ادعای گاردین درخصوص راهبرد چین برای مقابله با اعتراضات


ادعای گاردین درخصوص راهبرد چین برای مقابله با اعتراضات

یک نشریه انگلیسی در گزارشی دولت چین را متهم کرد که در شبکه‌های اجتماعی بر اعتراض‌های کرونایی سرپوش می‌گذارد.

نشریه گاردین در گزارشی با استناد به تحلیل یک شرکت امنیت سایبری آمریکا، دولت چین را متهم کرد که با انتشار اطلاعات نامربوط در شبکه‌های اجتماعی در تلاش است تا بر اعتراض‌ها علیه محدودیت‌های کرونایی این کشور را سرپوش بگذارد.

این شرکت آمریکایی با نام ریکوردِد فیوچر ادعا کرده که ربات‌های چینی پلتفورم‌های غیرچینی را هدف قرار می‌دهند تا پیام‌ها و ویدئو‌هایی که از تظاهرات منتشر شده را هرز نامگذاری کرده و پست‌هایی که با هشتگ نام شهر‌های چین منتشر شده باشند را پاک کنند. برخی نیز ادعا کردند که دولت چین به احتمال زیاد از این مسئله حمایت می‌کند.

یک تحلیلگر ارشد این شرکت آمریکایی درخصوص این ادعا گفت: «میزان اطلاعاتی که بارگذاری می‌شود به حدی بالاست که احتمال بسیار زیاد از یک منبع اتوماتیک شده می‌آید، ما گمان می‌کنیم دولت چین یا منبعی وابسته به دولت این مسئله را پشتیبانی می‌کند.»

این در حالیست که خبرگزاری دویچه وله در گزارشی با اعلام آنکه آمار مبتلایان به کرونا در شهر‌های بزرگ از جمله شانگهای کم شده است از کاهش محدودیت‌های کرونایی در این شهر‌ها خبر داد. پکن در حال حاضر به افراد مبتلا به کرونا اجازه می‌دهد تا در خانه قرنطینه شوند و آن‌ها را به اجبار در بیمارستان نگه نمی‌دارد. مقام‌ها در این شهر اجبار به تست کرونا پیش از سوار شدن بر وسایل نقیله عمومی را هم لغو کرده‌اند. همچنین محدودیت در فروش دارو‌های سرفه و سرماخوردگی نیز برداشته شد.

از هفته گذشته و به دنبال افزایش آمار مبتلایان در برخی شهر‌های چین، مردم این کشور به خیابان‌ها آمدند تا علیه تدابیر کرونایی در این کشور اعتراض کنند. برخی از معترضان از «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، خواسته‌اند تا استعفای خود را ارائه دهد.

به تازگی خبرنگار مستقر اسکای نیوز در استان شانگهای چین در گزارشی اعلام کرد که اعتراضات در چین به سرعت فروکش کرده و پایان یافته است، و گفت: «فکر می‌کنم این اقدامات منطقی نیستند. سیاست تشدید شده ممانعت از شیوع همه‌گیری در حال حاضر به شدت بر زندگی روزانه ساکنان اینجا و مردم چین تأثیر گذاشته است. البته امیدواریم سیاست کووید صفر بیشتر از این ادامه پیدا نکند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل