مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟


مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟

دیگنیتی پرستیژ به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده دیگنیتی پرایم به زودی به بازار عرضه خواهد شد؛ اما نسخه پرستیژ دیگنیتی نسبت به نسخه پرایم آن چه تفاوتی دارد؟بهمن موتور پس از این که دیگنیتی پرایم در بازار به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد تصمیم گرفت تا...

دیگنیتی پرستیژ به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده دیگنیتی پرایم به زودی به بازار عرضه خواهد شد؛ اما نسخه پرستیژ دیگنیتی نسبت به نسخه پرایم آن چه تفاوتی دارد؟

بهمن موتور پس از این که دیگنیتی پرایم در بازار به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد تصمیم گرفت تا نسخه ارتقا پیدا کرده آن را به بازار عرضه کند. در واقع دیگنیتی پرایم از لحاظ فنی نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر بوده و به همین دلیل بهمن موتور با عرضه دیگنیتی پرستیژ قصد دارد بهتر از قبل با رقبا به رقابت بپردازد. در ادامه این دو شاسی بلند مونتاژی بهمن موتور را از لحاظ طراحی ظاهری، مشخصات فنی و سطح امکانات با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم

بخش طراحی

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟ پرستیژ مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟ پرایم

دیگنیتی پرستیژ به لطف تغییراتی که اعمال شده اکنون نسبت به مدل پرایم اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. از تغییرات این نسخه می‌توان به رینگ‌های 20 اینچی جدید به جای مدل‌های 18 اینچی قبلی، دیفیوزر جدید عقب با 4 سراگزوز دایره‌ای به جای مدل‌های افقی قبلی، سپر جلوی جدید با ورودی هوای مرکزی بزرگتر و ورودی‌های تزئینی عمودی در دو طرف اشاره کرد.

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟ پرستیژ مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟ پرایم

هرچند طراحان برای بخش داخلی دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم تغییرات بزرگی را در نظر نگرفتند، اما اکنون صفحه آمپر دیجیتالی به جای مدل آنالوگ قبلی به همراه نورپردازی جدید باعث شدند تا کابین این خودرو نسبت به قبل لوکس‌تر و جذاب‌تر شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟

از امکانات مشترک دیگنیتی پرستیژ و پرایم می‌توان به در باک برقی، سنسور باران، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، در صندوق برقی و سانروف پانورامیک دو بخشی اشاره کرد.

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟

البته دیگنیتی پرستیژ اکنون به امکانات بیشتری چون صندلی راننده با تنظیم برقی 10 جهته، نورپردازی داخلی 7 رنگ، صفحه آمپر دیجیتالی، شارژر بی‌سیم موبایل، سیستم صوتی پایونر با 8 بلندگو و آمپلی‌فایر 150 واتی مجهز شده است.

بخش فنی

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟

موتور و گیربکس به عنوان مهم‌ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم محسوب می‌شود. نسخه پرایم این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده بود که می‌توانست قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده داشت. در واقع ترکیب این پیشرانه و گیربکس عملکرد ضعیفی را ارائه می‌دهد و به همین دلیل بهمن موتور عرضه نسخه پرستیژ را در دستور کار خود قرار داد.

مقایسه دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم ؛ تفاوت در چیست؟

دیگنیتی پرستیژ از یک موتور 2 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 228 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت پاورتک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. ترکیب این پیشرانه و گیربکس باعث شده این خودرو به قوی‌ترین خودرو مونتاژی بازار ایران تبدیل شود.

البته موتور پرستیژ نسبت به کیفیت بنزین حساس بوده و هزینه‌های نگهداری خاص خود را به همراه خواهد داشت. گفتنی است وزن این مدل به دلیل پیشرانه بزرگتر و گیربکس جدید حدود 230 کیلوگرم افزایش پیدا کرده که البته این اضافه وزن به خوبی توسط پیشرانه قدرتمند کنترل خواهد شد.

قیمت دیگنیتی پرستیژ و پرایم

بهمن موتور دیگنیتی پرایم را با قیمت 935 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند و برای دیگنیتی پرستیژ نیز در آبان 1401 قیمت 1 میلیارد و 120 میلیون تومان را در نظر گرفته است که از افزایش 185 میلیون تومانی قیمت این خودرو در نسخه پرستیژ حکایت دارد. البته اضافه شدن پیشرانه و گیربکس جدید به همراه آپشن‌های بیشتر به خوبی این افزایش قیمت را توجیه می‌کنند. بهمن موتور، Dignity پرستیژ را طی روزهای آینده به فروش خواهد رساند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟