ضرورت ترویج معارف مهدوی در مساجد، مدارس و دانشگاه های استان زنجان


ضرورت ترویج معارف مهدوی در مساجد، مدارس و دانشگاه های استان زنجان

به گفته آیت الله خاتمی، در ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل نو در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها وبسیج دانش آموزی ودانشجویی به مراتب بیشتر اهمیت دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی امروز در جلسه شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان زنجان اظهار کرد: در ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل نو در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها وبسیج دانش آموزی ودانشجویی به مراتب بیشتر اهمیت دهید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنگ تمام نشده است و امروز عرصه جهاد تبیین است، گفت: بهترین نیروهایی که باید روی آن ها سرمایه گذاری شود دانش آموزان و دانشجویان بسیجی و مسجدی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: توصیه بنده بر شما این است که همکاری های لازم را جهت تقویت این معارف در میان دانش آموزان و نوجوانان و مدارس با آموزش و پرورش داشته باشید.

مدیر بنیاد بین المللی مهدوی در زنجان نیز به اهم فعالیت های این بنیاد در طول سال اشاره و اظهار کرد: دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و تربیت مربی با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب حوزه‌های علمیه شهر زنجان و مرکز تخصصی مهدویت قم در طول سال برگزار شده است.

حجت الاسلام علی یوسفی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی مهدویت در زنجان در هماهنگی، پشتیبانی و برگزاری گسترده جشن‌های اعیاد ربیع و نیمه شعبان در سطح استان حضورپررنگ داشته است، گفت: این برنامه ها با همکاری 100 گروه از مساجد، تکایا، هیئات و موسسات مردمی شاخص استان برگزار شد.

وی تولید برنامه های متنوع و موثر رادیویی، تلوزیونی و فضای مجازی با همکاری صدا و سیمای مرکز استان، از جمله برنامه‌ تلویزیونی جان جانان و 100 قسمت برنامه رادیویی با موضوع مهدویت که در حال حاضر بصورت روزانه و هفتگی از رادیو و تلوزیون استان پخش می‌شود را از دیگر اقدامات این بنیاد در زنجان خواند.

معاون نظارت و هماهنگی امور استانهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)کشور نیز در سخنانی نکاتی را در جهت تقویت فعالیتها متذکر شده و با معرفی بنیاد به عنوان یک جریان مردمی که سالهاست با پیشنهاد آیت الله قرائتی و جمعی از شخصیت های فرهنگی شکل گرفته،گزارش مختصری از فعالیتهای بنیاد مرکز ارائه کرد.

کاشی افزود ضرورت دارد که مسائل مربوط به مهدویت مردمی سازی شود.همچنین باید توجه داشت که کار فرهنگی مؤثر باید تقاضا ایجاد کند وتنها مبتنی بر عرضه نباشد.

سپس هر‌ یک از حاضرین به بررسی و ارائه پیشنهادهایی در راستای صحبت های صورت گرفته و بحث پیرامون تبیین معارف مهدوی و نقش هریک از دستگاه ها برای پرشورتر شدن برنامه ها علی الخصوص جشن های نیمه شعبان پرداختند.

بر این اساس مصوب گردید با همکاری همه ارگانهای فرهنگی استان اقدامات آموزشی،ترویجی و تبلیغی برنامه ریزی شده در بنیاد استان به صورت جدی پشتیبانی واجرایی شود.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها