درگ دیدنی بی‌ ام‌ و X4 M، آلفارومئو استلویو QV و مازراتی لوانته مودنا


درگ دیدنی بی‌ ام‌ و X4 M، آلفارومئو استلویو QV و مازراتی لوانته مودنا

محصولات ب‌ام‌و چه سدان و چه شاسی‌بلند، در مسابقات درگ عملکرد بسیار خوبی دارند و در اکثر موارد می‌توان روی پیروزی یک ب‌ام‌و M مدرن در ۴۰۰ متر شرط بست اما اگر یکی از رقبا سبک‌تر باشد و دیگری قدرت بیشتری داشته باشد چه؟ پاسخ این سؤال را در این درگ...

محصولات ب‌ام‌و چه سدان و چه شاسی‌بلند، در مسابقات درگ عملکرد بسیار خوبی دارند و در اکثر موارد می‌توان روی پیروزی یک ب‌ام‌و M مدرن در ۴۰۰ متر شرط بست اما اگر یکی از رقبا سبک‌تر باشد و دیگری قدرت بیشتری داشته باشد چه؟ پاسخ این سؤال را در این درگ می‌بینیم که یک ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن را در برابر آلفارومئو استلویو کوادریفولیو و مازراتی لوانته مودنا S قرار گرفته است.

درگ دیدنی بی‌ ام‌ و X4 M، آلفارومئو استلویو QV و مازراتی لوانته مودنا

نگاهی به جدول مشخصات نشان می‌دهد که هر سه خودرو از دو توربوشارژر، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار هستند اما درحالی‌که پیشرانهٔ ب‌ام‌و شش سیلندر خطی و از آلفا V6 است، مازراتی از موتور V8 استفاده می‌کند. قدرت استلویو و X4 M برابر است اما لوانته هم در قدرت و هم در گشتاور نسبت به آن‌ها برتری دارد. موتور هشت سیلندر مازراتی که در اصل ساخت فراری است، ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این رقم برای موتور V6 آلفا ۶۰۰ نیوتن متر و برای ب‌ام‌و ۶۵۰ نیوتن متر است. بااین‌حال، قوی‌ترین عضو جمع با وزن ۲۱۷۰ کیلوگرمی از همه سنگین‌تر است. این کراس‌اوور ایتالیایی ۱۰۴ کیلوگرم از ب‌ام‌و و ۲۱۳ کیلوگرم از آلفارومئو وزن بیشتری دارد.

درگ دیدنی بی‌ ام‌ و X4 M، آلفارومئو استلویو QV و مازراتی لوانته مودنا

البته صرفاً از روی اعداد و ارقام در جدول مشخصات نمی‌توان برندهٔ مسابقات درگ را مشخص کرد زیرا عوامل دیگری مثل واکنش راننده و عملکرد گیربکس هم در این موضوع دخیل خواهد بود. به همین دلیل، در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون، ب‌ام‌و تقریباً بدون مشکل دو رقیب ایتالیایی را مغلوب کرد اما نتیجه در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت متفاوت بود. در اینجا X4 آخر شد و پیروزی به آلفارومئو رسید. در رولینگ بعدی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما بازهم کراس‌اوور باواریایی‌ها زودتر از بقیه به خط پایان رسید.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و X4 M کامپتیشنآلفارومئو استلویو QVمازراتی لوانته مودنا S
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۲.۹ لیتری V6 توئین توربو۳.۸ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۵۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۶۶ کیلوگرم۱۹۵۶ کیلوگرم۲۱۷۰ کیلوگرم
قیمت۸۴,۳۹۵ دلار۸۷,۷۷۰ دلار۱۱۶,۸۹۵ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی