خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)


خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)

سرمربی کنونی و دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران پس از ۱۰ سال در آغوش یکدیگر دیده شدند.

به گزارش "ورزش سه"، یک نامه خداحافظی (صوری یا جدی) کاری کرد تا کارلوس کی‌روش در اقدامی غیرمنتظره و بدون منصرف کردن کاپیتان و دروازه‌بان اول سال‌های نخست حضورش در ایران، او را از دو دوره جام جهانی و دو دوره جام ملت‌های آسیا محروم کند، اما ۲۴ ساعت قبل این اختلاف پایان یافت.

رحمتی که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ گلر اول تیم ملی بود و نقش زیادی در صعود شاگردان کارلوس کی‌روش به این رقابت‌ها داشت، در سه دیدار پایانی مرحله مقدماتی به‌خاطر آن خداحافظی و البته چشم‌پوشی مرد پرتغالی، نتوانست تیم ایران را همراهی کند و همین روند تا پایان دوره فوتبال‌اش هم ادامه یافت ولی مسائل بین این دو نفر دیروز و پس از یک دهه حل‌وفصل شد.

خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)

رحمتی، به افتخارات و قهرمانی‌های متعدد همراه با استقلال و سپاهان رسید، اما در عرصه ملی در جام‌های جهانی آلمان، برزیل و روسیه بنابر دلایل مختلف (با وجود آمادگی بالا) نتوانست به میدان برود و این جای خالی در کارنامه فوتبالی شماره یک سابق تیم ملی به چشم می‌خورد ولی با وجود این حسرت بزرگ، او به تمام ناراحتی‌های خود با کی‌روش پایان داد و دیروز با سرمربی تیم ملی دیدار کرد.

کی‌روش، دیروز در مرکز ملی فوتبال ویژه‌ترین مهمان را در بین تمام مربیان و فوتبالی‌های ایران داشت و وقتی رحمتی را در کمپ دید، به گرمی از او استقبال کرد، شاگرد سابق خود را در آغوش گرفت و قبل از شروع تمرین تیمش، لحظات خوشی را با او گذراند.

خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)

کارلوس کی‌روش و مهدی رحمتی که از یکم بهمن‌ماه ۹۱ (روز انتشار نامه خداحافظی) به بعد برخوردی با یکدیگر نداشتند، پیش‌بینی می‌شد پس از یک دهه و دیدار دوباره با هم، اشاره‌ای هم به گذشته کرده و حداقل خاطرات‌شان را مرور کنند ولی بنابر آنچه در گفت‌وگوی دیروز طرفین شنیده شد و افراد حاضر در دیدار آنها هم عنوان کردند، هیچ‌کدام اشاره‌ای به اتفاقات گذشته نداشتند و درباره اتفاقات روز فوتبال و شرایط تیم ملی صحبت کردند.

اولین عکس از دیدار دیروز کی‌روش و رحمتی بسیار خاص و جالب توجه بود؛ استقبال ویژه مرد پرتغالی از گلر سابق و در آغوش کشیدن او همراه با خنده‌های بلند. تصویری که در ساعات اولیه دیدار آنها منتشر نشد و سایت فدراسیون پس از رسانه‌ها آن را انتشار داد ولی در نوع خود تصویری غیرمنتظره بود.

کی‌روش دیروز پس از دیدن رحمتی و بغل کردن دروازه‌بان قدیمی‌اش که حالا تجربه سرمربیگری در دو تیم پدیده و آلومینیوم را دارد، با او تا زمین چمن قدم زد و در کنار زمین تمرین هم برای دقایقی به گفت‌وگو پرداخت و در پایان هم شاگردان خود را جمع کرد تا با این کاپیتان سابق ملی عکس بگیرند.

اما بدون تردید باید گفت که «کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!» چراکه اگر اختلافی بین طرفین به وجود نمی‌آمد و این دروازه‌بان در جام جهانی ۲۰۱۴ بازی می‌کرد، شاید تیم ملی کمتر از چهار گل در سه مسابقه دریافت می‌کرد و به جای دو شکست مقابل آرژانتین یا بوسنی و هرزگوین، حداقل امتیاز را می‌گرفت.

خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)

پس از جام جهانی برزیل هم کی‌روش بدون دعوت از رحمتی تیمش را چید و برای جام ملت‌های آسیا آماده کرد که تیم ملی ایران با وجود عدم گل خورده در سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ مقابل بحرین، قطر و امارات، اما در نخستین بازی حذفی در مرحله یک‌چهارم نهایی سه بار برابر عراق دروازه‌اش را باز شده دید و در ضربات پنالتی هم موفق کار نکرد؛ هفت ضربه پنالتی به تور دروازه چسبید و یک شوت عراقی‌ها نیز به بیرون رفت که شاید اگر رحمتی به‌عنوان یک گلر پنالتی‌گیر در آن لحظات بود، سرنوشت او و تیم ملی هم تغییر می‌کرد.

هرچه بود آن مسائل و داستان‌ها پس از یک دهه اختلاف، دیروز تمام شد و در روزهای منتهی به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ ، رحمتی تصمیم گرفت با کی‌روش دیدار کند و به او و شاگردان‌اش در آستانه سفر به قطر روحیه بدهد؛ اتفاقی مثبت که تیم ایران و مرد پرتغالی برای باانگیزه‌تر شدن و گرفتن انرژی بیشتر از سوی اهالی فوتبال به آن نیاز داشته و دارند.

خنده و برخورد غیرمنتظره پس از یک دهه؛/ کی‌روش خیلی دیر رحمتی را بغل کرد!(عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل