تست رایگان و ساده برای تشخیص سلامت قلب


تست رایگان و ساده برای تشخیص سلامت قلب

یک تست رایگان و ساده برای سلامت قلب و بررسی وضعیت آن وجود دارد. شما با انجام این تست رایگان می توانید وضعیت سلامت قلب خود را بررسی کنید.

آسانترین راه تشخیص سلامت قلب در عرض یک دقیقه! + آموزش

به گزارش اقتصاد آنلاین، این تست رایگان و ساده برای سلامت قلب شما، سهولت و سختی در بالا رفتن از پله ها است.محققان می گویند: اینکه یک فرد بتواند با سرعت چهار پله را بالا برود یا نه، وضعیت سلامت قلب او را نشان می دهد. کارشناسان خاطرنشان می کنند: متخصصان قلب و عروق در برخی از معاینات فیزیکی از پله نوردی به عنوان تست رایگان و ساده برای سلامت قلب استفاده می کنند. اما پله نوردی نباید جای معاینه های منظم را بگیرد. علاوه بر بالا رفتن از پله ها، توانایی شما در حمل کیسه های مواد غذایی می تواند یک تست رایگان دیگر برای سلامت قلب تان باشد.

محققان اسپانیایی می گویند: اگر شما بتوانید در کمتر از یک دقیقه چهار پله را بالا بروید، یک شاخص دقیق برای بررسی سلامت قلب تان است.

بررسی تست رایگان و ساده برای سلامت قلب

دکتر ژسوس پتیرو، متخصص قلب و عروق در بیمارستان دانشگاهی در این باره می گوید: آزمایش بالا رفتن از پله ها، راهی آسان برای بررسی سلامت قلب شماست. اما اگر بالا رفتن از چهار پله بیش از یک و نیم دقیقه طول بکشد بهتر است با یک دکتر مشورت کنید.

محققان در یک بررسی صورت گرفته برای وضعیت قلب افراد، 165 شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی میزان خستگی و توانایی افراد برای ورزش کردن را به عنوان معادلهای متابولیکی (MET) اندازه گیری کردند.

پس از یک دوره استراحت، در گروه مورد بررسی از چهار پله با سرعتی سریع اما غیرمستقیم بالا رفتند، سپس MET آنها اندازه گیری شد. شرکت کنندگانی که در کمتر از ۴۰ تا ۴۵ ثانیه از پله ها بالا رفتند MET بیش از 9 تا 10 داشتند.

شرکت کنندگانی که برای بالا رفتن از پله ها 1.5 دقیقه یا بیشتر وقت صرف کردند، MET کمتر از 8 بدست آوردند. این وضعیت به معنی مرگ پیش بینی شده 2 تا 4 درصد در سال، یا 30 درصد در 10 سال در بین این افراد بوده است.

تصویربرداری از عملکرد قلب در طی آزمایشات نشان داد که ۵۸ درصد از شرکت کنندگانی که برای بالا رفتن از پله ها بیش از ۱/۵ دقیقه وقت صرف کردند، در حین ورزش عملکرد قلب غیرطبیعی داشتند.

نتایج بررسی تست پله نوردی در سلامت قلب

تقریباً از هر ۳ شرکت کننده که از پله ها بالا رفتند، یک نفر عملکرد غیر طبیعی قلب را نشان داده است. عملکرد غیرطبیعی قلب یکی از علائم احتمالی بیماری عروق کرونر قلب است.

سایر علائم و نشانه های سندرم کرونر که معمولاً ناگهان شروع می شوند، عبارتند از:

تنگی نفس

سوء هاضمه

سرگیجه یا غش کردن

حالت تهوع یا استفراغ

احساس بی قراری یا بی حسی

عرق کردن شدید و ناگهانی (دیافورز)

خستگی غیرمعمول یا غیر قابل توضیح

درد از سینه تا شانه ها، بازوها، شکم فوقانی، پشت، گردن یا فک انتشار می یابد.

درد قفسه سینه (آنژین) یا ناراحتی که اغلب به عنوان درد، فشار، سفتی یا سوزش توصیف می شود.

دکتر Oyere K. Onuma، متخصص قلب در پزشکی ییل و استادیار پزشکی در ییل، ​​می گوید: آزمون بالا رفتن از پله مفید است اما محدودیت هایی دارد. مزیت بزرگ این روش، سهولت انجام دادن آن است. تقریباً در هر مکانی با نیاز بسیار کم از نظر تجهیزات قابل انجام است. همچنین انجام آن بسیار ارزان تر و سریعتر از تست های ورزش است. حتی فرد می تواند چندین بار آن را تکرار کند.

معایب تست رایگان و ساده برای سلامت قلب

تست رایگان و ساده برای تشخیص سلامت قلب

دکتر Oyere K. Onuma، در مورد معایب این روش می گوید: با این حال، نکته قابل توجه این است که پله نوردی برای بررسی وضعیت قلبی افراد، آزمون استانداردی نیست. نوع پله ها، سرعت بالا رفتن از پله ها، زمان تلاش برای بالا رفتن از پله ها می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.این روش همچنین ارزیابی سالمندانی را که در بالا رفتن از پله ها مشکل دارند را به طور قابل توجهی محدود می کند.

دکتر جرمی پولاک، متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی می گوید: ارزیابی هر بیمار و بررسی توانایی های فعلی و سلامتی او مهم است. مثلا از یک بیمار ۸۰ ساله هرگز نباید توقع داشته باشیم که با سرعت از پله ها بالا برود.

خوشبختانه بالا رفتن از پله ها، تنها راه برای ارزیابی خود قلبی نیست. موارد دیگری مانند انجام فعالیت های روزمره زندگی یا توانایی در حمل کیسه های مواد غذایی می تواند روش های دیگری برای ارزیابی سلامت قلب باشند.

توانایی ورزش به عنوان یک تست رایگان و ساده برای سلامت قلب

هارکین می گوید: توانایی انجام تمرینات ورزشی همیشه یک شاخص عالی برای سلامت کلی قلب است. اگر توانایی شما در انجام یک برنامه تمرینی با شدت متوسط ​​تا شدید تغییر پیدا کند، این نشان دهنده این موضوع است که شما باید با پزشک خود تماس بگیرید.

اما موردی که باید به آن توجه داشت این است که بالا رفتن از پله ها نیروی قابل توجهی را بر روی زانوها وارد می کند. بر همین اساس این تست برای بسیاری از افراد مانند سالمندان و افراد دیابتی مناسب نخواهد بود.

منبع: پزشکت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری قلبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم