مؤسسه‌ای جهادی برای همسان‌گزینی و معارفه ازدواج


مؤسسه‌ای جهادی برای همسان‌گزینی و معارفه ازدواج

گروه جهادی احیاگران سنت نبوی با بهره‌مندی از یک تیم علمی، دلسوز و جهادی به‌صورت دقیق وکارشناسانه در زمینه ازدواج دائم اصولی و اسلامی جوانان فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ازدواج از مهم‌ترین امورات مربوط به زندگی انسان در دنیاست؛ چرا که فرد برای انتخاب همسر بسیاری از معیارها را باید مدنظر داشته باشد و در نهایت با قرار دادن آن معیارها در کنار یکدیگر تصمیم لازم را اتخاذ کند. در این بین، مشورت و تحقیق می‌تواند انسان را در انتخاب همسر (مرد و زن) مناسب یاری کند؛ اما در عین حال با لحاظ تمام معیارها، نمی‌توان انتظار داشت زوجین در تمام معیارهای اخلاقی و اجتماعی با یکدیگر هماهنگ باشند؛ چرا که هر فردی شاکله‌ای دارد که متأثر از محیط خانواده و یا دوستان و اقوام شکل گرفته و فرهنگی متفاوت را در او به وجود آورده است. از این جهت سازشکاری، بردباری و مدارا در قبال همسر، در واقع فراهم‌سازی فرصتی برای رسیدن به رضایت از زندگی است.

این مجموعه تاکنون 150 مورد از معارفه‌ انجام شده است که به مرحله عقد و ازدواج رسیده است. باتوجه به استقبال مخاطبان و نیز نیازسنجی‌های صورت‌گرفته، در حال حاضر، 6 شعبه با همت دغدغه‌مندان و خیرین عرصه ازدواج راه‌اندازی ومشغول فعالیت شده است. خدمات مؤسسه صرفاً به افراد مجرد در سن ازدواج و در حوزه ازدواج دائم ارائه شده و تمامی اقشار با سطوح مختلف اقتصادی، تحصیلی و شغلی را دربر می‌گیرد. در حال حاضر، محوریت فعالیت‌های مؤسسه منحصر به استان تهران و استان‌های همجوار آن است و به گفته‌ مسئولان مؤسسه، در آینده‌ای نه چندان دور، در سطح کشور گسترش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که علاوه بر فعالیت اصلی مؤسسه که بر محوریت همسان‌گزینی و معارفه بوده، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه آموزش‌های حوزه ازدواج، انجام تست‌های روانشناسی و ارائه خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری به مجردین و متأهلین نیز از جمله فعالیت های دیگر این مؤسسه است.

برگزاری دومین همایش «احیاگران سنت نبوی» در حرم عبدالعظیم (ع)

همچنین این مجموعه جهادی امسال دومین همایش «احیاگران سنت نبوی» به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) را تدارک دیده است.

این مراسم روز جمعه 23 دی و از ساعت 14 در تالار شیخ صدوق آن آستان مقدس برگزار خواهد شد و دکتر سعید عزیزی به عنوان سخنران اصلی این همایش خواهد بود.

جهت ارتباط با این مؤسسه می‌توانید به آدرس سایت https://sonatnabavi.ir مراجعه کنید.

انتهای‌پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان