قانون قانون هوای پاک در دستور کار قرار گرفت/ سامانه هشدار سیل راه اندازی می شود


قانون قانون هوای پاک در دستور کار قرار گرفت/ سامانه هشدار سیل راه اندازی می شود

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: قانون مدیریت بحران و قانون هوای پاک را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر اقلیم یکی از مهم ترین مسائل و نگرانی ها در حوزه هواشناسی در بین کشورهاست و تمامی کشورها برنامه های خود را برای این تغییر اقلیم ارائه کرده اند.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور، با توجه به گرمایش جهانی و پیامدهای متعددی که در دنیا دارد، در برخی از مناطق کشور بارش ها بیش از حد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: قانون مدیریت بحران و قانون هوای پاک را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم، بارش های سیل آسا و توفان سنگین داریم. همچنین تکالیفی برای پایش در نظر گرفته ایم که سازمان هواشناسی مسئول پایش و پیش بینی است. برای پایش و پیش بینی مکلف هستیم یک سری داده های علمی و میزان خروجی رودخانه ها را در اختیار ما قرار گیرد.

تاجبخش گفت: تقویت شبکه دیده بانی و تامین تجهیزات باید در دستور کار قرار گیرد و برای تغییر اقلیم باید کشور برنامه های کافی جهت سازگاری با این مشکلات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی از راه اندازی سامانه هشدار سیل خبر داد و گفت: این سامانه باید به روز رسانی شود. همچنین با توجه سازمان هواشناسی کشور در مهم ترین تجهیزات خود با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب انعقاد تفاهم اقدام به خودکفایی در این تجهیزات کرده ایم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: به طور متوسط در سال آبی از اول مهر ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱، ۱.۲ درجه به طور متوسط دمای کشور افزایش یافته است.


منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...