بانوان باردار در صورت ابتلا به آنفلوانزا باید مراقبت جدی تری داشته باشند


بانوان باردار در صورت ابتلا به آنفلوانزا باید مراقبت جدی تری داشته باشند

عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از افزایش میزان تقریبی مراجعه مادران باردار مبتلا به انفلو آنزا به مراکز بهداشتی ودرمانی خبر داد و در زمینه رعایت هر چه بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر نفیسه ثقفی با بیان این مطلب که انفلو آنزا بیماری ویروسی است که غالبا شروع آن در فصل پاییز و همه گروههای سنی را نیز مبتلا می کند، خاطر نشان کرد: ابتلای این بیماری قطعا برای مادران باردار یا بیماران زمینهای که سیستم ایمنی بدن آنان نسبت به سایر افراد ضعیفتر است شدیدتر بوده و باید حمایت ها و مراقبت های خاصی برای این گروه صورت بگیرد.

وی افزود: زنان باردار و بخصوص مادران بارداری که مبتلا به دیابت و فشار خون و سایر بیماریها هستند باید برای پیشگیری از آنفلوآنزا واکسن دریافت نمایند چون تب های بالای ناشی از این بیماری احتمال سقط جنین، مرگ های درون رحمی و زایمانهای زودرس را افزایش می دهد.

دکتر ثقفی با اشاره به مراجعه بیماران به گروه های مختلف تخصصی برای درمان بیماریهای ویروسی و با بیان این نکته که علائم آنفلو آنزا، سرماخوردگی و کووید، تقریبا با همدیگر مشترک است تاکید کرد، تشخیص ها باید افتراقی باشد و افرادی که مبتلابه آنفلو آنزا هستند برای آنان دارو تجویز شود.

وی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور غیر ضروری در بیرون از منزل را از جمله راهکارهای پیشگیری از آنفلوانزا برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها