چرا همسرم خیانت می کند؟ / 7 دلیلی که باعث خیانت در زندگی مشترک می شود


چرا همسرم خیانت می کند؟ / 7 دلیلی که باعث خیانت در زندگی مشترک می شود

طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، ۲۰ تا ۴۰ درصد طلاق ها به دلیل خیانت است. اگرچه آمار متفاوت است، اما بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از همسران (زنان و مردان به طور یکسان) حداقل یک بار در ازدواج به شریک زندگی خیانت می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آمار منتشر شده هشیارکننده است و اهمیت رسیدگی به مشکل خیانت را نشان می‌دهد. خیانت مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت. بنابراین، مهم است که دلایل خیانت را کمی بیشتر درک کنید و بدانید چگونه از آن در ازدواج خود جلوگیری کنید. اگر خیانت قبلاً رخ داده باشد، در صورت تمایل می‌توانید ازدواج خود را نجات دهید، اما راه طولانی تا بهبودی وجود دارد و باید توسط مشاور حرفه‌ای که با این نوع کار آشناست، تسهیل شود.

خیانت چیست؟

در حالی که برخی معتقدند که این تعریف برای هر زوج متفاوت است، تعریف اصلی خیانت زمانی است که همسر یا شریک زندگی تصمیم می گیرد با شخصی که شریک ازدواج او نیست، وارد یک رابطه عاطفی یا جنسی شود.

این رابطه ممکن است شامل عاشق شدن باشد، اما اغلب اینطور نیست. خیانت منجر به از دست دادن اعتماد و ثبات در رابطه می شود.

چرا همسرم خیانت می کند؟ / 7 دلیلی که باعث خیانت در زندگی مشترک می شود

دلایل خیانت چیست؟

اگرچه هرگز موجه نیست (زیرا اگر کسی آنقدر ناراضی باشد، می تواند راه دیگری را انتخاب کند)، موارد زیر برخی از شایع ترین علل خیانت و دلایلی هستند که باعث می شود فردی در ازدواج خیانت کند:

شخص خائن قبلا خیانت دیده است

بسیاری از افراد که همسرانشان به آنها خیانت کرده اند نیز احساس می کنند محق هستند و می توانند دست به خیانت بزنند. این معمولاً چرخه ای از فریب مداوم و تلاش برای دیدن اینکه چقدر می تواند به دیگری صدمه بزند شروع می شود، مانند رقابتی که برنده نخواهد داشت.

این عمل کودکانه و ناپخته است و روش سالمی برای مدیریت درد یک رابطه نیست. ناگفته نماند که خیانت شریک دوم به همان اندازه برای توهین آمیز است که شریک اول.

ناراحتی در ازدواج

افراد اغلب با این توقع وارد ازدواج می شوند که همسرش تمام نیازهای آنها را برآورده کند یا "آنها را خوشحال نگاه دارد." هنگامی که آنها (به سرعت) شروع به درک این موضوع می کنند که همسرشان نمی تواند انتظارات زیادی را برآورده کند، شروع به جستجوی رفع نیازهای خود در جای دیگری می کنند و اغلب یک سری روابط ناسالم سریالی را شروع می کنند.

فصل ها و روزهای اجتناب ناپذیری وجود دارد که از ازدواج خود احساس رضایت و خوشبختی نخواهید کرد. یک انسان گناهکار نمی تواند تمام نیازهای یک انسان گناهکار دیگر را برآورده کند و این انتظار غیرواقعی است.

وقتی متوجه شدید که هر روز در کنار همسرتان سرگرم کننده و شاد نخواهد بود، می توانید روزهای سخت را پشت سر بگذارید و روزهای بهتری را پیش بینی کنید.

فاصله فیزیکی یا عاطفی

شاید یکی از طرفین ساعات طولانی کار کند و به ندرت در خانه باشد یا اغلب به مسافرت برود و دیگری احساس کند مورد بی توجهی قرار گرفته است. یا ممکن است همسر از نظر فیزیکی حضور داشته باشد، اما از نظر عاطفی در دسترس نباشد.

دیگری سعی می کند "عشق" را زنده نگه دارد، اما همسر از نظر عاطفی کناره گیری کرده است. این اغلب منجر به تلاش دیگری برای یافتن کسی می شود که از نظر احساسی و جسمی حضور موثری دارد.

تولد نقطه عطف!

مشخص شده که مردان در هنگام نزدیک شدن به تولد خود، بیشتر به همسرشان خیانت می کنند!

ممکن است آنها در تلاش برای یافتن معنایی در زندگی خود باشند یا دوباره احساس جوانی کنند. اثر مشابهی در بین زنان وجود دارد، اگرچه کمتر از مردان است.

وابستگی اقتصادی

به گفته بیزینس اینسایدر، «اگر از نظر اقتصادی به همسرتان وابسته باشید، به احتمال زیاد به او خیانت خواهید کرد»، به خصوص اگر مرد باشید. با این حال، اگر مردان 70 درصد درآمد خانوار را به دست آورند، احتمال خیانت در آنها بیشتر است. از سوی دیگر، زنان کمتر خیانت می‌کنند، زیرا پول بیشتری به دست می‌آورند.

از بین رفتن عشق

این یک ایده رایج است که مردم برای توجیه خیانت از آن استفاده می کنند. آنها احساس می کنند که لایق عشق هستند و اگر آن را دریافت نکنند، آن را در جای دیگری جستجو می کنند. "عاشق بودن" احساسی است که در طول ازدواج های طولانی مدت می آید و می رود، اما این احساسی نیست که هر روز وجود داشته باشد.دلیلش این است که عشق یک تعهد است تا یک احساس.

اگرچه مواقعی وجود خواهد داشت که شما تمایلی به آن ندارید، به هر حال می توانید انتخاب کنید که همسرتان را دوست داشته باشید. این «عاشق بودن» نیست، بلکه خود عشق است.

زدواج‌های خوب هر دو را دارند، اما عشق حتی زمانی که احساس «عاشق» از بین می‌رود، باقی می‌ماند. فرهنگ مدرن این دو را با هم اشتباه می گیرد و انتخاب روزانه برای دوست داشتن کسی را درک نمی کند، حتی زمانی که دشوار است.

مردم با سردرگمی در مورد ماهیت عشق وارد ازدواج می شوند، به طوری که وقتی در ابتدا احساس نمی کنند، عهد می بندند.

نارضایتی جنسی

مردان زمانی که شریک زندگی آنها رابطه جنسی دارد، بیشتر ناراحت می شوند. زنان بیشتر از خیانت عاطفی ناراحت می شوند. در این حین اتفاق بدی رخ می دهد:

مرد زن دیگری را جذاب‌تر و خواستنی‌تر می‌بیند و عاشق او می‌شود و زن از نظر جنسی از شوهرش راضی نیست. با این حال، اغلب نارضایتی جنسی در یک رابطه افراد را وسوسه می‌کند تا به جای تلاش برای رفع هر گونه نارضایتی با همسرشان، سعی کنند در جای دیگری رضایت خود را بیابند.

انواع مختلف خیانت چیست؟

علاوه بر علل مختلف خیانت، انواع مختلفی از خیانت نیز وجود دارد.

رابطه فیزیکی (جنسی)

هنگامی که یکی از زوجین در یک ازدواج شروع به آمیزش جنسی با شخصی خارج از عهد ازدواج می کند. می تواند با درگیری فیزیکی کمتر شروع شود، مانند بوسیدن یا گرفتن دست یا در آغوش گرفتن که برای مدت طولانی ادامه دارد.

برخی مشاهده انواع پورنوگرافی را در این دسته قرار می دهند، حتی اگر هیچ تماس فیزیکی با شخص دیگری رخ نداده باشد.

ماجرای عاطفی

رایج‌تر از امور فیزیکی، زمانی است که یکی از طرفین با شخص دیگری ارتباط عاطفی و عمیق برقرار می‌کند، که به عهد ازدواجشان بی‌حرمتی می شود. فراتر از دوستی است و اغلب به عشق تبدیل می شود. ممکن است با اعتماد به شخصی مانند یک شریک تجاری یا دوست شروع شود، سپس در مورد مسائل شخصی صحبت کنید و حتی در مورد مشکلات خود با او صحبت کنید. دیگری رابطه ای را شروع می کند که همسر می تواند به او تکیه کند، زمانی که او باید بتواند به همسرش تکیه کند.

این نوع خیانت برای مدت طولانی ادامه می یابد. اغلب یک همسر شریک زندگی خود را برای معشوق ترک می کند. سر وقت این رابطه معمولا یک برخورد فیزیکی و جنسی است که یک بار اتفاق می افتد و سپس تمام می شود.

چگونه از ازدواج خود در برابر دلایل رایج خیانت محافظت کنیم؟

هر زوجی پارامترهای مختلفی را در جای خود قرار می دهد، اما هنگام ازدواج یک زوج باید "قوانین اساسی" وجود داشته باشد تا از آنها در برابر علل مشترک خیانت و روابط احتمالی محافظت شود. مراقب باشید هیچ زوجی هرگز از خیانت مصون نیست و اگر فکر می کنید که مصون هستید، خودتان را فریب می دهید.

اگر همسر شما در گذشته با هرزگی دست و پنجه نرم کرده است، نصب یک اپلیکیشن ایمنی برای ردیابی هرگونه مشاهده و پاسخگویی او مناسب است.

شاید او به اشکال دیگری مانند درمان نیاز داشته باشد تا از فروپاشی ازدواج شما جلوگیری کند. به عنوان یک زن و شوهر، ممکن است انتخاب کنید که هرگز در اتاق یا ماشین تنها با فردی از جنس مخالف، یا با کسی که به نظر می رسد به نحوی که مناسب شما نیست، نباشید.

ممکن است تصمیم بگیرید که همیشه در مورد هر گونه نارضایتی در مورد زمان صرف شده با هم، رابطه جنسی یا ارتباط عاطفی صحبت کنید. شاید موانع محافظتی را در مورد ساعات کاری و زمان دور از کار ایجاد کنید. نکته این است که تدابیری برای محافظت از ازدواج شما به هر قیمتی ایجاد کنید. یک مشاور پیش از ازدواج می تواند قبل از ازدواج در این زمینه به شما کمک کند تا دست از پا خطا نکنید.

چگونه می فهمید که یک رابطه ارزش حفظ کردن را دارد؟

اگر همسرتان از نظر جسمی، عاطفی یا حتی جنسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیردیا با یک موضوع جدی (مانند اعتیاد) روبرو است و مایل به تغییر نیست، ممکن است مطمئن نباشید که آیا رابطه‌تان ارزش نجات دادن دارد یا خیر.

با این حال، یک رابطه عاشقانه نباید پایان داشته باشد. اگر تصمیم به پایان دادن به ازدواج پس از یک رابطه زناشویی داشته باشید، در این تصمیم قاطع هستید، اما بهبودی ممکن است.

اگر همسرتان را دوست دارید و می بینید که او مایل به تغییر است و روی مسائل موجود کار می کند و واقعاً از خیانت خود پشیمان است، نشانه خوبی است که رابطه شما ارزش جنگیدن را دارد.

اگر سال‌ها تلاش کرده‌اید و همسرتان به خیانت کردن ادامه می‌دهد، حتی پس از قول تغییر، ممکن است برای شما ارزشی نداشته باشد.

این چیزی است که باید با مشاور یا مشاور معنوی خود در میان بگذارید تا به شما کمک کند و در مورد آنچه باید انجام دهید شفافیت کسب کنید.

چگونه بهبود یابیم؟

اگر شما یا همسرتان رابطه نامشروع داشته اید، ضروری است که در اسرع وقت به دنبال مشاوره باشید. یک درمانگر با تجربه در رسیدگی به امور خارج از ازدواج پیدا کنید و مطمئن شوید که همسرتان در جریان نیست. درمانگر به شما کمک می کند تا شما را در مسیر سخت پیش رو راهنمایی کند، اما بسیاری از زوج ها قوی تر از قبل در طرف مقابل ظاهر می شوند. انواع مختلفی از مواد و تکنیک های درمانی وجود دارد که یک مشاور می تواند با شما انجام دهد، بنابراین به اندازه یافتن یک مشاور خوب مهم نیست. آنها به شما فضای امنی برای مقابله با آسیب می دهند، بنابراین با همسرتان کاملاً باز و صادق باشید و به سمت بهبودی حرکت کنید. صبر نکنید. اگر فکر می کنید این رابطه ای است که ارزش حفظ کردن را دارد، همین امروز به دنبال کمک باشید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشکان دژاگه به لیگ جرارد پیکه پیوست/ کاپیتان ایران در جمع پادشاهان فوتبال