جمعیت خلاق و مولد مولفه اصلی قدرت هر کشور است


جمعیت خلاق و مولد مولفه اصلی قدرت هر کشور است

سردار محمد شرفی در اختتامیه نمایشگاه ایپاس گفت: یکی از مولفه‌های قدرت برای هر کشوری جمعیت خلاق و مولد است.

در اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) اظهار کرد: جوامع بشری بشدت در حال تغییرند و از وضعیت سنتی به وضعیت صنعتی، فراصنعتی و هوشمندی حرکت می‌کنند. اگر مجموعه کشور‌ها و انسان‌هایی که در آن‌ها قرار دارند متناسب با تغییرات جهانی، نوآوری ایجاد نکنند نهاد و سازمان مربوطه را در گذشته نگه داشته‌اند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا درباره مؤلفه‌های قدرت هر کشور گفت: دو مؤلفه قدرت در هر کشوری وجود دارد. مولفه اصلی قدرت در هر کشوری جمعیت با کیفیت آن است. اگر کشوری جمعیت کیفی داشته باشد و خلاق و مولد باشد در همه سطوح شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌هایی الان در این نمایشگاه ابتکار به خرج دادند و به برقراری آسان امنیت در کشور کمک کردند، یعنی در جهت استقلال فکری و صنعتی و فناوری کشور نقش بسیار بالایی را ایفا کرده اند. این یک الگو برای همه دنیاست. وقتی جمعیت کیفی است یعنی در فضای رقابتی سرمان بالاست.

شرفی درباره مولفه دوم قدرت گفت: مولفه دوم قدرت که موجب استقلال کشور است، توانایی در تولید و تکنولوژی و صنعت بهتر است. امروزه قدرت کشور‌ها را بر اساس تجهیزات نظامی ارزیابی نمی‌کنند. اما اگر ما قدرت را سمت توانایی‌های نرم و ذهنی ببریم در مقایسه با دیگر کشور‌ها برنده خواهیم بود. ما در این نمایشگاه محصولاتی را آوردیم که نشان دهیم از لحاظ فکر و دانایی و تولید محصول قدرت بالایی داریم. چاره‌ای هم نداریم وقتی تحریم هستیم و حتی نمی‌توانیم داروی بیماران پروانه‌ای را وارد کنیم. در این شرایط باید به انسان‌های فرهیخته متوسل شویم.

وی تاکید کرد: نظام سیاسی و برنامه‌ریزی و اقتصادی کشور باید صد درصد در اختیار طبقه فرهیخته قرار بگیرد. اگر فکر و ایده و محصول مبتکران پشتیبانی نشود، بدرد نمی‌خورد. محصول باید در بازار پشتیبانی شود و توسعه پیدا کند.

سردار شرفی تصریح کرد: پلیس در این زمینه باید وظیفه خود را انجام بدهد. در نمایشگاه امسال پلیس‌های تخصصی در این تالار‌های گفتگو نشستند و تولیدکنندگان محصولات خود را به آن‌ها معرفی کردند. البته اگر این‌ها منجر به امضای قرارداد فروش نشود مثمر ثمر نخواهد بود. وقتی همکار من با فردی اغتشاشگر روبه‌رو و با مواد آتش‌زا مواجه می‌شود باید از تجهیزات بهره‌مند باشد.

وی ادامه داد: این خیلی خوب است که مکان‌های ویژه برای اساتید دانشگاه برای ارتقاء و به روزرسانی محصول ایجاد شده است. وقتی ۶۴ محصول برگزیده می‌شوند یعنی تولیدکنندگان امیدوار خواهند شد. امروز نیز باید جلسه‌ای با حضور تولیدکنندگان ۶۴ محصول گذاشته شود چرا که ما به آن‌ها نیاز داریم و آن‌ها نیز به ما نیز دارند. اگر من ساعت‌ها در این مکان بایستم و از تلاش این شرکت‌ها قدردانی کنم بازهم کافی نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن