‌یابد. اما افزایش ورودی تضمین‌کننده فروش نیست! زیرا فاکتورهای دیگری هم برای افزایش فروش مهم هستند. این نوع قیمت‌گذاری گر چه می‌تواند جالب به نظر برسد اما نه برای شرکت سئو و نه برای شما به‌عنوان مشتری راه درستی برای تعیین قیمت خدمات سئو نیست. 

سخن آخر

باتوجه‌به نکاتی که گفته شد هزینه خدمات سئو در شرکت‌های ایرانی در مقایسه با سایر کشورها مقرون‌به‌صرفه است. در مورد انتخاب نوع قیمت‌گذاری بهتر است تمام شرایط کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید و پس از یک آنالیز دقیق از شرایط کسب‌وکار خود بهترین نوع قرارداد سئو را برای دریافت خدمات سئو انتخاب نمایید. 

نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

 


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!