تلاش همه جانبه میزبان برای قهرمانی در جام جهانی کشتی


تلاش همه جانبه میزبان برای قهرمانی در جام جهانی کشتی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان در حالی بدست آمد که تیم میزبان تمام شرایط را از مدتها قبل برای کسب این عنوان مهیا و آماده کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به تازگی در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان به عنوان قهرمانی رسید و نشان داد امید و انگیزه بالایی برای فتح قله در رویدادهای پیش رو دارد.

شاگردان حسن رنگرز در جام جهانی ابتدا با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم ترکیه گذشتند و سپس قزاقستان را با نتیجه ۸ بر ۲ از پیش رو برداشتند. بدین ترتیب فرنگی کاران کشورمان که ترکیبی از کشتی گیران تیم‌های امید و جوانان بودند به فینال رسیدند تا برای کسب جام قهرمانی به مصاف تیم میزبان بروند. ملی پوشان کشورمان در فینال هم بعد از رقابتی سخت و حساس با نتیجه ۵ - ۵ و با امتیاز مثبت ۲۱ بر ۱۹ از سد تیم آذربایجان گذشتند و به عنوان قهرمانی رسیدند.

در همین راستا حسن حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفتگو با مهر اظهار دشت: با تیمی جوان و با انگیزه به این مسابقات رفتیم و کادر فنی تصمیم گرفت طبق برنامه‌های خود از چهره‌های مدال‌آور رقابت‌های جهانی در این مسابقات استفاده نکند. خوشبختانه این برنامه ریزی هم به خوبی جواب داد و توانستیم با شکست تیم‌های قدرتمند ترکیه و آذربایجان که با تمام توان و با نفرات عنوان‌دار خود به میدان آمده بودند، قهرمان شویم.

وی ادامه داد: البته ما در شرایطی قهرمان جام جهانی شدیم که تیم آذربایجان به عنوان میزبان مسابقات با همه توان آمده بود تا جام قهرمانی را حفظ کند و از ماه‌ها قبل برنامه ریزی و تدارکات انجام داده بود. باورش سخت است ولی آذربایجانی‌ها از هیچ اقدامی برای رسیدن به هدف خود یعنی قهرمانی دریغ نکردند و تا جایی که می‌شد از امتیاز میزبانی بهره بردند. در مقابل تیم جوان و آماده ما با سرمربیگری حسن رنگرز و هماهنگی کادر فنی توانست جام قهرمانی را از دست تیم میزبان خارج کند و به کشورمان بیاورد.

حسین‌زاده دیدار فینال را سخت‌ترین مصاف تیم ملی ایران در جام جهانی خواند و گفت: به جرأت باید ادعا کنم همه چیز علیه ما و به سود تیم میزبان بود. مسئولان برگزاری مسابقات در هر زمینه‌ای اعم از نحوه داوری و حضور پرتعداد تماشاگران سعی کردند جام قهرمانی را در خانه نگه دارند که خوشبختانه با تلاش بچه‌ها این دیدار به سود آذربایجانی‌ها تمام نشد. داوری برخی از کشتی‌ها به وضوح به سود آنها بود و با وجود اعتراض، همچنان اشتباهات داوری به ضرر ما ادامه داشت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطر نشان کرد: تیم ما در حالی به جام جهانی آذربایجان اعزام شد که برخی از ملی پوشان چندی پیش در رقابتهای امیدهای جهان در اسپانیا شرکت کرده بودند. به هر حال بچه‌ها در بین این دو رویداد مهم بین المللی به خوبی تمرینات خود را پیگیری کردند و در نهایت توانستند در بهترین شرایط روحی و روانی به جام جهانی اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ناکامی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان، محمد بنا به عنوان سرمربی این تیم از سمت خود کناره گیری کرد و حسن رنگرز سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفت.

رنگرز در همان ابتدای راه با تیمی جوان راهی رقابت‌های امیدهای جهان شد و در نخستین آزمون خود توانست عنوان قهرمانی را نصیب ایران کند. کمی بعد نوبت به جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان رسید که تیم ایران با همان نفرات جوان و آینده دار توانست قهرمان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج