برنامه ترسناک گوگل: ربات‌هایی که خودشان، برنامه خود را می‌نویسند!


برنامه ترسناک گوگل: ربات‌هایی که خودشان، برنامه خود را می‌نویسند!

به زودی و به لطف برنامه ترسناک گوگل، ربات‌ها خواهند توانست برای خودشان برنامه بنویسند و آن را اجرا کنند که در ادامه به چگونگی آن می‌پردازیم.گوگل اخیرا از پروژه‌ای پرده برداری کرده که به ربات‌ها اجازه می‌دهد با توجه به فرامینی که از انسان‌ها دریافت...

به زودی و به لطف برنامه ترسناک گوگل، ربات‌ها خواهند توانست برای خودشان برنامه بنویسند و آن را اجرا کنند که در ادامه به چگونگی آن می‌پردازیم.

گوگل اخیرا از پروژه‌ای پرده برداری کرده که به ربات‌ها اجازه می‌دهد با توجه به فرامینی که از انسان‌ها دریافت می‌کنند، بتوانند برای خودشان برنامه بنویسند.

صاحب غول جستجوی جهان اخیرا وبسایت جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند که در آن «Code as Policies» یا به اختصار CAP را به نمایش می‌گذارند. این پروژه بدین معناست که متن و دستوراتی که به زبان ساده و روان انگلیسی نوشته شده‌اند را می‌توان به زبان برنامه‌نویسی پایتون ترجمه و اجرا کرد.

پروژه CAP ادامه‌دهنده مسیر موفقیت‌آمیز PaLM-SayCan محسوب می‌شود که به یک ربات فیزیکی اجازه می‌داد با دستوراتی که به زبان ساده انگلیسی صادر می‌شدند پاسخ بدهد. طبق وعده‌هایی که درباره CAP داده شده، این پروژه پتانسیل اجرای دستورات پیچیده‌تر همراه با دقت بیشتری را خواهد داشت چرا که ربات می‌تواند خودش برای کاری که می‌خواهد انجام بدهد برنامه بنویسد.

ربات‌های برنامه‌نویس

برنامه ترسناک گوگل: ربات‌هایی که خودشان، برنامه خود را می‌نویسند!

در گفت‌وگویی که در سایت Blog درباره برنامه ترسناک گوگل جریان داشت، متخصص تحقیقات این کمپانی خانم Jacky Liang و دانشمند پژوهشی آقای Andy Zeng از انگیزه و قصد خود برای توسعه این تکنولوژی و تعمیم آن برای آینده صحبت کردند.

چه می‌شود اگر ربات‌ها بتوانند خواسته‌های مردم را به طور خودکار به کد تبدیل کنند تا با دنیا تعامل بهتری داشته باشند؟ دستوراتی که با لحن محاوره‌ای داده می‌شوند تا حد زیادی مفید خواهند بود و این فایده فقط برای نوشتن کدهای ژنریک نیست، بلکه می‌توانند ربات‌ها را نیز کنترل کنند.

اگر لپ تاپ‌تان را برای برنامه‌نویسی خریداری کرده‌اید، هنوز برای دور انداختن آن کمی زود است. در تست‌های انجام شده توسط محققان گوگل، دستورات ساده‌ای با ساختار مشابه به ربات‌ها داده شد. ربات‌های شرکت‌کننده در تست توانستند یک شش ضلعی دور مرکز تخته وایت‌بورد بکشند و آجرها را در یک خط افقی کنار لبه میز بچینند.

برنامه ترسناک گوگل: ربات‌هایی که خودشان، برنامه خود را می‌نویسند!

در بررسی آزمایش CAP قسمت برنامه‌های کنترل تجسمی، تیم آزمون‌کننده به این نتیجه رسید که در حال حاضر CAP توانایی انجام کارهای خاص، اجرای فرمان‌های پیچیده و درک وقایع پشت سر هم را ندارد. همچنین این تیم به قابلیت نوشتن برنامه برای فرمان‌های غیرممکن توسط این پروژه رای نداد.

اصولا ماهیت متن باز بودن برنامه ترسناک گوگل باعث می‌شود تا برطرف کردن مشکلات اجرایی آن با سرعت بیشتری دنبال شود. همچنین وبسایت CAP اطلاعاتی را از طریق گیت‌هاب و Google Colab منتشر کرده تا ساز و کار نوشتن کد توسط ربات در پاسخ به فرمان‌ها را توضیح بدهد.

منبعTechRadar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیکر 4 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تحویل پزشکی قانونی شد