اولین شاسی بلند بومی سایپا سال آینده رونمایی می شود


اولین شاسی بلند بومی سایپا سال آینده رونمایی می شود

با همکاری قطعه سازان داخلی، اولین شاسی بلند بومی سایپا سال 1402 راهی بازار داخلی خواهد شد. جزئیات را در ادامه بخوانید.صنعت خودروسازی ایران اوضاع خوبی ندارد و با وضع فعلی قیمت دلار و برنامه‌های نصفه نیمه خودروسازان داخلی نمی‌توان امید چندانی به...

با همکاری قطعه سازان داخلی، اولین شاسی بلند بومی سایپا سال 1402 راهی بازار داخلی خواهد شد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

صنعت خودروسازی ایران اوضاع خوبی ندارد و با وضع فعلی قیمت دلار و برنامه‌های نصفه نیمه خودروسازان داخلی نمی‌توان امید چندانی به آینده آن داشت مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد یا دولت کار خارق العاده‌ای انجام دهد. وزارت صنعت، معدن و تجارت سعی کرده در سال جاری برنامه‌های جدیدی به خودروسازان ملی بدهد و روح تازه‌ای بر پیکر بی‌جان این صنعت بدمد.

تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، خودروسازان در حال طراحی بن سازه خودرو اقتصادی هستند که روی این بن سازه محصول شاسی بلند تولید خواهد شد. بنابر آنچه ایشان گفته در حال حاضر مهندسان در حال بررسی و طراحی 4 بن سازه هستند و تمام تمرکز آنها معطوف به همین موارد خواهد بود.

اولین شاسی بلند بومی سایپا سال آینده رونمایی می شود

از چهار بن سازه مذکور، یکی برای گروه صنعتی سایپا است که روی آن 2 محصول طراحی کرده‌اند (یکی شاهین و دیگری آریا) و دو محصول دیگر قرار است روی این بن سازه توسط سایپا راهی بازار شود. عبدالله توکلی لاهیجانی افزوده است:

بن سازه کاملا بومی دیگر، بن سازه خودرو تارا است که روی آن خودرو ری را هم طراحی شده و گسترش محصول نیز روی این بن سازه داریم. همچنین برنامه‌هایی برای احیای بن سازه ال 90 با زنجیره تأمین داخلی نیز داریم یعنی معماری محصول کاملا داخلی شده و به کمک زنجیره تأمین داخل محصولات روی آن طراحی می‌شود.

اولین شاسی بلند بومی سایپا سال آینده رونمایی می شود

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بن سازه بعدی یک خودروی اقتصادی خواهد بود و قرار است روی آن یک خودروی شاسی بلند تولید شود. سایپا با قطعه سازان داخلی همکاری کرده و طی بهمن ماه سال آینده رونمایی می‌شود. بعد از اینکه کراس اوور اقتصادی سایپا روی این بن سازه به تولید انبوه برسد، نوبت به بن سازه بعدی می‌رسد. لاهیجانی همچنین اضافه کرد:

معتقد هستیم باید برای اینکه جریان پایداری را در حوزه تولید داشته باشیم، باید کلیه طراحی و توسعه محصول را خودروسازان در دست بگیرند. بنابراین گام دوم برنامه تحولی صنعت خودرو متمرکز بر توسعه بن سازه‌ها با نشان داخلی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی