پلی وود چه جنسی خوب است؟


استفاده از پلی وودها مزایای بسیار خوبی به همراه دارند و به همین دلیل از آن‌ها در صنعت ساخت‌وساز بسیار استفاده می‌شود. در ادامۀ این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

پلی وود و پلای وود دو نوع مختلف از تخته‌های چندلایه هستند که بیشتر افراد آن‌ها را یکسان می‌دانند. درحالی که بین این دو نوع تخته تفاوت‌های زیادی وجود دارد. پلی وود ترکیبی از مواد بازیافتی پلاستیکی و چوب است که به شکل نوعی از قطعات چوبی در بازار به فروش می‌رسد. نام دیگر این وسیله، چوب پلاست است که اشاره به دو مواد چوب و پلاستیک دارد.

چوب پلاست‌ها یا همان پلی وودها از بازیافت مواد پلاستیکی مانند بطری‌های نوشابه، ظرف مواد شوینده و سایر مواد پلیمری ساخته می‌شوند. مواد چوبی‌ای که در ساخت این مواد به‌کار می‌رود نیز جزو خاک‌اره و مواد بازیافتی کارخانه‌های چوب‌بری است. با توجه به ماهیتی که این نوع از مواد دارند، از آن‌ها برای کاربردهای زیادی استفاده می‌شود.

پلی وود چیست و از چه موادی تشکیل می‌شود؟

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، پلی وود ها نوعی تختۀ چندلایه هستند که از پلاستیک و جوب بازیافتی ساخته می‌شوند. نسبت استفاده از پلاستیک و چوپ در ساخت پلای وود برابر است. معمولاً برای تهیۀ مواد پلاستیکی به‌کاررفته در پلی وودها از مواد بازیافتی مانند بطری‌های پلاستیکی نوشابه، شیر، مواد شوینده، لوازم یک‌بارمصرف پلاستیکی و... استفاده می‌شود. همچنین چوب به‌کاررفته در ساختار پلی وودها نیز از ضایعات و خاک ارۀ موجود در کارخانه و کارگاه‌های چوب‌بری تأمین می‌شود. با توجه به مواد به‌کاررفته در ساختار پلی وودها، این مواد از ماهیت و ویژگی‌های بسیار خوبی برخورددار هستند. به همین دلیل از آن‌ها برای انجام کارهای زیادی استفاده می‌شود.

پلی وود چه جنسی خوب است؟

مزایای استفاده از پلی وود چیست؟

با توجه به این‌که این تخته‌ سه لایی در ساختار مواد اولیۀ خود دارای مواد پلاستیکی هستند، از مزایای خوبی نسبت به سایر تخته‌های چندلایه برخوردارند. امروزه با توجه به افزایش ساخت پلی وودها، برای مصارف گوناگونی از آن‌ها استفاده می‌شود.

ازجمله مزایای خوب استفاده از پلی وودها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پلی وودها بسیار سبک و کم‌وزن هستند

وسایل و ابزارهایی که از چوب خالص ساخته می‌شوند معمولاً دارای وزن بیشتری نسبت به وسایلی هستند که با پلی وود ساخته شده‌اند. پلی وودها به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در بافت آن‌ها، از وزن کمتری برخوردارند. به همین دلیل وسایل ساخته‌شده با آن‌ها سبک‌تر هستند و حمل‌ونقل آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

  • عمر و دوام وسایل و ابزارهای ساخته‌شده از پلی وود بالاست

با توجه به این‌که پلی وودها ترکیبی از مواد پلاستیکی و چوب هستند، از دوام و طول عمر بیشتری برخوردارند. وسایل و ابزارهای ساخته‌شده از پلی وود در برابر رطوبت، موجودات جهنده، فشار و... از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل افراد می‌توانند از وسایل ساخته‌شده با پلی وود برای مدت‌های طولانی استفاده کنند.

  • قیمت پلی وودها نسبت به چوب واقعی کم‌تر است

یکی دیگر از مزیت‌های خوبی که پلی وودها دارند، قیمت پایین و مناسب آن‌هاست. از آنجایی که مواد به‌کاررفته در ساختار پلی وود‌ها مواد بازیافتی هستند، قیمت آن‌ها نسبت به قطعات چوبی اصل کم‌تر است. ابزارها و وسایل ساخته‌شده با پلی وود نیز از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

  • پلی وودها رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کنند

یکی از عواملی که باعث از بین رفتن و خراب شدن وسایل چوبی می‌شود، جذب رطوبت است. در پلی وودها به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی، جذب رطوبت بسیار کمتر از چوب‌های خالص است. همین امر باعث افزایش طول عمر وسایل ساخته‌شده از پلی وود شده‌است. وسایل ساخته‌شده با این مواد قابلیت شست‌وشو دارند و می‌توان آن‌ها را با فشار ضعیف شست‌وشو داد و سپس خشک کرد.

  • وسایل ساخته‌شده از پلی وود در برابر ضربه و خراش مقاوم هستند

از دیگر مزایای پلی وودها می‌توانیم به مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه و خراش اشاره کنیم. این مواد به دلیل دارابودن پلیمر در بافت خود، از مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خراش برخوردار هستند. در حالی که وسایل ساخته‌شده با چوب اصل، با کوچک‌ترین خراش زیبایی خود را از دست می‌دهند. برای ساخت میزهای غذاخوری، میزهای عسلی و جلو مبلی و... استفاده از پلی وودها گزینۀ مناسبی است، زیرا این وسایل همیشه در معرض خراش هستند و به همین دلیل به‌سرعت زیبایی خود را از دست می‌دهند.

پلی وود چه جنسی خوب است؟

پلی وود چه تفاوتی با پلای وود دارد؟

بیشتر افراد فکر می‌کنند که پلی وود و پلای وود ازلحاظ ساختاری یکسان هستند، اما به‌هیچ‌وجه چنین نیست این دو قطعه کاملاً با هم متفاوت هستند. پلای وود تخته سه لایی است که از لایه‌های چوبی ساخته می‌شود. در حالی که پلی وودها کامپوزیت‌هایی هستند که از مواد پلاستیکی و چوب ساخته می‌شوند، ماهیت این دو باهم کاملاً متفاوت است و به همین دلیل در کاربرد نیز این دو قطعه تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

کاربرد پلی وودها چیست؟

پلی وودها به دلیل ویژگی‌های ساختاری‌ای که دارند، کاربردهای متنوعی دارند و از آن‌ها برای ساخت وسایل گوناگونی استفاده می‌شود. به دلیل مقاومت خوب وسایل پلی وودی در برابر رطوب، معمولاً از آن‌ها برای ساخت انواع در، کابینت، کف پوش، آلاچیق و... استفاده می‌شود.

پلی وود چه جنسی خوب است؟

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که پلی وودها نوعی کامپوزیت هستند که از مواد بازیافتی پلاستیکی و چوبی ساخته می‌شوند. این مواد از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند و به همین دلیل برای ساخت وسایل مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. پلای وود به تخت سه لایی گفته می‌شود که از لایه های چوبی ساخته می‌شود و با پلی وود کاملاً متفاوت است. از کاربردهای پلی وود می‌توانیم به مواردی همچون ساخت کابینت، میز، در، آلاچیق، کف پوش و... اشاره کنیم. برای خرید انواع وسایل چوبی زیبا و باکیفیت می‌توانید به سایت مدرن چوب مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید انواع مبلمان، کابینت، کمد و... را با قیمت و کیفیتی مناسب خریداری کنید. با خرید از مدرن چوب می‌توانید محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق