جنونِ وزرای افراطی در دولت جدید رژیم صهیونیستی


جنونِ وزرای افراطی در دولت جدید رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «ایتامار بن گویر از متحدان نتانیاهو، در جریان کارزار انتخاباتی خود گفت که تمام سعی خود را خواهد کرد تا برخی محدودیت ها را از پیش روی سربازان رژیم اشغالگر قدس بردارد تا آن ها بهتر و راحت تر بتوانند به سمت آنچه وی مظنونان فلسطینی می خواند، شلیک کنند و آن ها را بکشند. در عین حال، بزالِل اسموتریچ متحد وی نیز مواضع مشابهی را در این رابطه اتخاذ کرده است.»

به گزارش الف؛ پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» در گزارشی با توجه به افزایش تلاش های نتانیاهو جهت تشکیل دولت جدید در اراضی اشغالی، به طور خاص با اشاره به متحدان وی از جریان راست افرطی رژیم‌صهیونیستی، به این نکته پرداخته که دولت جدید این رژیم، یک دولت افراطی خواهد بود که افراط گرایان با مواضع نامشروع، غیرقانونی و البته خشونت آمیز خود، قدرت قالب توجهی را در قالب آن خواهند داشت. مساله ای که می تواند تبعات منفی داخلی و بین المللی قابل توجهی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته باشد.

با این همه، میدل ایست مانیتور چالش اصلی را این می بیند که با قدرت گیری یکچنین افرادی در اراضی اشغالی، قرار است چه فرد یا گروهی جلوی جنون و دیوانگی ها و سیاست های غیرمنطقی این قبیل سیاستمداران را بگیرند؟

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد:

«همزمان با آغاز فعالیت های بنیامین نتانیاهو رئیس حزب راست گرای لیکود جهت تشکیل دولت در اراضی اشغالی، حدس و گمانه زنی های مختلفی در این رابطه که وی قرار است مناصب مهم وزارتی و اداری را به متحدان افراطی خود نظیر «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» بدهد، مطرح می شود. این دو فرد از جمله افراطی ترین سیاستمداران جریان راست افراطی در اسرائیل هستند.

بن گویر قبل از کسب پیروزی در انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل، در جریان کارزارهای انتخاباتی اش به حامیان خود گفته بود که نیم نگاهی به کسب کرسی وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی دارد. وزارتخانه ای که بر امنیت داخلی در اراضی اشغالی و البته امنیت زندان های اسرائیل که در آن ها رزمندگان جریان مقاومت فلسطین با احکام حبس طولانی و شرایط غیرانسانی رو به رو هستند، نظارت و کنترل دارد.

در شرایط کنونی و بر اساس آنچه رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند، وی سعی دارد تا تا وزیر آموزش شود و متحد افراطی دیگرش یعنی بزالِل اسموتریچ نیز می خواهد وزیر جنگ اسرائیل شود. اگر این مساله محقق شود، بایستی شاهد تبعات میدانی و عملی قابل توجه آن باشیم. چالش اصلی این است که دو سیاستمدار افراطی ذکر شده، بدون تردید افرادی مهم و کلیدی در دولت جدید نتانیاهو خواهند بود.

در این نقطه یک سوال مهم مطرح می شود و آن این است که در شرایطی که قرار است این سیاستمداران افراطی و نژادپرست، کرسی هایی حائز اهمیت را در رژیم اسرائیل به دست بگیرند، چه فرد یا گروهی توان تعامل با آن ها را دارد و یا به بیان بهتر چه افراد و یا گروه هایی قادر خواهد بودند که جنون ویرانگرِ سیاست ها و جاه طلبی های آن ها را متوقف کند؟

ایتامار بن گویر در مقاله ای که به تازگی در نشریه «اسرائیل هیوم» به چاپ رسیده سعی کرده تا چهره ای متعادل‌تر را از خود به نمایش بگذارد. وی وضعیت گذشته و فعلی خود را با یکدیگر مقایسه کرده و توضیح داده که چگونه متحول شده است. با این حال، در همان مقاله وی می نویسد: «من قصد ندارم به خاطر فردی که پیشتر بوده‌ام، از کسی عذرخواهی کنم. با این حال، من فکر می کنم اگر دیگران به خوبی و به نحوی دقیق من را بشناسند، دیدگاهشان را در مورد من و مواضعم تغییر خواهند داد. مدت هاست که بسیاری از اسرائیلی ها از دشمنان داخلی و خارجی هراسان بوده اند و در این مدت وقت آن را نداشته اند که به مسائل مهم تر نیز فکر کنند».

ایتامار بن گویر در جریان کارزار انتخاباتی خود گفت که تمام سعی خود را خواهد کرد تا برخی محدودیت ها را از پیش روی سربازان رژیم اشغالگر قدس بردارد تا آن ها بهتر و راحت تر بتوانند به سمت آنچه وی مظنونان فلسطینی می خواند، شلیک کنند و آن ها را بکشند. در عین حال، بزالِل اسموتریچ متحد وی نیز مواضع مشابهی را در این رابطه اتخاذ کرده است.

در شرایط کنونی، بسیاری از ناظران و تحلیلگران اسرائیلی به خوبی می دانند که حضور سیاستمداران راست افراطی در قدرت در اراضی اشغالی تا حد زیادی می تواند چهره عمومی اسرائیل در داخل و خارج از آن را مخدوش کند. از این رو، جریان اپوزیسیون اسرائیل از همین حالا در حال بسیج نیرو جهت مهار جاه‌طلبی های این سیاستمداران و ایجاد موانع جدی در مسیرِ آن ها است.

عجیب است که مثلا فردی نظیر ایتامار بن گویر از چهره ها و سازمان ها و گروه هایی حمایت می کند که جنایات فجیعی را علیه اعراب و حتی خود شهروندان صهیونیست انجام داده اند و اکنون در لیست سازمان های تروریستی ایالات متحده آمریکا هستند. بدتر از همه اینکه وی این قبیل افراد و گروه ها را که در راستای منافع افراط گرایان صهیونیست کنشگری می کنند، به مثابه انسان ها و گروه هایی بی نظیر و عاشق صلح و ثبات نیز معرفی می کند.

ایتامار بن گویر، متحدان سیاسی نظیر باروخ مارزل دارد که خواستار اخراج گسترده چیزی قریب به 300 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان و توسعه شهرک‌سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها هستند. او در این رابطه به صراحت در موضع گیری می گوید که «هیچ چیز تا زمانی که باتلاق را به کل نخشکانده ایم برای ما متوقف نمی‌شود». موضوعی که به صراحت حاکی از اراده و جدیت طیف راست افراطی اسرائیل جهت برخورد قهری و سخت گیرانه در رابطه با فلسطینی ها است.

ایتامار بن گویر به تازگی در جریان ملاقات با اسحاق هرزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفته است که «اگر من با جهان صحبت کنم، آن ها خواهند فهمید که من در مورد اعراب اهل کلی گویی نیستم». در این رابطه برخی منابع خبری اعلام کرده اند که وی رایزنی هایی را با دیپلمات های اسرائیلی در راستای تبیین مواضع خود داشته و البته قائل به طرح آن ها در عرصه بین المللی از مجاری خاص رژیم اسرائیل نیز است.

از این منظر، اگر بن گویر بتواند کرسی وزارت امنیت عمومی اسرائیل را به دست بگیرد، وی بر فرایند اجرای قانون در مسجد الاقصی مسلط خواهد شد. همان جایی که شهرک نشینان و مقام های افراطی اسرائیلی از جمله خودِ وی، به دنبال تغییر وضع موجود و قواعد حاکم بر آن بوده اند و در این رابطه نیز صرفا به تضییح حقوق مسلمانان می اندیشند.

ایتامار بن گویر مکررا به هتک حرمت مسجد الاقصی در کنار دیگر حامیان افراطی اش پرداخته و سعی در برقراری چهارچوب و به اصطلاح حقوقی برای شهروندان صهیونیست داشته که حتی قوانین خودِ اسرائیل نیز آن ها را ممنوع کرده اند. در این راستا، وی از سابقه ای طولانی در زمینه تحریک خشونت و تلاش جهت اخراج فلسطینی‌ها از خانه و کاشانه شان که در نزدیک مسجد الاقصی قرار دارد، برخوردار است.

در این نقطه این سوال اساسی مطرح می شود که چه کسی قرار است در برابر او توان بازدارنده ایجاد کند و یا جنون و دیوانگی هایش را زمانی که او یک مقام ارشد دولتی در اراضی اشغالی شود و قدرت زیادی کسب کند، متوقف و مهار کند؟ چه کسی قرار است در برابر وی بایستد و اجازاه ندهد که او روند قانونی جهت آزاد گذاشتن پلیس و نظامیان صهیونیست در کشتن فلسطینی ها را تسهیل کند؟»

لینک:

https://www.middleeastmonitor.com/20221111-whos-going-to-stop-the-madness-of-extremist-ministers-of-next-israeli-government/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم