راه‌یابی سه مسلمان به پارلمان ایالت «جورجیا»ی آمریکا


راه‌یابی سه مسلمان به  پارلمان ایالت «جورجیا»ی آمریکا

در انتخابات میان دوره ای آمریکا، سه مسلمان به پارلمان ایالت جورجیا ی آمریکا راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در انتخابات میان دوره ای آمریکا که روز سه ‌شنبه ۱۷ آبان برگزار شد، سه مسلمان به کرسی های پارلمان و سنا در ایالت جورجیا راه یافتند.

دو زن عضو حزب دموکرات، نبیله اسلام 32 ساله و روی رومان 29 ساله موفق شدند به پیروزی تاریخی دست یابند. نبیله اسلام، اولین زن مسلمانی بود که به مجلس سنای ایالت جورجیا راه یافت و رومان اولین زن مسلمانی بود که به مجلس نمایندگان راه یافت.

«روی رومان»، نخستین بانوی فلسطینی‌ الاصل است که در ایالت جورجیا به این سمت دست یافته است.

وی در کمپین انتخاباتی خود تأکید کرد که دولت باید به نفع همه کار کند و متعهد شد که برای تأمین بودجه کامل آموزش، پرکردن شکاف فرصت ‌های اقتصادی، گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از حق رأی اقدام کند.

همچنین در انتخابات میان دور های آمریکا فاروق مغال، مسلمان آمریکایی پاکستانی تبار توانست به مجلس نمایندگان ایالت جورجیا راه یابد.

شایان ذکر است که این سه نماینده تازه انتخاب شده مسلمان به سناتور مسلمان دیگر به نام «شیخ رحمان» پیوستند. وی برای نخستین بار در سال 2018 میلادی به مجلس نمایندگان جورجیا راه یافته بود.

شورای روابط اسلام- آمریکا نیز در همین رابطه اعلام کرد که در انتخابات میان دوره ای در جورجیا به طور بی سابقه ای تعدادی از مسلمانان از دو حزب دموکرات ها و جمهوری خواه به مجلس نمایندگان راه یافتند.

شورای روابط اسلام- آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: 7 مسلمان برای مناصب دولتی در جورجیا نامزد شدند که این امر نشان دهنده مشارکت مدنی و سیاسی فزاینده رای دهندگان مسلمان در این ایالت است.انتخاب شد، خواهند پیوست.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

میرزا اسماعیل اربابی؛ بانی مجلسی که محفل حضور علما بود