کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور


کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور

مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی گفت:سالانه بیش از ۵ هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و لاشه آن‌ها به استان‌های کرمان، خراسان رضوی، جنوبی و هرمزگان حمل می‌شود.

مهدی لقمانی اظهار داشت: خراسان رضوی دارای 120 واحد شترداری است که بیش از 9 هزار نفر شتر دراین واحدها وجود دارد که از این تعداد واحد شترداری 60درصد به صورت چرای آزاد و 40درصد در فضای مسقف تغذیه می شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 13هزار تن گوشت شتر در کشور تولید می‌شود افزود: سالانه 10هزار و 500لیتر شیر شتر نیز در کشور تولید می‌شود که سهم خراسان رضوی از میزان تولید گوشت و شیر شتر 10درصد است.

لقمانی با بیان این مطلب که پیش ‌بینی می‌شود در 10سال آینده دام غالب کشور شتر باشد تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شترداران ورود لاشه های شتر به صورت قاچاق از افغانستان و پاکستان است به طوری که سالانه بیش از 5 هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و لاشه آن‌ها به استان های کرمان، خراسان رضوی، جنوبی و هرمزگان حمل می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شترهای در اختیار عشایر خراسان رضوی 5 هزار و 955 نفر است که این تعداد شتر در 4 شهرستان خواف، کاشمر، سبزوار و بردسکن هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی گفت: 370 خانواده عشایر استان شتر پرورش می‌دهند و 75 درصد شتر استان در اختیار عشایر سه شهرستان استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟