بیماران نباید افزایش قیمت دارو را پرداخت کنند


بیماران نباید افزایش قیمت دارو را پرداخت کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح دارویار قرار بر این بود که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی در اختیار بیمه قرار گیرد تا پرداختی بیماران برای دارو افزایش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در طرح دارویار قرار بر این بود که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی در اختیار بیمه قرار گیرد و سپس این اعتبارات به داروخانه‌ها داده شود.

وی بیان کرد: در واقع، هدف این بود که اگر قیمت دارو افزایش یابد، پرداختی بیماران افزایش پیدا نکند. همچنین مقرر شده بود تا تعداد اقلام داروهایی که تحت پوشش هستند، در طرح دارویار افزایش یابد.

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم همراهی سازمان برنامه و بودجه، سازمان تأمین اجتماعی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تأمین تسهیلات موردنیاز هم باعث شده است که طرح دارویار به خوبی اجرا نشود. نباید تصور کرد اجرای طرح دارویار فقط بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طی ۵ ماه گذشته مکرر بر این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون بهداشت و درمان تاکید شد که اگر پرداخت‌ها به موقع نباشد و نظارت به صورت کامل و جدی صورت نگیرد، این طرح با مشکلاتی روبرو می‌شود. در صورت ادامه روند کنونی ممکن است طرح دارویار منجر به شکست شود که آسیب آن به مردم می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی