حضرت فاطمه (س) در هر شرایطی همراه امام علی(ع) بود


حضرت فاطمه (س) در هر شرایطی همراه امام علی(ع) بود

عزت خواه بر معرفی هر چه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه(س) تأکید کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همراه امام علی(ع) بود و در حد جان دادن ایستادگی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسنعلی عزت خواه امروز (۴ دی ماه) در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در یاسوج برگزار شد، بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حقیقی تأکید و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه بی بدیل زنان عالم بوده که پیروی از این بانوی بزرگوار می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را در پی داشته باشد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت معرفی هر چه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه (س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همراه امام علی(ع) در حد جان دادن ایستادگی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در بعد خانه داری و مدیریت داخلی منزل الگو و بهترین شاخص برای زنان امروز جامعه اسلامی است، ادامه داد: عفت، پاکدامنی، زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه (س) الگویی بوده که زنان می‌توانند با الهام‌گیری از آنان رفتار خود را در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ساماندهی کنند.

امام جمعه شهرستان دنا نیز در این مراسم، گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی کامل برای زن مسلمان است که تبیین و تفهیم جایگاه و زندگانی پربرکت و سیره بی نظیر وی برای مردم ضروری است.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد افزود: به برکت انقلاب اسلامی زنان در جامعه جایگاه و مقام و منزلت بالایی پیدا کرده‌اند که در این مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی بی بدیل برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رسالت و وظایف زنان مسلمان امروز به دلیل هجمه گسترده فرهنگی دشمنان خطیر است، بیان کرد: اگر بانوان ما در تمامی زمینه‌ها حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، بر تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان غلبه خواهند کرد.

مصباح نژاد افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) بسیار بی‌آلایش، ساده، دور از تجملات و خودبینی زندگی می‌کردند. فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی نورانی خود نمونه‌ای بی‌نظیر و الگو برای بانوان مسلمان است.

سردار حسن حکمتیان با بیان اینکه اسم حضرت زهرا (س) درخشنده برای ملائک آسمان است بر ضرورت ترویج ابعاد مختلف شخصیت بی‌نظیر و برجسته وی در مدارس تأکید کرد.

صدیقه نیک اقبال کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی با رشادت‌های بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و ارتقای بینش دینی و اعتقادی همکاران عنوان کرد و گفت: تبیین شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) برای مردم و احترام به شخصیت دینی دخت پیامبر اسلام(ص) از مهمترین رویکرد‌های امور بانوان است که در مدارس چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود.

نیک اقبال افزود: ایمان و عشق فاطمه (س) به حضرت حق، صداقتش، استقامتش، تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری او نیازی به توصیف نداشته و این حقیقتی است که دوست و دشمن به آن معترفند.

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و قرائت دکلمه توسط یکی از دانش‌آموزان دختر از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز