رکورد زنی قاچاق کوکائین در آنتورپ بلژیک


رکورد زنی قاچاق کوکائین در آنتورپ بلژیک

شهر آنتورپ بلژیک که دروازه ورود کوکائین از آمریکای جنوبی به اروپاست بیش از هر زمان دیگری هدف قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته و رکورد یک سال را شکست.

شهر آنتورپ بلژیک بیش از هر زمان دیگری هدف قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته است. مقامات این کشور قرار است روز سه شنبه (امروز) اعلام کنند کشفیات کوکائین در این شهر بندری رکورد جدیدی را در سال ۲۰۲۲ شکسته و از مرز ۱۰۰ تن در طول سال عبور کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارقام دقیق قرار است ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی (۰۹:۳۰ به وقت گرینویچ) طی یک کنفرانس مطبوعاتی که برای نخستین بار گمرکات بلژیک و هلند را گرد هم می‌آورد و با حضور وزرای دو کشور که اختیار این نهاد‌ها را در دست دارند، اعلام شود.
بلژیک و هلند که نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد جنایت و فساد مرتبط با قاچاق در آن‌ها وجود دارد، دروازه‌های اصلی ورود کوکائین ارسالی از آمریکای لاتین به اروپا به شمار می‌روند. این کوکائین‌ها اغلب در محموله‌های حاوی میوه جاسازی می‌شوند.
بندر آنتورپ قرار است موقعیت خود را به عنوان نخستین پلتفرم قاچاق و بالاتر از رقیب هلندی روتردام که انتظار می‌رود کشف مواد مخدر در آن در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته باشد، تأیید کند. اولاو برینک، سخنگوی دفتر دادستانی روتردام، روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «در واقع (مواد مخدر کشف شده در سال ۲۰۲۲) کمتر از حدود ۷۰ تن مواد مخدر کشف شده در سال ۲۰۲۱ است.»
این خود نشانه‌ای از افزایش شکاف میان روتردام و آنتورپ در این زمینه است، چرا که طرف بلژیکی، پس از کشف چندین محموله بزرگ مواد مخدر در اواخر سال ۲۰۲۲، دیگر هیچ رمز و رازی در مورد این واقعیت وجود ندارد که این رقم از ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته باشد.
در ده سال گذشته، کشف و ضبط مواد مخدر در آنتورپ، دومین بندر تجاری بزرگ اروپا، از رکوردی به رکورد دیگر رسید. در سال ۲۰۲۱، به علت حجم اطلاعات جمع آوری شده از قاچاقچیان با نفوذ به شبکه تلفن رمزگذاری شده Sky ECC، میزان قاچاق مواد حتی ۳۶ درصد افزایش یافت. در حالی که نیمه نخست سال ۲۰۲۲ سرعت قاچاق مواد مخدر در بلژیک کاهش یافت، اما منحنی بار دیگر افزایشی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده