جشنواره شعر فجر حامی ادبیات پیشرو


جشنواره شعر فجر حامی ادبیات پیشرو

یک شاعر گفت: جشنواره شعر فجر در همه ادوارش حامی شعر پیشرو بوده است و بویژه جوانان ما در خلق فضا‌های جدید خوش درخشیده‌اند.

عباس براتی‌پور، شاعر پیشکسوت انقلاب، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در ادوار گذشته اشاره کرد: اشعار خلق‌شده و ارائه شده به جشنواره شعر فجر در ادوار پیشین - به ویژه اشعار جوانان - مطلوب و پیشرو بوده است.

وی با تمجید از شعرِ شعرای جوان گفت: وقتی به کتب شعر جوانان می‌نگرم آشکارا می‌بینم که این قشر در حوزه شعر خوش درخشیده‌اند؛ اگر بخواهم در میان این شعرا به شخصی اشاره کنم از آقای فاضل نظری یاد می‌کنم و البته شمار شعرای خوبِ جوان، کم نیست.

صاحب مجموعه شعر «بر تربیت خورشید» در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرِ چند سال قبلِ خود مبنی بر تهی شدن شعر آیینی از معنای خاص معنوی و مذهبی گفت: اشعار آیینی همچنان ایراداتی دارند، اما شعر آیینی نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است.

شاعر مجموعه «زیتون و زخم» در ادامه با یادآوریِ وقفه‌ای که به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا در برگزاری نشست‌های خوانش شعر در کشور افتاد گفت: ضمن تأکید بر ضرورت از سرگیری پرقوت این جلسات، باید بگویم که معتقدم کسانی باید این نشست‌ها را مدیریت کنند که خود به شعر اعتقاد داشته باشند و با جوانان پدرانه رفتار کنند؛ من در مدت فعالیتم کوشیدم که شعرای جوان را همچون فرزندان خود دوست بدارم.

براتی پور ادامه داد: به شعرای جوان توصیه می‌کنم که بسیار مطالعه کنند و آثار قدما را بخوانند؛ این‌گونه است که شعرشان پرمعنا و قابل استفاده خواهد بود.

صاحب کتاب «سوار مشرقی» در ادامه با بیان این که در توسلات، رجوع من بیشتر به حجتِ دوازدهم است گفت: من در طول سال‌های شاعری، اشعاری را به حضرت امام زمان (عج) تقدیم و دو سه مجموعه از اشعار مهدوی را نیز گردآوری کرده‌ام که ابراز ارادت کوچکی به امام زمان (عج) است. همچنین در زمینه‌های ملی و مذهبی نیز سروده‌ام و باید دیگران آن را قضاوت کنند، اما اگر ناگزیر به معرفی یکی از کتاب‌هایم باشم، کتاب «نقش مستوری» شامل اشعار آیینی، دفاع مقدس و آزاد را معرفی می‌کنم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کمک های مومنانه مادرانه در خانه فرهنگ ایرانسرا