پرداخت وام 10 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان


پرداخت وام 10 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر صندوق تسهیلات دهی ریاست جمهوری گفت: تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان و کسب وکار‌های اینترنتی برای جبران خسارت‌های وارد شده پرداخت خواهد شد.

پرداخت وام 10 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش راهبرد معاصر، امروز میز اقتصاد به بررسی حمایت و پرداخت تسهیلات ویژه به کسب وکارهای اینترنتی پرداخت .

سوال :بسته تسهیلات ویژه به کسب وکارهای اینترنتی به چه میزان است؟

آقای خلیلی مدیر صندوق تسهیلات دهی ریاست جمهوری: ما یک بسته تسهیلات حمایتی را به شرکت های دانش بنیان و خلاق پرداخت می کنیم تا این شرکت ها بتوانند بخشی از خسارات های خود را جبران کنند.

برآورد اولیه ما ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است.در شرکت ها،جامعه ی هدف ما شرکت های دانش بنیان است. شرکت های اینترنتی که در نظر ما هستندمثال هایی برای آن (بازی های رایانه ای و کسب و کار های اینترنتی) است. شرکت های دانش بنیان و خلاق باید به سامانه ی طراحی شده در این خصوص مراجعه کنند و درخواست دهند.

سوال :سقف این تسهیلات چه میزان است؟

آقای خلیلی مدیر صندوق تسهیلات دهی ریاست جمهوری: برای شرکت های دانش بنیان سقف تسهیلات ده میلیارد ریال است. برای شرکت های خلاق سیصد میلیون تومان است. خود اظهاری مد نظر ما نیست. ما تا امروز هم ثبت نام هایی داشتیم. قرارما در این خصوص آن است که این صلاحیت در یک هفته ارزیابی و انجام شود. موضوعیت بسته حمایتی اکنون است و نباید به فراموشی سپرده شود.

سوال: بررسی شما از مدت زمان دریافت تسهیلات چقدر است؟

اکوان مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری : شرکت های واجد شرایط این تسهیلات با دریافت صلاحیت نامه به ما ارجاع خواهند شد. هنوز به ما ارجاع صورت نگرفته و در روند ثبت نام است. این تامین اعتبار و منابع اگر اتفاق بیفتد به مدارک مختصری نیاز است و کار های کوتاهی باید انجام شود.

سقف تسهیلات سه میلیارد ریال است. ساز و کار ها یک بخشی از آن از سمت صندوق نوآوری به ما ارجاع می شود. فرآیند تسهیل گرایانه ای در پیش است. نرخ تسهیلات برای شرکت های خلاق نُه درصد است. طی سه مرحله بازپرداخت صورت خواهد گرفت.

سوال: چه ضمانت نامه های برای دریافت این تسهیلات لازم است؟

خلیلی: ما سخت گیری های لازم را برای این ضمانت نامه ها انجام دادیم. برای شرکت های دانش بنیان قرار است از دو مسیر تسهیلات فراهم شود. ما در صورت امکان با شرکت ها مساعدت داشته ایم. بانک ها در مرحله ابتدایی هستند. ما سعی می‌کنیم که تسهیلات در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار شرکت ها قرار بگیرد.

سوال : آیا تسهیلات به شما کمک می‌کند؟

پیر ویسی عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان بازی : بله هر تسهیلاتی می تواند به ما کمک کند. ما درصد قابل توجهی از نصب روزانه را به دلیل فیلترینگ گوگل از دست دادیم. ما با توجه به این که موضوع کاهش درآمد هم داشته ایم با تسهیلات می تواند جبران شود. ما در مارکت های ایرانی هم رشد قابل توجهی داشته ایم،که ما امیدواریم با این تسهیلات به درآمد های قبلی مان برسیم. اطلاعات با تاخیر به دست ما می‌رسد. این تسهیلات به ما کمک میکند تا اقدامات ما متوقف نشود. کاهش ضمانت نامه ها هم میتواند برای ما مفید باشد. ما هیچ ضامنی معرفی نکردیم و همان چک و سفته کافی بود.

سوال :اگر شرایط چک و سفته فراهم شود تسهیلات پرداخت خواهد شد؟

اکوان: بله چون هدف ما حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق است. ما امیدواریم بتوانیم تسهیلات را به خوبی جلو ببریم.

سوال: نظر شما در این خصوص چیست؟

خلیلی: ما شرکت های دانش بنیان را به دو بخش تقسیم کردیم،تسهیلات بیشتر و کمتر از یک میلیارد تومان ولویت مان شرکت هایی هستند که در آمد کمتر از یک میلیارد تومان دارند مطالبه ما برای بانک ها اخذ وثایق بانکی است. شرکت های خلاق برای باز پرداخت تسهیلات دو ماه تنفس دارند. هماهنگی سخت و پیچیده است و ما تا امروز توانستیم تا این میزان پیش روی کنیم. ما از دیروز اطلاع رسانی را در قالب پیامک شروع کرده ایم و تا کنون سی شرکت در خواست دادند. برای شرکت های خلاق برآورد ما پانصد شرکت هستند.

سوال :از مشورت های شرکت ها نیز می‌توانند استفاده کنید؟

خلیلی: بله ما مشاوره های خصوصی و تلفنی داریم و شکایات و انتقادات را با جان می‌پذیریم و اجرا می‌کنیم. به شرکت ها کمک هم خواهد شد و شرکت ها می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. رویداد در همین یک ماه برگزار خواهد شد،مقدمات کار آن فراهم شده است. ما تلفن های امور مشتریان هم داریم که پاسخگویی شبانه روزی دارند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان