انتقاد سازمان‌های اسلامی هلند از پیش نویس طرح نظارت بر موسسات حفظ قرآن کریم


انتقاد سازمان‌های اسلامی هلند از پیش نویس طرح نظارت بر موسسات حفظ قرآن کریم

سازمان‌های اسلامی در هلند از پیش نویس طرح نظارت بر موسسات حفظ قرآن کریم در این کشور انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «دنیس ویرزما» وزیرآموزش و پرورش هلند در نوامبر گذشته، پیش نویس طرحی را ارایه کرد که بر اساس آن، کنترل و نظارت بر نهادهای آموزشی از جمله موسسات حفظ قرآن در مساجد که این وازتخانه مرتبط نیستند و بودجه آنها را تامین نمی کند،اعمال می شود.

این وزیر هلندی ادعا کرد: پیش نویس این طرح باهدف مبارزه با افکار غیردموکراتیک در این موسسات است.

در متن این پیش نویس آمده است: خط تماسی برای دریافت شکایت‌های دانش آموزان و والدین درباره این موسسات آموزشی تعیین شده است.

سازمان‌های اسلامی در هلند شکایت قضایی علیه این وزیر ارایه کردند. نورالدین الاوالی، مدیر پلتفرم(ریجموند برای سازمان های اسلامی) می گوید: پیش نویس این طرح ارایه شده توسط وزیر آموزش و پرورش نگرانی سازمان های اسلامی را برانگیخته است.

الاوالی گفت: این اقدام با اصول آزادی عقیده و بیان مغایرت دارد.

«محمد گوکتاش» رئیس ارتباط بین دولت و مسلمانان در هلند گفت: براساس مفهوم دولت سکولار، دولت در امور نهادهای مذهبی دخالت نمی کند.

گوکتاش افزود: ویرزما، وزیر آموزش و پرورش هلند نمی تواند به نظارتی اقدام کند که قصد دارد اجرای آن طبق قانون اساسی فعلی کشور باشد.

مطالعات انجام شده در اواخر فوریه گذشته در آمستردام هلندن نشان داد که اقدام اسلام هراسی علیه مسلمان در زندگی کار و شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

این مطالعه به درخواست شهرداری آمستردام انجام شد که حاکی از آن است که مسلمان در پایتخت هلند همیشه در معرض اقدامات اسلام هراسی در محل کار خود و سخنان نفرت انگیز در رسانه های مجازی هستند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید