جانشین تویوتا پریوس معرفی شد


شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد در نظر دارد در چهارشنبه پیش رو و طی مراسمی ویژه، یک مدل هیبریدی جدید که جانشین پریوس است را رونمایی کند. به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش شرکت خودروسازی تویوتا...

جانشین تویوتا پریوس معرفی شد

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد در نظر دارد در چهارشنبه پیش رو و طی مراسمی ویژه، یک مدل هیبریدی جدید که جانشین پریوس است را رونمایی کند.

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش شرکت خودروسازی تویوتا پیش ‌نمایش خودروی جدید خود را با تصویری که در حساب ‌های رسانه‌ های اجتماعی ژاپنی این شرکت منتشر شده بود، معرفی کرد. این خودروی هیبریدی جانشین پریوس به شمار می رود.
تصاویر منتشر شده در رابطه با این خودرو نشان می‌دهد: مدل جدید تویوتا از یک پیشرانه هیبریدی متفاوت با خودروهای فعلی این شرکت استفاده می‌ کند. در این سیستم هیبریدی، تویوتا از فناوری استفاده کرده است که قبلا در نیسان قشقایی e-Power استفاده شده بود.

این خودروی جدید احتمالا بر اساس پلتفرم TNGA موجود تویوتا ساخته می‌شود که زیربنای مدل ‌هایی مانند تویوتا یاریس، تویوتا کرولا و لکسوس RX جدید است.به گزارش سیناپرس، به نظر می ‌رسد استایل جلویی محصول جدید تویوتا شبیه به مدل Toyota bZ3 الکتریکی در بازار چین است که از باتری‌های نوآورانه Blade عرضه ‌شده توسط BYD استفاده می‌ کند.

باید توجه داشت علی‌ رغم گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه تویوتا تلاش‌ های برقی ‌سازی خود را در پاسخ به جذب سریع غیرمنتظره خودروهای برقی سرعت می ‌بخشد، اما هیبریدی‌ ها همچنان نقشی کلیدی در استراتژی این شرکت ایفا خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، گیل پرات، رئیس موسسه تحقیقاتی تویوتا، در ماه جولای اعلام کرده بود: من و همسرم یک تسلا مدل X خریدیم، زیرا با یک مهندس ارشد در این شرکت خودروسازی دوست هستیم. این یک ماشین باورنکردنی است اما همسرم از آن برای رفت و آمد ۴۵ کیلومتری در روز استفاده می ‌کرد که به این معنی بود که ۹۰ درصد باتری در بیشتر مواقع استفاده نمی ‌شد.

در واقع ما فقط این همه وزن و مواد خام را به این طرف و آن طرف می کشیدیم. همه ما می دانیم که در دوران مشکلات در عرضه باتری هستیم. خوب، آیا نمی‌ توان از این سلول‌ های باتری برای هدف بهتری مانند تویوتا راو ۴ پرایم استفاده کرد، جایی که ظرفیت باتری به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای بسیار بیشتر کمک می ‌کرد؟

به همین دلیل ما خودروهای کوچک را که برای مصارف شهری هستند همچنان به شکل هیبریدی تولید کرده و خودروهایی که قرار است مسافت های بیشتری طی کنند را به صورت تمام الکترونیکی خواهیم ساخت.

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: autocar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)