حدود ٨٧٣ مدرسه غیر دولتی به دلیل عدم وجود فضای کافی اجازه فعالیت نگرفتند


حدود ٨٧٣ مدرسه غیر دولتی به دلیل عدم وجود فضای کافی اجازه فعالیت نگرفتند

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت‌هایی است تا عملکرد بهتری را به مردم ارائه دهد.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه فضای مجازی و رسانه کمک کننده برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند.

محمودزاده ادامه داد:۳۰دی روزبزرگداشت شورا‌های آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش نیازمند مشارکت‌هایی است تا عملکرد بهتری را به مردم ارائه دهد. باید بین شورا‌های آموزش و پرورش پیوستگی و مشارکت باشد.

وی افزود: شورا‌های آموزش و پرورش اسنادی را برای رشد بالندگی امضا کردند.

به گفته محمود زاده ،باید شوراهای آموزش غیر دولتی و مراجع مربوطه برای ارائه خدمات بهتر با یکدیگر همکاری کنند که در این راستا سه برنامه را تبیین کرده ایم.
محمودزاده بیان کرد: در حوزه برنامه های تبیین شده، سیاست گذاری برای ایجاد مدارس مردمی است و برای تبدیل مدارس دولتی به هیات امنا و غیر انتفاعی برنامه‌هایی را انجام داده‌ایم.

وی گفت: در حوزه سوم نیز در تلاش هستیم تا مدارس را به محیط‌هایی تبدیل کنیم که دانش آموزان از لحاظ جسمی و روحی در سلامت کامل باشند.

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به الزامات استقرار سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش، در سازمان مدارس غیردولتی که دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۱۸ هزار مدرسه را دربرمی‌گیرد اقداماتی را در دست انجام داریم.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب فراگیر در ۲۰ هزار مرکز علمی آزاد تحت فعالیت‌های مکمل و آموزش زبان هستند.

محمودزاده بیان کرد: یک میلیون و ۱۳۰ دانش آموز در ۳۳۸۳ مدرسه هیئت امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۱۵۷۰ مدرسه مناطق آزاد تجاری داریم.

او گفت: تولید الگو‌های کاربردی براساس مفاد سند در حوزه محتوا که هم محتوای آموزشی درمدارس و هم محتوای کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها را در برمی‌گیرد نیز در دستورکار است.

وی اضافه کرد: در حوزه کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است؛ که در چند روز آینده به مراجع مربوط برای این رها شدگی فراخوانی داده می‌شود تا این مشکل رفع شود.

وی افزود: فضا‌های تربیتی سلامت جسمی و روحی باید در مدارس غیر دولتی ایجاد شود.

محمودزاده گفت: از ١٨هزار مدرسه غیر انتفاعی در کشور حدود ٨٧٣ مدرسه غیر دولتی درسال گذشته به دلیل عدم استاندارد و فضای کافی اجازه فعالیت نگرفتند.

وی افزود:ما در تلاشیم که بیمه‌های نیروی انسانی مدارس غیر دولتی درست شود و برای نیرو‌های انسانی بسته معیشتی ارائه می‌شود.

محمود زاده بیان کرد: مدارس هیات امنایی تغییر می‌کند.قرار است برای برنامه ریزی معطوف مدرسه چه مالی چه آموزشی که مشترکین ما اولیا مدرسه می‌شود با دارایی خودشان تصمیم گیری کنند.

او گفت : براساس اسناد تحولی بالا دستی برنامه‌هایی را تبیین کنند از این برنامه‌ها دولت حمایت می‌کند و مبالغی را می‌پردازد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گویی رهبر انقلاب عمری به تماشای ائمه نشسته است