مستند «ما کتک نمی‌خوریم» رونمایی شد


مستند «ما کتک نمی‌خوریم» رونمایی شد

آیین رونمایی از مستند «ما کتک نمی‌خوریم» محصول شبکه پرس‌تی‌وی با حضور مدیر تولید این مستند و عوامل این اثر برگزار شد.

فاطمه گودرزی تهیه‌کننده مستند «ما کتک نمی‌خوریم» - We will not be beaten- درباره این مستند و ایده شکل‌گیری آن گفت: ما در مجمع «داداندیشی زنان مسلمان» که یک NGO مستقل است و در راستای حقوق زنان و حقوق بشر فعالیت می‌کند، پژوهش‌های بسیاری را در حوزه زنان انجام دادیم و اخیراً به این نتیجه رسیدیم که باید به صورت رسانه‌ای، پرونده حقوق بشر زنان در غرب مورد بررسی قرار گیرد. اما نکته بسیار مهم برای ما این بود که با ادبیات و مستندات غربی، محتوایی به نمایش گذاشته شود که ذهن انسان غربی را درگیر مقولات حقوق زنان و حقوق بشر کند.

گودرزی افزود: در واقع، با این مستند سعی کردیم از جایگاه مطالبه‌گری به این موضوع بپردازیم و یک گفتمان جدید را شکل دهیم. کار مهمی که در این پروژه صورت گرفت، این بود که همه پژوهشگران افرادی‌اند که سال‌ها فعال حقوق بشری بوده و مدارک علمی آن‌ها نیز مرتبط با حوزه حقوق زنان و حقوق بشر است.

تهیه کننده این مستند ادامه داد: به واسطه پژوهش‌های مکتوب و مصاحبه‌های متعددی که با افراد ساکن در خارج از ایران یا آن‌هایی که بیش از از یک دهه در خارج از ایران زندگی کردند داشتیم، به نتیجه رسیدیم که می‌توان در حوزه حقوق بشر در غرب خصوصاً در حوزه حقوق زنان ورود پیدا کرد. خصوصاً در مبحث خشونت علیه زنان؛ اما نه با فرضیات خودمان. ما هیچ چیز را فرض نداشتیم، تمام مدارک، اتفاقات، رخدادها، داستان‌ها و سوژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا سوژه‌هایی باشند که واقعاً در سطح آمریکا هم مورد قبول‌اند و هم مورد بحث باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟