750 کودک فلسطینی از آغاز سال میلادی توسط صهیونیست ها بازداشت شده اند


 750 کودک فلسطینی از آغاز سال میلادی توسط صهیونیست ها بازداشت شده اند

باشگاه اسرای فلسطین به مناسبت روز جهانی کودک در گزارشی اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی ۷۵۰ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، به مناسبت 20 نوامبر مصادف با روز جهانی کودک، باشگاه اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ مورد بازداشت در میان کودکان و نوجوانان از جمله مجروحانی که قبل و حین دستگیری مورد تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته ‌اند، ثبت شده است.

در این گزارش آمده است: تعداد کودکانی که در زندان های صهیونیستی تا به امروز زندانی شده اند، به 160 نفر می رسد که در زندان های عوفر، مجدو و دامون محبوس هستند و در میان آنها سه دختر به نام نفوذ حماد 16 ساله از قدس، زمزم قواسمه 17 ساله و جنات زیدات 16 ساله از الخلیل در زندان های رژیم صهیونیستی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: در میان کودکان بازداشت شده پنج کودک به نام های «انس ابو الرب از جنین، عبدالرحمن خطیب از شمال شرق قدس، عباده خلیل حماد از سلواد، شمال رام الله، جهاد بنی جابر از عقربا شرق نابلس و صهیب سلامه از جنین» تحت بازداشت اداری هستند که یکی از آنها به تازگی سن شیرخوارگی را پشت سر گذاشته است.

باشگاه اسرا در گزارش خود همچنین آورده است: میزان دستگیری ها نه تنها نشان دهنده سیاست سیستماتیک اشغالگران در هدف قرار دادن آنها است، بلکه تخلفاتی که آنها در جریان دستگیری ها در معرض آنها قرار می گیرند، عامل مهم دیگر در هدف قرار دادن فلسطینیان است.

از ابتدای سال جاری، اگرچه میزان دستگیری در میان کودکان در مقایسه با چند سال گذشته بالاترین آمار محسوب نمی ‌شود، اما میزان خشونت‌ آنان در میان دستگیری آمار بالایی را نشان می دهد.

آمارها و مستندات از کودکان بازداشتی نشان می دهد که اکثر کودکانی که دستگیر شده اند با روش های سیستماتیک مغایر با قوانین، هنجارها و کنوانسیون های بین المللی حقوق کودکان تحت یک یا چند نوع شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته اند.

گفتنی است، روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده و جشن می‌گیرد. این روز در ایران هر ساله ۸ نوامبر و ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود. هدف این روز تلاش برای رسیدن به حقوق کودکان و جلوگیری از خشونت در برابر کودکان است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم