به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش


به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

وزیران کشور و آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام یوسف نوری و احمد وحیدی به شرح زیر است:

بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم

وَ امرهُم شوری بَینهُم (شوری/۳۸)

تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت تعالی همه جانبه کشور و ابزاری جدی در راستای ارتقای سرمایه انسانی شایسته در زمینه‌های گوناگون است. در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه آمادگی تحقق «تمدّن نوین اسلامی» را بدست می‌آورد و در مسیر تربیت نسلی دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، گام بر می‌دارد.

اعتلای نظام آموزش و پرورش و تحقق اهداف و ماموریت‌های آن در گروه بستر سازی و تمهید الزامات تحقق سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در پرتو مشارکت همه جانبه کلیه عناصر دستگاه‌ها و نهاد‌های سهیم و موثر بر جریان تعلیم و تربیت است. شورا‌های آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین بستر و حلقه اتصال این عناصر نقشی بی‌بدیل در تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان ملی و دغدغه‌های همگانی و فعال سازی ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و محله‌ای برای ارتقای کیفی و کمی نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی نمودن یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های سند تحول دولت محترم سیزدهم مبتنی بر «مردم سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش» از طریق اتخاذ تصمیمات و تصویب مصوبات کاربردی و اجرایی است.

اینجانبان ضمن گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش و قدردانی از اهتمام استانداران و مدیران کل محترم در اجرای قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش و تشکر از مشارکت موثر و ارزشمند اعضای شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق، به ایجاد هم‌افزایی برای اجرای موارد زیر، تاکید می‌نماییم:

تقویت نقش و جایگاه شورا‌های آموزش و پرورش با استفاده حداکثری ازظرفیت‌ها و اختیارات قانونی و نیز تصویب راهکار‌های عملیاتی و جلب مشارکت موثر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی در ارتقای نظام تعلیم و تربیت و نظارت مردم در امور آموزش و پرورش.

فرهنگ سازی و ترویج امر تعاون و مشارکت مردم، ظرفیت‌های محلی، خیرین، نیکوکاران، گروه‌های جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش ضمن بهره‌مندی بهینه از ظرفیت رسانه‌های محلی و استانی.

برنامه‌ریزی و انجام اقدامات تحولی جهت بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات کشور با تاکید بر مردمی سازی امور آموزش و پرورش، خانواده محوری، کیفیت بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی و برقراری عدالت تربیتی به ویژه در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته.

اتخاذ رویکرد‌هایی به منظور کاربردی سازی آموزش و تقویت آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی باهمکاری سایر دستگاه‌ها، صاحبان صنایع و مشاغل و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی.

توفیق روزافزون اعضای محترم شورا‌های آموزش و پرورش را در سراسر کشور از خداوند یکتا خواهانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟