سقوط خونین بازار ارز دیجیتال در آستانه ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا


سقوط خونین بازار ارز دیجیتال در آستانه ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا

پس از اعلام خبر ورشکستگی صرافی بزرگ FTX و انعقاد یک قولنامه مالکیت بین این صرافی و بایننس، شاهد سقوط خونی بازار ارز دیجیتال هستیم!پس از دست و پنجه نرم کردن صرافی ارز دیجیتال FTX با مشکلات نقدینگی، بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس خبر از خرید این...

پس از اعلام خبر ورشکستگی صرافی بزرگ FTX و انعقاد یک قولنامه مالکیت بین این صرافی و بایننس، شاهد سقوط خونی بازار ارز دیجیتال هستیم!

پس از دست و پنجه نرم کردن صرافی ارز دیجیتال FTX با مشکلات نقدینگی، بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس خبر از خرید این صرافی از طریق یک قولنامه غیرالزام‌آور داد. همین خبر کافی بود تا شوک بزرگی به کل صنعت کریپتو وارد شود!

گرچه خرید صرافی FTX توسط بایننس این شرکت را از ورشکستگی نجات داد و توانست برای مدت کوتاهی جلوی اثرات منفی به بازار را بگیرد، اما باعث تعجب و سرخوردگی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ بازار هم شد. به طوری که بیت کوین شب گذشته به کف قیمتی ۱۷،۶۰۳ دلاری رسید که این کمترین قیمت در طول دو سال اخیر است.

سقوط بازار ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد!

توکن FTT که توکن بومی خود صرافی FTX هست نیز سقوط آزاد را تجربه کرد و ۸۰ درصد ارزش خودش را از دست داد. تا پیش از خبرهای ورشکستگی این صرافی، هر توکن FTT با قیمت ۲۶ دلار معامله می‌شد، ولی اکنون حتی با قیمت ۴.۶۶ دلاری هم خریدار ندارد. اما اثرات منفی این خرید همچنان در بازار کریپتوکارنسی ادامه دارد. ارز دیجیتال سولانا که سم بنکمن (رئیس صرافی FTX) یکی از سرمایه‌گذاران و حامیان بزرگ آن محسوب می‌شود نیز گرفتار طوفان معامله‌گران عصبانی رمزارزها شده و ارزش آن از ۳۲ دلار به کمتر از ۱۹ دلار سقوط کرده است.

سقوط خونین بازار ارز دیجیتال در آستانه ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا

سم بنکمن (چپ) و چانگ پنگ ژائو (راست)

قولنامه‌ای که بین دو صرافی بزرگ FTX و بایننس منعقد شد، باعث شده سرمایه‌گذاران بیش از هر زمان دیگری احساس ناامنی کنند و همین باعث سقوط بازار ارز دیجیتال شده است. بزرگ‌ترین نمونه آن بیت کوین است که قیمت آن به کمترین میزان خود از سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

سم بنکمن و چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل این دو صرافی بین‌المللی می‌گویند که این قرارداد امضا شده فقط به خاطر حافظت از دارایی‌های مشتریان این دو صرافی بوده و دلیل دیگری ندارد. ولی هنو اطلاعاتی از مفاد این قولنامه در دست نیست. سوال اینجاست که آیا این دو صرافی با یکدیگر ادغام خواهند شد یا آنکه FTX در زیر سایه بایننس به صورت مستقل به فعالیت خودش ادامه می‌دهد؟ علاوه بر این مشخص نیست چه اتفاقی در آینده برای حساب‌های صرافی FTX رخ خواهد داد.

منبع :bbc

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان