خرید تضمینی 26100 تُن گندم در شهرستان اهر


خرید تضمینی 26100 تُن گندم در شهرستان اهر

اهر- رئیس اداره غله اهر گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ تن خرید تضمینی گندم داشتیم و امسال ۲۶ هزار و ۱۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خانمحمدی صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری خرید تضمینی گندم در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ تُن خرید تضمینی گندم داشتیم و امسال ۲۶ هزار و ۱۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری خریداری شده است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی اهر افزود: سال گذشته بر اساس مصوبه دولت، هر کیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۵,۵۰۰ تومان خریداری شده بود و امسال دولت سیزدهم در حمایت از کشاورزان، قیمت هر کیلو گندم را در خرید تضمینی به ۱۱,۵۰۰ تومان افزایش داد.

وی با بیان این‌که گندم مورد نیاز شهرستان اهر در سیلوها ذخیره‌سازی شده است، گفت: امسال هیچ‌گونه کمبودی در تأمین گندم جهت تبدیل به آرد در شهرستان اهر نداریم. سیلوهای اهر مملو از گندم ذخیره شده است.

خانمحمدی از توزیع ۳۰۰ تُن آرد مازاد بر سهمیه طی چهارماه بهار و تابستان در بین نانوایی‌های منتخب کارگروه آرد و نان شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: با پیگیری فرماندار اهر، توانستیم ۳۰۰ تُن آرد مازاد بر سهمیه به نانوایی‌های اهر تزریق کنیم تا نیاز مردم به نان تأمین شود و این حجم آرد مازاد در بین نانوایی‌هایی که کارگروه آرد و نان انتخاب کرده بود، توزیع شده است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی اهر با تأکید بر این‌که سهمیه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای شهرستان اهر به‌صورت ماهانه یک هزار و ۲۳۵ تُن است، تصریح کرد: شهرستان اهر با ۴ کارخانه آردسازی، آرد شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، خداآفرین، هوراند، هریس و آبش‌احمد را تأمین می‌کنند و از طرفی تأمین بخشی از آرد نیمه یارانه‌ای تبریز نیز بر عهده کارخانه‌های آردسازی اهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی