اسرار تربیت کودک؛ چطور علاقه به ورزش کردن در کودکان ایجاد کنیم؟


اسرار تربیت کودک؛ چطور علاقه به ورزش کردن در کودکان ایجاد کنیم؟

پرورش علاقه مادام العمر به حرکت و فعالیت بدنی در کودکان هدف بسیاری از والدین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متأسفانه، کمتر از 24 درصد از کودکان آمریکایی 6 تا 17 ساله روزانه 60 دقیقه فعالیت بدنی و ورزش کردن دارند که مقدار توصیه شده برای کودکان است.

وقتی کودکان از ابتدا به چیزی مانند ورزش کردن و تحرک عشق می ورزند، معمولاً تا آخر عمر با آنها همراه می شود. برای اطمینان از اینکه فرزندتان با بزرگتر شدن به اندازه کافی ورزش می کند، باید پایه ای قوی در سال های ابتدایی زندگی برای او فراهم کنید.

در ادامه بخوانید تا بفهمید علاقه به ورزش در خانه چگونه شروع می‌شود، ایده‌هایی برای الهام بخشیدن به بچه‌ها برای تحرک و لذت بردن از آن بیابید، و یاد بگیرید که چرا بچه‌های فعال در بزرگسالی نیز اینگونه اند.

علاقه به تحرک از خانه شروع می شود

مبنایی که برای کودکان خردسال تعیین می کنید برای سلامت کلی آنها حیاتی است.

دنیس وودال راف، پزشک، متخصص اطفال و مدیر مرکز سلامتی و وزن سالم در بیمارستان کودکان استونی بروک، می‌گوید که کودکان در مورد رفتارها سبک زندگی متعددی از اقدامات والدین خود الگوبرداری می‌کنند. از جمله فعالیت بدنی و عادات تناسب اندام.

او می‌گوید: «کودکی که والدین یا الگوهایی را مشاهده می‌کند که در سطح سالمی از فعالیت بدنی و ورزش کردن شرکت دارند، احتمال بیشتری دارد که این رفتارها را برای خود بپذیرد.به طور مشابه، کودکی که والدین خود را می بیند که برای مدت طولانی روی مبل می نشیند و رفتارهای کم تحرکی انجام می دهد، احتمالاً این رفتارها را به عنوان هنجار خود می پذیرد.»

ناتاشا ترنتاکوستا، MD، متخصص طب ورزشی کودکان و بزرگسالان و جراح ارتوپد در لس آنجلس،با این نظریه موافق است. او می‌گوید: «والدین و مربیان الگوهایی برای کودکان خردسال هستند، زیرا بچه‌ها به این افراد نگاه می‌کنند تا نمونه‌ای از نحوه هدایت زندگی باشند.کودکانی که به‌طور منظم والدین خود را در حال شرکت در فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام می‌بینند، احتمال بیشتری دارد که این کار را انجام دهند ،این امر به ویژه در حال حاضر صادق است، زیرا زمان کار کردن با موبایل در میان کودکان خردسال افزایش یافته و فعالیت بدنی رو به کاهش است».

ایجاد عادات سالم در اوایل زندگی، با رشد آنها همراه خواهد بود.

چگونه علاقه به ورزش کردن را به کودکان القا کنیم

کلید علامند شدن به ورزش کردن یعنی راهی را پیش پای کودکان قرار دهید تا به چیزی که علاقه ندارند عشق بوردزند. بعلاوه، اگر آنها سرگرم شوند، احتمالاً بیشتر می خواهند تا زمانی برای ورزش و تحرک بدنی داشته باشند و توانایی های خود را بهبود بخشند.

جان گالوچی جونیور، DPT، ATC و مدیر عامل فیزیوتراپی JAG-ONE می‌گوید: «هر کودک منحصربه‌فرد است و برخی بیش از دیگران به سمت ورزش و فعالیت بدنی کشیده می شوند».

به همین دلیل ضروری است که فعالیت هایی را پیدا کنید که فرزندتان از آنها لذت می برد و آنها را به فعالیت هایی تبدیل کنید که او را تشویق به حرکت بیشتر کند. گالوچی می‌گوید: «کودکان، به‌ویژه بچه‌های جوان، نباید احساس کنند که ورزش کردن یک کار طاقت فرسا است.

همانطور که بچه ها بزرگتر و بیشتر درگیر ورزش های سازمان یافته می شوند، به خاطر داشته باشید که برخی از بچه ها ورزش های ساختاریافته و رقابت را دوست دارند، اما بسیاری دیگر اینطور نیستند. تعریف گسترده تری از حرکت داشته باشید که شامل پیاده روی با خانواده، رقصیدن در اتاق نشیمن، بالا رفتن از درخت، یوگا یا هر چیز دیگری است که از آن لذت می برند.

علاقه مند کردن بچه ها به حرکت و فعالیت بدنی در سنین پایین، احتمال اینکه آنها زودتر از همه فوایدشان بهره مند شوند را افزایش می دهد و علاقه آنها به ورزش احتمالاً با رشدشان ادامه خواهد یافت.

نکاتی برای شروع

فراهم کردن فرصت‌هایی برای حرکت در هر روز برای رشد جسمی، ذهنی و عاطفی کودک حیاتی است. همچنین به ایجاد زمینه برای مشارکت فعال در فعالیت های تناسب اندام در بزرگسالی کمک می کند.

در اینجا 12 نکته وجود دارد که کمک می کند علاقه به تحرک را از سنین پایین القا کنید.

اطمینان حاصل کنید که فعالیت متناسب با سن است

درخواست از یک کودک 3 ساله برای شرکت در یک بازی بدمینتون ممکن است بهترین راه برای تشویق به ورزش نباشد. با این حال، پایین آوردن تور و دادن یک راکت در اندازه کوچک با یک توپ بزرگ موفقیت را افزایش می دهد و عامل سرگرمی را بهبود می بخشد.

بر مهارت های حرکتی تمرکز کنید

توسعه مهارت های حرکتی و ورزش کردن درست برای کودکان، به ویژه در سن پیش دبستانی، حیاتی است.

حضوری فعال داشته باشید

گفتن این موضوع به کودکان در هر سنی که "بهتر است کمی ورزش کنند" همیشه کارساز نیست. با این حال، اگر با فرزندان خود فعالیت داشته باشید، آنها تمایل بیشتری به مشارکت دارند. به‌علاوه، این می‌تواند برای والدین شاغلی که می‌خواهند ورزش کنند، اما با دوری از فرزندانشان در خارج از روز کاری مشکل دارند، صرفه‌جویی در زمان داشته باشد.

در مورد تناسب اندام صحبت کنید

اسرار تربیت کودک؛ چطور علاقه به ورزش کردن در کودکان ایجاد کنیم؟

اگر می‌خواهید به فرزندانتان انگیزه دهید که تحرک و ورزش کردن را دوست داشته باشند، باید به آنها بیاموزید که چه معنایی دارد. به دنبال فرصت هایی برای ایجاد فرهنگ مثبت تناسب اندام در خانه باشید. در مورد تمرینات، ورزش و فعالیت های خود و اهمیت آنها در زندگی صحبت کنید. سر میز شام، درباره غذا و چگونگی حرکت صحبت کنید.

کارهای خانه را به ورزش تبدیل کنید

همگام کردن کارهای خانه با مسابقات فعال دو کار مهم انجام می دهد؛ فرزند شما یک کار خانگی را کامل و در حین انجام آن ورزش می کند. اگر بیش از یک فرزند دارید، کارهای روزمره را به مسابقه ای تبدیل کنید که شامل ورزش می شود.

به عنوان مثال، کودکان نوپا و پیش دبستانی می توانند با یکدیگر مسابقه دهند تا ببینند چه کسی می تواند لباس های شسته شده خود را سریعتر در سبد بیندازد. در خارج از خانه، مسابقه ای را برای وجین کردن باغچه انجام دهید. قسمتی از حیاط را برای هر کودک (و والدین) تمیز کنید.

بگذارید کودکان فعالیت را انتخاب کنند

حتی کودکان خردسال هم می‌دانند که چه چیزی را دوست دارند و مطمئناً وقتی در مورد آن سؤال می‌کنید احساس قدردانی خواهند داشت. اجازه دهید فرزندتان چند فعالیت یا ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به عنوان خانواده در آنها شرکت کنید.

یک داستان الهام گرفته از ورزش کردن بخوانید

کتابفروشی ها و کتابخانه ها مملو از کتاب هایی هستند که حرکت را در کودکان خردسال تشویق می کند. تعدادی از آنها را جمع کنید و اجازه دهید فرزندتان دو یا سه تا را انتخاب کند. در اینجا چند عنوان برای شروع شما وجود دارد:

  • "اشکال یوگا" اثر سارا جین هیندر
  • "ماجراجویی در باغ وحش یوگا" اثر هلن پورپرهارت
  • «برخیز و برو» اثر نانسی کارلسون

کودک خود را در کلاس ورزشی ثبت نام کنید

اگر به مراقبت از کودک نیاز یا قصد دارید کودک خود را به پیش دبستانی بفرستید، به دنبال مکان هایی باشید که حرکت و تناسب اندام را بخش مهمی از روز می کند.

یک ورزش منظم را امتحان کنید

وقتی بچه ها به اندازه کافی بزرگ شدند، ممکن است آنها را در یک ورزش سازمان یافته ثبت نام کنید. آکادمی اطفال آمریکا می گوید اکثر کودکان در سن 6 سالگی برای ورزش های ساده و منظم آماده هستند.

ورزش‌های گروهی مانند فوتبال و تی‌بال دارای براکت‌های سنی هستند که بازی را با سن و سطح کودک تنظیم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد مهارت‌های جدید را در حین یادگیری در مورد رقابت تمرین کنند.

دستورالعمل فعالیت بدنی برای کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که بچه ها هر روز 60 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی داشته باشند.

به طور خاص، دستورالعمل‌های ورزشی برای آمریکایی‌ها چارچوبی از دستورالعمل‌های ورزشی را برای والدین و مراقبان ارائه می‌دهد تا بر اساس گروه‌های سنی از آن پیروی کنند.

1.کودکان پیش دبستانی

کودکان 3 تا 5 ساله باید در طول روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشند. هدف از حرکت در این سن افزایش رشد و تکامل است. کودکان پیش دبستانی باید در معرض انواع فعالیت ها و بازی های فعال باشند. وقتی بچه ها کوچک هستند تنوع کلیدی است.

2.کودکان در سن مدرسه

کودکان و نوجوانان 6 تا 17 ساله باید حداقل به مدت 60 دقیقه هر روز در تمرینات ورزشی با شدت متوسط تا شدید شرکت کنند. این نباید حتما در یک بازه زمانی باشد.

به عنوان مثال، 20 دقیقه تمرین فوتبال، 20 دقیقه دوچرخه سواری و 20 دقیقه فعالیت بدنی در مدرسه. به یاد داشته باشید، هر مقدار ورزش و حرکت متوسط تا شدید جزو دستورالعمل های فعالیت بدنی محسوب می شود.

در حالت ایده آل، جوانان در سن مدرسه باید در فعالیت های هوازی، تقویت عضلات و تقویت استخوان شرکت کنند. با این حال، بیشتر 60 دقیقه هر روز باید فعالیت هوازی یا قلبی عروقی باشد. فعالیت های ورزشی می توانند شامل تمرینات تقویت کننده عضلات و استخوان مانند تمرینات مقاومتی در سه روز هفته باشند.

نمونه هایی از فعالیت های هوازی برای کودکان پیش دبستانی شامل ، بازی در زمین بازی، دوچرخه سواری، پیاده روی، پرش، رقص، شنا، بازی های پرتاب و گرفتن و غلت زدن است.

در همین حال، فعالیت های هوازی برای کودکان و نوجوانان در سن مدرسه شامل دویدن، دوچرخه سواری، ورزش، هنرهای رزمی، رقص، بازی های گرفتن و پرتاب، پیاده روی، شنا و فوتبال است.

ارتباط بین حرکت دوران کودکی و آمادگی جسمانی در بزرگسالی

کودکانی که عادات فعالیت بدنی سالمی را ایجاد می کنند، پتانسیل بیشتری برای حفظ این عادات در بزرگسالی دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند و به حفظ وزن سالم کمک می‌کند.

یک مطالعه مشاهده‌ای بزرگ شامل بیش از 48 هزار زن یائسه نشان داد که سطوح بالاتر فعالیت بدنی دوران کودکی با سطوح بالاتر فعالیت در بزرگسالی مرتبط است.

به طور خاص، زنانی که در دوران کودکی فعال بودند، در بزرگسالی در سطوح بالاتری از فعالیت بدنی شرکت کردند، با میانگین بیشتر 2.8 ساعت معادل متابولیک (MET) در هفته بیشتر از زنانی که همیشه در دوران کودکی غیرفعال بودند .

مطالعه دیگری نشان داد که شرکت در ورزش در سن 10 سالگی با افزایش فعالیت بدنی در سن 42 سالگی مرتبط است. با این حال، این مطالعه همچنین به بازی در فضای باز در سن 10 سالگی به عنوان پیش بینی کننده فعالیت بدنی در بزرگسالی نگاه کرد و دریافت که بر خلاف شرکت در ورزش، بازی در پارک در سن 10 سالگی با شرکت در فعالیت بدنی در 42 سالگی ارتباطی نداشت .

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرزند پروری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی