گلخانه‌داران و پرورش‌دهندگان قارچ هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند


گلخانه‌داران و پرورش‌دهندگان قارچ هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، باغداران و گلخانه‌داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران از هرگونه آبیاری باغات مرکبات و نخیلات در استان بوشهر اجتناب کنند.

به گفته او، از ابتدای هفته آینده تولیدکنندگان نسبت به تامین سوخت، تنظیم دما، رطوبت، پاکسازی و کنترل جوی ها و کانال های انتقال آب مزارع به منظور هدایت مناسب آب و جلوگیری از بروز خسارت اقدام کنند.

غلامی می گوید:با توجه به رخداد بارش برف، تهیه و تنظیم دمای مناسب گلخانه و سالن های پرورش قارچ و همچنین تاسیسات کشاورزی در برابر وزش باد، بارش برف و کولاک و یخبندان انجام شود.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان استان خوزستان بدلیل احتمال بارش در هفته آتی در صورت امکان تردد به اراضی نسبت به کشت تاخیری غلات دیم و آبی تعجیل کنند.

به گفته او، کشاورزان در راستای جلوگیدی از سرمازدگی نسبت به پوشاندن نهال های تازه کشت شده اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش هایی از جنوب غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش آغاز می شود.

طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش در نواحی جنوب غرب، غرب، شمال غرب فارس و شمال بوشهر ادامه دارد. همچنین طی ۵ روز آینده در اغلب نقاط کشور ماندگاری هوای سرد پیش بینی می شود و تا روز شنبه در نواحی شمال غرب، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق هم کاهش دما داریم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟