پرداخت هزینه 10 تا 20 هزار تومانی برای تمام تلفن‌های ثابت شهری؛ حداقل هزینه ماهانه اجرایی شد


پرداخت هزینه 10 تا 20 هزار تومانی برای تمام تلفن‌های ثابت شهری؛ حداقل هزینه ماهانه اجرایی شد

شرکت مخابرات ایران یک ردیف جدید به قبض تلفن‌های ثابت شهری اضافه کرده است که بر اساس آن هر خط تلفن باید علاوه بر موارد قبل ماهانه یک رقم ثابت را پرداخت کند. به نظر می‌رسد که این ردیف جدید که حداقل هزینه ماهانه برای خطوط تلفن ثابت نام دارد،...

شرکت مخابرات ایران یک ردیف جدید به قبض تلفن‌های ثابت شهری اضافه کرده است که بر اساس آن هر خط تلفن باید علاوه بر موارد قبل ماهانه یک رقم ثابت را پرداخت کند. به نظر می‌رسد که این ردیف جدید که حداقل هزینه ماهانه برای خطوط تلفن ثابت نام دارد، توانسته در مهر ماه سال جاری حدود ۲۶۶ میلیارد تومان درآمدزایی برای مخابرات به همراه داشته باشد.

موضوع حداقل هزینه ماهانه برای تلفن‌های ثابت شهری که پس از گفتگوها و بحث‌های فراوان در نهایت توسط ستاد تنظیم بازار تصویب شد و برای اجرایی‌شدن از ابتدای شهریورماه سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، مستقیماً بر روی درآمد شرکت مخابرات ایران تأثیر گذاشته است.

پرداخت هزینه 10 تا 20 هزار تومانی برای تمام تلفن‌های ثابت شهری؛ حداقل هزینه ماهانه اجرایی شد

صورت‌های مالی منتشر شده از مخابرات نشان می‌دهد که این شرکت به‌واسطه موضوع حداقل هزینه‌های ماهانه در مهر ماه سال جاری ۲۶۵ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش درآمد داشته است.

نکته جالب آن است که وزارت ارتباطات این مصوبه را هنوز به مخابرات ابلاغ نکرده و مشخص نیست که آیا این اعداد نهایی هستند یا خیر.

بررسی گزارش عملکرد یک‌ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۱ مخابرات نشان می‌دهد که این شرکت مانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارائه خدمات اینترنت به شهروندان با کاهش درآمد چشمگیر مواجه شده است.

پرداخت هزینه 10 تا 20 هزار تومانی برای تمام تلفن‌های ثابت شهری؛ حداقل هزینه ماهانه اجرایی شد

هرچند روند کاهش درآمد مربوط به ارائه سرویس اینترنت شرکت مخابرات در شهریور ماه هم ادامه داشته است، می‌توان بخشی از آن را به کاهش تعداد مشترکان اینترنت ADSL خانگی مربوط دانست که در گزارش فصلی رگولاتوری نیز به آن اشاره شده است.

درآمد تلفنی شرکت مخابرات ایران

علی‌رغم کاهش چشمگیر درآمد مخابرات در شاخص‌های مختلف، اضافه‌شدن ردیف حداقل کارکرد باعث شده تا درآمد این شرکت در مهر ماه نسبت به ماه‌های قبل افزایش ناگهانی را ثبت کند.

طبق این مصوبه که شرکت مخابرات مجاز بود از ابتدای شهریور ماه سال جاری آن را اجرایی کند، هر خط تلفن باید حداقل یک رقم ثابت را در ماه پرداخت کند.

البته مصوبه ۳۲۷ کمیسیون تنظیم مقررات که ستاد تنظیم بازار بر اساس آن تصمیم‌گیری کرده بود، هنوز به مخابرات ابلاغ نشده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید تا زمانی که این مصوبه ابلاغ نشود، مخابرات حق افزایش قیمت‌ها را ندارد.

در همین رابطه بخوانید:

- اینترنت نامحدود حجمی به استارلینک رسید؛ یک ترابایت در ماه!
- مخابرات خطوط تلفن ثابت را به آدرس جدید مشترکین منتقل نمی‌کند؟

با وجود این، مصوبه ستاد تنظیم بازار برای خطوط تلفن ثابت شهر تهران ۲۰ هزار تومان، سایر مراکز استان ۱۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۰ هزار تومان حداقل کارکرد تعیین کرده است؛ اما تصمیم‌گیری در مورد تلفن‌های تجاری را بر عهده کمیسیون تنظیم مقررات گذاشته و درباره حدود چهار میلیون تلفن روستایی، کلاً سکوت کرده است.

بر اساس جدیدترین گزارش رگولاتوری که در پایان شهریور امسال منتشر شده است، نزدیک ۲۹ میلیون خط تلفن ثابت در کشور فعال بوده است.

مخابرات در قبض‌های دو دوره اخیر خود این ردیف را اعمال کرده و درآمد آن نیز در صورت‌های مالی مهرماه آمده است.

اولین پیامک‌ها به مشتریان مخابرات ارسال شد

به گزارش کاربران شهر سخت‌افزار، شرکت مخابرات ایران از شب گذشته (ششم آذر ۱۴۰۱) با ارسال یک پیامک جدید به آن‌ها عنوان کرده است که طبق مصوبه جدید، از تاریخ 1 شهریور ۱۴۰۱ هزینه ماهانه ثابت به عنوان یک مبلغ مشخص و بدون تغییر به قبوض آن‌ها اضافه خواهد شد.

پرداخت هزینه 10 تا 20 هزار تومانی برای تمام تلفن‌های ثابت شهری؛ حداقل هزینه ماهانه اجرایی شد

البته به نظر می‌رسد که این رقم برای تمام افراد یکسان نیست و براساس موقعیت مکانی خطوط تلفن ثابت بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان متغییر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه