کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟


یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش های احیای موها روش کلاژن تراپی مو است. با این روش موهای نازک، خشک و شکننده به موهای سالم، درخشان و ضخیم تبدیل شده و رشد طولی خوبی پیدا می کنند.

اگر کلاژن مو کاهش یابد، موها تضعیف شده و حالت خشک، شکننده و نازک پیدا می کنند و خیلی زود دچار موخوره و ریزش می شوند. از این رو تکنیک کلاژن تراپی به کمک موها آمده تا موهایی سالم، درخشان، ضخیم و با رشد طولی خوب داشته باشید.

همه چیز درباره کلاژن تراپی مو

با کاهش کلاژن سازی در بدن، موها خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شادابی آن ها کاهش می یابد. به طور معمول با بالا رفتن سن، کلاژن سازی نیز روند کاهشی پیدا می کند و این بخشی از روند رشد می باشد که نمی توان از آن جلوگیری کرد. حتی تخریب رنگ مو هم به علت کمبود کلاژن بوده اما خوشبختانه این معضل نیز چاره ای دارد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

مراقبت از موها در خانم ها، به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ، دکلره و .. نسبت به موهای آقایان دشوارتر است. از این رو روش های زیادی برای ترمیم مو و ایجاد ظاهر بهتر موهای آسیب دیده به ویژه برای خانم ها ایجاد شده است که البته آقایان هم می توانند از این تکنیک ها بهره بگیرند.

با استفاده از تکنیک کلاژن تراپی مو می توان تمام آسیب های روی مو را از بین برد. این روش جدیدترین و کارآمدترین تکنیک احیای مو محسوب می شود که فواید متعددی دارد. در صورتی که موهای فرد نازک، خشک و شکننده شده برای درمان آن زمان زیادی ندارید. و خیلی سریعتر از آنچه تصور کنید شاهد موخوره و ریزش موها خواهید بود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

و هیچ کس موهای نازک، شکننده و آسیب دیده را دوست ندارد. اکثر افراد همانطور که از اعضای بدن محافظت می کنند به فکر سلامت مو و زیبایی ظاهر خود نیز می باشند و در صورت عدم اهمیت و رسیدگی به موها، خواسته یا نخواسته ذهن آن ها مشغول این موضوع خواهد شد. در ادامه با روش کلاژن تراپی مو و فواید آن بیشتر آشنا می شوید.

  • کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟
  • کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

کلاژن چیست؟

فیبروبلاست ها که وظیفه تولید پروتئین های بدن را بر عهده دارند، نوعی پروتئین تولید کرده که بیشترین تراکم را در بدن داشته و حدود سی درصد پروتئین بدن را تشکیل می دهد. پروتئین مذکور رشته ای بوده و از آمینو اسیدها تشکیل شده است و سنتر آن در انواع بافت پیوندی مانند ناخن، مفاصل، استخوان، پوست و … انجام می شود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

آمینو اسیدهای درون کلاژن شامل گلیسین، پرولین، آرژتین، هیدروکسی هستند که در کنار دیگر پروتئین های مفید نظیر الاستین سبب انعطاف پذیری موها می شوند. این ماده سخت ترین رشته بافت پیوندی بوده و ترمیم آن خیلی سخت است. از این رو حضور آن باعث شادابی پوست و مو و حیات آن ها خواهد بود.

این پروتئین در نزدیکی پیاز مو قرار داشته و سبب رساندن مواد غذایی به موها می شود. از این رو با داشتن کلاژن کافی، می توان از موهایی ضخیم، با طراوت و شاداب بهره برد. همچنین آسیب و ریزش مو کمتر روی دهد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

سه نوع کلاژن وجود دارد که شامل نوع ۱-۲ و ۳ می باشد. موهای انسان دارای کلاژن نوع یک است که باید فراهم بوده تا موها سالم باقی بمانند. با بالارفتن سن، میزان تولید پروتئین های پایه ای نظیر کلاژن کاهش می یابد و بدن با کمبود آن روبرو می شود. کاهش کلاژن موها خاصیت کشسانی و ارتجاعی آن ها را از بین برده و شکنندگی، موخوره و خشکی موها بروز می کند. از این رو روش کلاژن درمانی به کمک موهای آسیب دیده خواهد آمد.

کلاژن درمانی مو

همانطور که پیشتر اشاره شد کلاژن نوعی پروتئین طبیعی بوده که سبب شادابی و جوانی پوست و مو می شود. برای داشتن موهای سالم و شاداب باید کمبود کلاژن توسط درمان های تخصصی جبران گردد. کلاژن در رشد و سلامت مو موثر است. موهای سالم، ضخیم، درخشان و دارای رشد طولی خوب نتیجه حضور کلاژن است.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

در اغلب افراد کیفیت مو با بالا رفتن سن، تغییرات زیادی پیدا می کند. به این ترتیب توصیه می شود در طی زندگی از محصولات مراقبت موی خوب و مناسب استفاده نمایید. همچنین از دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو کمتر استفاده نموده و به تغذیه خود اهمیت بدهید.

قابل ذکر است نوسازی و ترمیم کلاژن دشوار بوده و تولید آن در بدن انجام می شود. برای تولید این پروتئین، به مواد مغذی مانند ویتامین سی احتیاج است ولی منبع مشخصی برای کلاژن موجود نبوده و فرد می تواند با مصرف مکمل های کلاژن، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، آجیل، ماست، مواد دارای جوانه گندم و … احتمال دریافت و سنتز این ماده را افزایش دهد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

تمام عوامل ژنتیکی و محیطی بر وضعیت و کیفت موها نیز تاثیر دارند. البته با تمام این مراقبت ها، همچنان روند پیری بدن ادامه داشته و موها هم تحت تاثیر می باشند. کلاژن درمانی روش تخصصی ازدیاد کلاژن مو بوده که حتی مانع از ریزش مو، شکستگی و موخوره آن می شود.

همچنین این روش درمانی تا حدی از سفید شدن مو نیز پیشگیری می کند. البته مانند همه روش های درمانی مو برای حصول نتیجه مناسب نیاز است تا در بازه های زمانی ۲-۴ ماه، احیای مو با کلاژن تکرار گردد. مو جهت تقویت و بازسازی خود به مواد تقویتی قدرتمند نیاز داشته به ویژه اگر آسیب دیده باشد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

هنگامی که مو دچار ریزش می شود، موها زیر و دهیدراته شده و حالت دهی به آن ها غیر ممکن خواهد شد. ضمنا موخوره داشته و زبر و بد حالت می شوند که به درمان نیاز پیدا می کنند. پیشتر اشاره شد که جدیدترین روش احیای مو کلاژن درمانی است تا وضعیت کلی موها بهبود یابد.

این شیوه درمانی برای مواقعی است که کلاژن مو به هر علتی کاهش پیدا کرده و سلامت و زیبایی موها مختل شده است. درباره کلاژن درمانی گفته شده که اجرای آن سبب افزایش رشد مو، درخشان، ضخیم، خوش رنگ، زیبا و یکدست شدن موها می شود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

روش انجام کلاژن درمانی مو

کلاژن درمانی با ساختار پروتئین سبب ضخیم و درخشان شدن موها می شود. در صورت خشک و شکننده بودن موها پیش از این که موخوره همه مو را مبتلا نماید، توسط کلاژن درمانی مو از آسیب بیشتر موها جلوگیری کنید. برای این درمان به استفاده از تزریق یا دستگاه خاصی نیاز نیست.

جهت کلاژن درمانی شامپوهای مخصوصی تولید شده که حاوی کلاژن غنی شده بوده و نیاز مو به کلاژن اضافی را مرتفع می نماید. شامپو مخصوص کلاژن درمانی مو با شامپوهای معمولی فرق دارد. این محصول جهت شستشوی مو و رفع آلودگی ها ساخته نشده بلکه وظیفه دیگری دارد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

کلاژن سبب ضخامت موها می شود. در حالت معمول بدن پروتئین مورد نیازش را توسط مواد غذایی تامین می کند. کلاژن هم توسط نوعی پروتئین در بدن ساخته می شود که به افزایش پروتئین های مورد نیاز مو کمک نموده و از ریزش مو جلوگیری می کند. توسط این شامپوهای مخصوص حاوی کلاژن، علاوه بر تغذیه مو، رشد مو نیز تحریک شده و به نوعی سبب تقویت موها خواهید شد.

این روش در سالن زیبایی و توسط فرد متخصص صورت گرفته و بهتر است در منزل از انجام آن خودداری شود. به این ترتیب در سالن مربوطه ابتدا موهای فرد شستشو داده شده و با حوله خشک می شود. بعد شامپو مخصوص کلاژن درمانی به موها اعمال شده و خوب ماساژ می دهند. پس از مدت ۵۰-۹۰ دقیقه ، موها را آبکشی کرده و مقداری نرم کننده مو هم استفاده می شود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

سپس براشینگ و خشک کردن مو توسط سشوار صورت گرفته و در نهایت با اتوی مو کار به پایان می رسد. درجه حرارت اتو باید حدود ۴۸۰ درجه فارنهایت باشد. کلاژن تراپی نه تنها رشد و لطافت موها را بیشتر می کند، بلکه مانع سفیدی زودرس آن هم می شود. مزیت این روش دردسر کمتر آن نسبت به روشی همچون کراتینه مو بوده همچنین به دستگاه ، محل تهویه و ابزار خاصی نیاز ندارد.

فواید کلاژن درمانی

کلاژن یکی از ضروری ترین پروتئین ها در ساختار مو می باشد . حضور این پروتئین برای مو به اندازه ویتامین ها، املاح و اسیدهای آمینه الزامی است. بیشتر مشکلات مو ناشی از کمبود کلاژن بوده به ویژه در سنین بالا ، مشکلات مرتبط با کاهش پروتئین بیشتر رایج می شود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

در صورت کمبود این پروتئین، موها شدیدا خشک و آسیب پذیر شده ، همچنین کم پشتی، ریزش مو و موخوره از پیامدهای آن است. از این رو کلاژن درمانی مو بهترین روش برای برطرف شدن خشکی و شکنندگی موها محسوب می شود. در ضمن عاملی در جهت پیشگیری از موخوره و ریزش مو خواهد بود.

همانطور که می دانید موهای خشک، مستعد ریزش و شکنندگی می باشند. پیش از این که موها بسیار کم پشت شده می توانید توسط کلاژن درمانی آن ها را تقویت نمایید. کلاژن جزو مواد ضروری در حفظ رنگدانه های مو نیز است. در صورتی که می خواهید موها دیرتر سفید شوند به کمک کلاژن درمانی این موضوع را رفع کنید.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

به این ترتیب پیش از این که همه موها سفید شوند، نسبت به درمان با ترکیبات کلاژن اقدام کنید. کلاژن به موهای سفید و خاکستری رنگ نمی دهد زیرا اصلا رنگ مو محسوب نمی شود. این ماده پروتئین ضروری مو بوده و سلامت مو را تضمین می نماید.

شایان ذکر است کلاژن درمانی بدون حضور مواد شیمایی مضر مانند فرمالدئید صورت گرفته از این رو هیچ مشکلی برای پوست سر یا سلامت بدن نخواهد داشت. در بعضی از درمان های رایج، ترکیبات دارای فرمالدئید نیز استفاده می شود که بخارهای سمی و مضر ایجاد می کنند. در صورتی که کلاژن درمانی توسط متخصص احیای مو انجام شود تا مدت ها از بابت سلامت موی خود آسوده خواهید بود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

از فواید دیگر کلاژن درمانی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • ضخامت دهنده مو بوده و ضمن استحکام بخشیدن به موها سبب مقاومت و انعطاف پذیری آن ها و جلوگیری از شکنندگی مو می شود.
  • سفید شدن مو را به تاخیر می اندازد.
  • ساختمان مو را نوسازی کرده و سبب افزایش حجم مو می شود.
  • شانه کردن مو و حالت دادن به آن را تسریع می کند.
  • گفته شده که این روش برای پوست کف سر ضرری نداشته و ملایم است.
  • در این روش مواد شیمایی مضر استفاده نمی شود.
  • نسبت به دیگر درمان های مو ایمن تر می باشد.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

معایب و عوارض کلاژن درمانی

حال که با کلاژن درمانی و فواید آن آشنا شدید. بد نیست از معایب و عوارضی که ممکن است این روش داشته باشد نیز اطلاع یابید. از معایب کلاژن درمانی عبارتند از :

  • در این روش از اتوی مو با حرارت بالا استفاده می شود که در صورت فشار به ریشه مو سبب ریزش آن می شود.
  • هزینه بالایی دارد.
  • مدت ماندگاری این روش ۲-۴ ماه بوده و بعد از آن به ترمیم مو نیاز دارد. به عبارتی یک روش دائمی نیست.
  • نیاز است که بعد از کلاژن تراپی ۲-۴ روز استحمام صورت نگیرد و آب با مو تماس پیدا نکند.
  • با هر بار شستشو، از تاثیر کلاژن تراپی کاسته می شود.
  • نسبت به سایر درمان های رایج مو ماندگاری کمی دارد.
  • مواد کلاژن درمانی فقط روی لایه بیرونی و کوتیکول مو تاثیر داشته و عمقی نیست.
  • ممکن است برای برخی افراد حساسیت و آلرژی ایجاد کند.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

درباره عارضه کلاژن درمانی نیز تاکنون گزارش خاصی ارائه نشده است. در حقیقت این شیوه درمانی نسبت به سایر تراپی های مو ایمن است. فقط درصد بسیار کمی از افراد نسبت به شامپوی کلاژن ، حساسیت نشان داده اند. با توجه به آلرژی زا بودن این شامپوها بهتر است که در مراکز معتبر این کار صورت گیرد.

افرادی که در منزل از شامپوی کلاژن استفاده کنند در صورت بروز حساسیت، مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. همچنین در مرکز مربوطه درباره نحوه رسیدگی به موها و مراقبت های لازم پس از کلاژن درمانی نیز سوال نمایید. همانطور که پیشتر اشاره شد در مواردی نیاز است بین ۲-۴ روز حمام نروید تا کلاژن روی مو تثبیت شود.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

ضمنا باید اشاره نمود کلاژن درمانی بیشتر برای افراد مسن توصیه شده اما در هر سنی می توان از فواید کلاژن برای موها بهره برد. این درمان اثر ترمیمی موقتی داشته اما می تواند کمک خیلی موثری در جهت رفع مشکلات ناشی از افزایش سن روی موها باشد.

در پایان از همراهی شما با این مطلب کمال تشکر را داریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با تاثیر کلاژن بر مو، ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت موهای نازک روی لینک ها کلیک کنید.

کلاژن تراپی مو چه فوایدی دارد؟

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز


60 مدل آرایش صورت عروس با متد های جدید و لاکچری