مرسدس بنز G500 دلتا ، تانک برفی آلمانی ها به میدان آمد


مرسدس بنز G500 دلتا ، تانک برفی آلمانی ها به میدان آمد

مرسدس بنز G500 دلتا معرفی شد. این خودرو اکنون با چرخ‌های زنجیری ویژه فصل زمستان به یک تانک برفی تبدیل شده است. در ادامه با جزئیات طراحی این خودرو آشنا خواهیم شد.برای عبور از مسیرهای برفی وسایل نقلیه متعددی وجود دارد، اما تعدادی از ثروتمندان سوئیسی...

مرسدس بنز G500 دلتا معرفی شد. این خودرو اکنون با چرخ‌های زنجیری ویژه فصل زمستان به یک تانک برفی تبدیل شده است. در ادامه با جزئیات طراحی این خودرو آشنا خواهیم شد.

برای عبور از مسیرهای برفی وسایل نقلیه متعددی وجود دارد، اما تعدادی از ثروتمندان سوئیسی از شرکت تیونینگ دلتا 4×4 خواستند تا با مجهز کردن مرسدس بنز G500 به چرخ‌های زنجیری آن را به یک خودرو لوکس برای جاده‌های برفی تبدیل کند. در ادامه با ویژگی‌های مرسدس بنز G500 دلتا آشنا خواهیم شد.

مشخصات مرسدس بنز G500 دلتا

مرسدس بنز G500 دلتا ، تانک برفی آلمانی ها به میدان آمد

شرکت دلتا 4×4 ارتفاع سیستم تعلیق این شاسی بلند آفرودی را 20 سانتی‌متر افزایش داده تا برای نصب چرخ‌های زنجیری فضای مورد نیاز فراهم شود. همچنین طراحان تغییراتی را برای گلگیرهای آن نیز در نظر گرفتند. البته امکان جدا کردن چرخ‌های زنجیری نیز وجود دارد و می‌توان مجددا با نصب کردن چرخ‌های استاندارد از آن در جاده‌های غیر برفی استفاده کرد.

مرسدس بنز G500 دلتا ، تانک برفی آلمانی ها به میدان آمد

علاوه بر قیمت 53 هزار دلاری چرخ‌های زنجیری، برای دریافت تاییدیه این قطعات در کشور سوئیس می‌بایست 52 هزار دلار دیگر نیز پرداخت شود. ضمن این که اعمال تغییرات در سیستم تعلیق نیز به دریافت مجوزهای خاص و 19 هزار دلار هزینه نیاز دارد. برای سپر جلو، روف راک، رینگ و چرخ‌های اضافی نیز باید 21 هزار دلار پرداخت شود. در مجموع هزینه تبدیل مرسدس بنز G500 به یک تانک برفی حدود 145 هزار دلار خواهد بود.

مرسدس بنز G500 دلتا ، تانک برفی آلمانی ها به میدان آمد

شرکت دلتا 4×4 در گذشته نیز پروژه‌های متعددی چون سوزوکی جیمنی با اسکل‌های پروتال برای آفرود سنگین و همچنین رولزرویس کولینان با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و چادر سقفی را نیز معرفی کرده است. گفتنی است مرسدس بنز G کلاس در نسخه برقی نیز روانه بازار خواهد شد و از لحاظ توانایی‌های آفرودی کاملا در سطح مدل درون‌سوز خود خواهد بود و علاوه بر این به ویژگی گردش تانک نیز مجهز خواهد شد.

منبعmotor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی پروفسور دکتر سید امیرحسین عابدی