پایداری شبکه گاز در انتهای خطوط انتقال منوط به مدیریت مصرف است


پایداری شبکه گاز در انتهای خطوط انتقال منوط به مدیریت مصرف است

مدیر مرکز راهبری گاز گفت: مشترکان در مسیر انتقال گاز باید با رعایت الگوی مصرف، همکاری لازم را داشته باشند تا مناطق انتهای خطوط هم دچار افت فشار و قطعی گاز نشوند.

ییلاقی مدیر مرکز راهبری گاز کشور در خبر ۲۱ گفت: امروز گاز تحویلی به شبکه ۸۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۸۷ درصد از این میزان معادل ۶۶۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شده است.

او ادامه داد: استان تهران با مصرف ۱۲۶ میلیون مترمکعبی در صدر مصرف کنندگان گاز قرار دارد و استان های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و مازندران در رتبه های بعدی هستند.

ییلاقی گفت: امروز شاهد افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز نسبت به ابتدای ماه بودیم و امشب از نظر فشار گاز در پایین ترین شرایط قرار داریم که با توجه به تداوم سرمای کم سابقه، به منظور پایداری شبکه گاز، مدیریت مصرف ، نگه داشتن دما بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و استفاده از لباس گرم ضرورت دارد.

او در خصوص وضعیت گازرسانی به نقاط انتهایی خطوط انتقال گاز گفت: ما حداکثر انتقال را در مبادی ورودی خطوط انتقال گاز داریم و حداکثر تلاش به کار گرفته شده تا گاز را به انتهای خطوط هم برسانیم. در این شرایط مشترکان در مسیر انتقال گاز باید با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی، همکاری لازم را داشته باشند تا مناطق انتهای خطوط هم دچار افت فشار و قطعی گاز نشوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان