300 طرح هادی روستایی در دستور کار بنیاد مسکن خراسان شمالی قراردارد


300 طرح هادی روستایی در دستور کار بنیاد مسکن خراسان شمالی قراردارد

رکنا: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ طرح هادی روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ علی اکبر صابری اظهار کرد: از تعداد طرح های مذکور، ۲۰۰ طرح به صورت نیمه تمام بوده و در حال اجرا است و ۱۰۰ طرح هادی روستایی دیگر نیز قرار است انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طرح های هادی به طور میانگین باید طی ۳ سال به اتمام برسد، افزود: اما تعدادی از این طرح ها به علت کمبود اعتبارات و یا تاخیر در اختصاص آن ها، دیرتر تکمیل می شود.

صابری ادامه داد: به ندرت اتفاق می افتد که اعتبارات طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد، گفت: تاکنون طرح های هادی در ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اتمام رسیده که تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصد از جمعیت روستایی در این روستاها زندگی می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: روستاهای باقی مانده که طرح هادی در آنجا در حال اجرا است معمولا ۲۰ تا ۴۰ خانوار هستند همچنین برای تکمیل طرح های هادی در ۲۰۰ روستای مذکور نیازمند ۵۰۰ میلیارد اعتبار هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح هادی در ۱۰۰ روستا نیز اظهار کرد: برای آغاز اجرای طرح هادی در هر یک از این روستاها، ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: از محل این سفر، ۲۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستاها ابلاغ شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403