مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7


مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

ایران خودرو دیزل و مکث موتور دو پیکاپ وانت جدید خود را وارد بازار می‌کنند. در ادامه به مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 می‌پردازیم.پیکاپ‌ها امروزه سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و روز به روز هم بر تعداد این خودروهای جذاب...

ایران خودرو دیزل و مکث موتور دو پیکاپ وانت جدید خود را وارد بازار می‌کنند. در ادامه به مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 می‌پردازیم.

پیکاپ‌ها امروزه سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و روز به روز هم بر تعداد این خودروهای جذاب افزوده می‌شود. خودروسازان خصوصی و دولتی هر کدام به اندازه توان و پتانسیل خود اقدام به تولید یا مونتاژ چنین محصولاتی می‌کنند و سلیقه مشتریان امروزی نیز تغییر کرده و دیگر به دنبال سدان‌های معمولی بازار نیستند و یک شاسی بلند یا پیکاپ آفرودی را ترجیح می‌دهند.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

دو پیکاپ جذاب بازار که در آینده‌ای نزدیک قرار است با آنها بیشتر آشنا شویم، مکث کلوت اتوماتیک و فوتون تونلند G7 هستند. در این مطلب قرار است نگاهی به این دو محصول بیندازیم و ارزش خرید هر یک را به طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم. متاسفانه چند سال پیش به علت لوکس تلقی شدن خودروهای خارجی، واردات خودرو ممنوع شد و خودروهای گران قیمت دو دیفرانسیل شاسی بلند برای همیشه به تاریخ پیوستند.

خودروسازان خصوصی و دولتی تاب تحمل بی‌رمقی بازار و تکراری شدن محصولات را نداشتند و به همین دلیل برای به دست گرفتن بازار و سود کلان و متنوع کردن سبد محصولات صنعت خودروی کشورمان، اقدام به مونتاژ پیکاپ‌های چینی کردند. از جمله پیکاپ‌های موفق و تازه‌وارد بازار داخلی می‌توان به مکث کلوت، فوتون تونلند S، آمیکو آسنا و کی ام سی تی 8 اشاره کرد.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

ایران خودرو دیزل نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایران خودرو طی روزهای گذشته از پیکاپ جدید خود با نام فوتون تونلند جی 7 اتوماتیک رونمایی کرد. بنابراین مقایسه امروز این دو خودروی جذاب می‌تواند تا حدود زیادی مفید واقع شود. در ادامه با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به شرکت‌های سازنده

مکث موتور یکی از خودروسازان خصوصی موفق کشورمان است که مدتی پیش از پیکاپ جدید خود با نام مکث کلوت اتوماتیک رونمایی کرد. این خودرو همان دایون V5 است که از سال 1987 در کشور چین به فعالیت می‌پردازد. عمده فعالیت شرکت دایون در چین، تولید خودروهای کار، اتوبوس‌ها و پیشرانه‌ها است.

یکی دیگر از خودروهای این خودروساز چینی در بازار داخلی ما، دایون Y5 است که به واقع همان کلوت محسوب می‌شود. این کمپانی چینی در بازار مادری خود موفق و قدیمی است، منتها در سایر بازارهای جهانی مطرح نیست. هر چه دایون شناخته شده نیست در عوض فوتون از برندهای مطرح و محبوب بازار چین به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

وانت پادرا لانگ زامیاد روانه بازار شد + مشخصات

شرکت فوتون توانسته در حوزه تولید خودروهای کار، تجاری، پیکاپ‌ها و شاسی بلندها عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. علاوه بر این بد نیست بدانید که فوتون از زیرمجموعه‌های بایک به حساب می‌آید و بایک هم در بازار ما و سایر بازارهای غیر چینی آشنا است. در این زمینه می‌بایست توپ را توی زمین فوتون تونلند انداخت؛ چرا که برندی محبوب‌تر در ایران است.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

طراحی ظاهری مکث کلوت اتومات یا فوتون تونلند G7

تنها پیکاپ‌هایی که در بازار ایران طرح و نقش متفاوتی دارند، بهمن G9 و آمیکو آسنا هستند. سایر رقبای حاضر در این سطح زبان طراحی ساده و یکپارچه‌ای دارند. به طور کلی چینی‌ها تلاش خود را کرده‌اند پیکاپ‌هایی در حد و اندازه تویوتا هایلوکس تولید کنند و طراحی‌ها نیز تقلیدی از هایلوکس خواهد بود.

از نظر ظاهری این فوتون تونلند جی 7 است که شباهت بیشتری با تویوتا هایلوکس دارد. خطوط به کار رفته در این خودرو مدرن‌تر است و با این که نظر هر کس در مورد طراحی بسته به سلیقه متفاوت است، می‌توان گفت فوتون تونلند ظاهر جذاب‌تری دارد. البته کاربرد و کارایی خودرو در پیکاپ‌ها اهمیت بیشتری در مقایسه با زیبایی خواهد داشت.

متاسفانه مکث موتور در طراحی نسخه اتوماتیک مکث کلوت، تغییرات زیادی انجام نداده و طراحی ظاهری همان چیزی است که پیش‌تر در نسخه دنده‌ای دیده بودیم. به هر حال در این قسمت، برنده‌ای به طور قطع تعیین نخواهیم کرد؛ زیرا سلیقه حرف اول و آخر را خواهد زد.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

کدام یک از این دو پیکاپ مشخصات فنی بهتری دارد؟

زیر کاپوت مکث کلوت اتوماتیک یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. این پیکاپ جذاب نیروی محرکه خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پیشرانه مکث کلوت اتومات مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 است و به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، نزدیک به 12.6 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

اما در نقطه مقابل این خودرو، فوتون تونلند G7 را داریم. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که از شرکت میتسوبیشی است و می‌تواند حداکثر قدرت 238 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک زد اف به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. فوتون تونلند سازگار با استاندارد آلایندگی یورو 6 است و در هر 100 کیلومتر مسافت حدود 9.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

قابلیت جی دی آی (GDI) در پیشرانه 2.0 لیتری فوتون تونلند باعث شده تا برتری و قدرت با این موتور باشد. ناگفته نماند که مدرن‌تر بودن موتور این پیکاپ در میان تمامی پیکاپ‌های موجود در بازار برتری دارد و ایران خودرو دیزل در این قسمت برگ برنده خواهد داشت. نوع سیستم تعلیق این دو پیکاپ یک جور خواهد بود.

در محور جلو سیستم تعلیق دو جناغی و در عقب شاهد حضور سیستم تعلیق فنر تخت هستیم. مهم‌ترین تفاوت میان این دو خودرو، سیستم انتقال قدرت آنها است. هم در مکث کلوت و هم فوتون تونلند جی 7، می‌توان دنده را سبک و سنگین کرد؛ اما این فقط محصول ایران خودرو دیزل است که می‌تواند سیستم انتقال قدرت را به طور تمام اتوماتیک انجام دهد.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

علاوه بر این سیستم کنترل پایداری در تونلند G7 در حالت 4H نیز عملکرد خوبی دارد و در واقع نسل جدیدتری از کنترل پایداری را به ارمغان خواهد آورد. با این اوصاف پیروز میدان نبرد در این بخش، پیکاپ تونلند جی 7 خواهد بود.

نگاهی به کابین و امکانات رفاهی

با ورود به کابین هر دو پیکاپ درخواهیم یافت که طراحی ساده است، ولی تجهیزات و متریال به کار رفته در فوتون تونلند به‌روزتر و مدرن‌تر از رقیب خواهد بود. خوشبختانه ایران خودرو دیزل از متریال بهتر و باکیفیت‌تری درون کابین استفاده کرده و این میزان کیفیت را پیش‌تر در فوتون تونلند S دیده بودیم.

همچنین بخوانید:

جذاب ترین خودروهایی که خارج از ایران با قیمت های باورنکردنی می‌توان خرید

در مجموع می‌توان گفت که طراحی کابین همچون طراحی ظاهری به سلیقه افراد برمی‌گردد. بنابراین در این قسمت باید به سراغ امکانات رفاهی و آپشن‌ها برویم و ببینیم این دو پیکاپ در این قسمت چند مرده حلاج هستند. از جمله امکانات مشترک این دو خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: صفحه نمایش مولتی مدیای مرکزی، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، کروز کنترل، صندلی 6 حالته برقی راننده، دوربین دنده عقب، رکاب کناری و رول بار.

امکانات فوتون تونلند نیز عبارت است از:

دوربین 360 درجه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور نور و باران، دسته دنده الکترونیکی، پدل شیفتر، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی و اتوهلد.

به هر حال باز هم محصول ایران خودرو پیروز نبرد خواهد بود.

مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7 مقایسه پیکاپ مکث کلوت با فوتون تونلند G7

قیمت و تاریخ عرضه

در حال حاضر هم ایران خودرو دیزل و هم مکث موتور مشغول تولید این دو پیکاپ هستند و در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد عرضه و پیش فروش آنها خواهیم بود. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص قیمت در دست نیست، ولی احتمال می‌دهیم هر دو خودرو در محدوده قیمتی یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان باشند.

اگر قرار باشد چنین پولی بابت خرید این دو خودرو بدهید و یکی را انتخاب کنید، این فوتون تونلند خواهد بود که ارزش خرید بیشتری دارد. به هر حال نباید فراموش کرد که در بلندمدت عملکرد این دو خودرو مشخص خواهد شد. پس تا آن لحظه می‌توان روی برنده این مقایسه حساب باز کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک