گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023


با انتخاب گسترده ای از پنیرهای لوکس موجود، ما منحصر بـه فردترین محصولاتی را کـه می توانید بخرید بررسی کرده ایم تا این راهنمای قطعی را برای شـما ارائه دهیم. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از گرانقیمت ترین پنیر های‌...

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

با انتخاب گسترده ای از پنیرهای لوکس موجود، ما منحصر بـه فردترین محصولاتی را کـه می توانید بخرید بررسی کرده ایم تا این راهنمای قطعی را برای شـما ارائه دهیم. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از گرانقیمت ترین پنیر های‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

گران ترین پنیرهای دنیا کدامند؟

پنیر کمیاب و گرانقیمت دارای طیف وسیعی از طعم ها و بافت ها اسـت کـه با شیر گاو، بز و حتی گوسفند اغلب با ترافل های‌ لوکس و تکه های‌ طلا تولید می شود. این مقاله از مجله تفریحی تالاب بهترین پنیرهای لوکس موجود را بررسی می کند، از Cacio Bufala ایتالیا گرفته تا Pule بسیار کمیاب کـه با شیر از الاغ‌های‌ بالکان تولید می شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنیر رژیمی خانگی + خواص استفاده پنیر

10 پنیر گران قیمت دنیا

10. کاسیو بوفالا – 43 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

Cacio Bufala – کـه گاهی اوقات بـه عنوان Cacio di Bufala نیز شناخته می شود – یک پنیر گرانقیمت از ایتالیا اسـت کـه همان طور کـه از نام ان پیداست از شیر کامل گاومیش آماده میشود. این پنیر از نظر ظاهری طبل مانند اسـت و دارای پوست زرد و ظریفی اسـت کـه نیمه سفت اسـت ودر هنگام خوردن بافت نرم و لذیذی دارد.

فرآیند پیری Cacio Bufala طبق معمولً در غارهای طبیعی مزرعه لبنی Casa Madaio یا زیرزمین‌های‌ زیرزمینی انجام میشود و بالغ شدن ان بین هشت تا ده ماه طول می کشد. بافت خامه ای این پنیر گرانقیمت بـه این دلیل اسـت کـه شیر گاومیش دو برابر شیر خام سنتی گاو چربی دارد و بافت و طعم کره ای بـه ان می دهد کـه در دهان ذوب می شود.

شیر پاستوریزه گاومیش آبی کـه برای این پنیر مصنوعی استفاده می شود در آب نمک خیس می شود و سپس با استفاده از مایه پنیر طبیعی و نمک بـه مدت حداقل شصت روز باقی می ماند تا برسد. در طول فرآیند بلوغ، کشک تخلیه می شود تا محصول نهایی فشرده با صحنه خوشبو و طعم شیرین ان تولید شود.

Cacio Bufala اغلب در غذا های پاستا و پیتزا استفاده می شود و زمانی کـه با یک لیوان از گران ترین شراب هایی کـه می توانید بخرید سرو شود طعم بسیار خوبی دارد.

9. بوفورت – 45 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

پنیر لوکس Beaufort d’Ete کـه در منطقه ساووی فرانسه از شیر خام گاوها تولید می شود، بـه دلیل بافت نرمش مورد استقبال دوستداران پنیر قرار می گیرد. پنیر بوفور با رنگ زرد کم رنگ و طعمی کاملاً آجیلی، از پنیرهای سنتی مانند پنیر چدار با عطر متمایز خود برتری دارد.

این پنیر نرم در کوه‌های‌ آلپ فرانسه، بـه‌ویژه در منطقه ساووی تولید میشود و از شیر نژاد گاو کوهستانی بـه نام تائورین گرفته می شود. Beaufort d’Ete تاریخ ریشه‌داری دراین منطقه دارد، کـه از قرن هفدهم در این جا ساخته شده اسـت ودر طول انقلاب فرانسه محبوبیت زیادی پیدا کرد.

پنیر بـه طور معمول فشرده می شود، بـه این معنی کـه سوراخ های‌ کمی در ساختار ان وجوددارد کـه بـه ظاهر و بافت کلی ان می افزاید. تولید پنیر Beaufort d’Ete بی شک بالاتر از عده ای از گران ترین پنیرهای موجود اسـت و تقریبا 52000 چرخ درسال تولید می شود کـه قیمت هر پوند ان 45 دلار اسـت.

8. اولد فورد – 30 تا 50 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

وقتی بـه تولید پنیر انگلستان فکر می‌کنید، ابتدا نام هایی مانند پنیر چدار و رد لستر بـه ذهنت ان می‌رسد. با این حال بریتانیا خانه عده ای از گران‌ترین پنیرهای جهان اسـت، بـه عنوان مثال، پنیر اولد فورد، تولید شده توسط Neal’s Yard Dairy.

این پنیر کـه از شیر بز پاستوریزه گرفته شده اسـت، ابتدا برای مدتی کهنه می شود، قبل از این کـه با دست فشار داده شود تا شکل متمایز ان را ببخشد. این پنیر کمیاب اسـت کـه در لمس لطیف اسـت، با ترکیبی زیبا از کره و شوری هنگام خوردن.

پنیر فورد قدیمی خلوصی چشمگیر دارد، با ظاهر سفید روشن ان تضاد کاملی با پوست اولد فورد، کـه با بافت خشن و خالدارش شبیه سنگ آسیاب اسـت، ارائه می دهد. این یک پنیر سفید نیمه سخت اسـت، با طعمی متمایز کـه اغلب با پنیر تهیه شده از شیر بز و بافت کمی جویدنی بـه جای ترد یافت می شود.

این می تواند بسته بـه زمان تولید یک دسته معین از اولد فورد متفاوت باشد زیرا فرآیند پیری از یک فصل بـه فصل دیگر متفاوت اسـت. اگر پنیر در طول ماه‌های‌ تابستان بـه بلوغ برسد، فرآیند می تواند در عرض سه ماه تمام شود. در زمستان باقی می ماند و حدود هشت ماه نیاز اسـت تا بافت و طعم متراکم تر با کمی شدت بیشتر بدست آید.

7. آبی جرسی – 45 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

برای آشنایی با پنیر سوئیسی، لازم نیست کـه عاشق پنیر هاردکور باشید، و پنیر آبی جرسی ظاهر کلاسیکی را بـه خود می گیرد کـه می توانید از پنیرهای این منطقه انتظار داشته باشید. این یک پنیر آبی نرم و لذیذ اسـت کـه با رگه های‌ کپک آبی، سفید و خاکستری کـه در بدن پنیر می گذرد، آغشته شده اسـت.

پنیر آبی نسبتاً جدید صنعت‌گرانه اسـت کـه تنها از سال 2006 تولید می شود و با استفاده از شیر خام گاو جرسی با تخمیر ماست تولید می شود. این در Lichensteig واقع در کانتون سنت گالن سوئیس توسط پنیرساز Will Schmid تولید می شود و گاوهای استفاده شده برای هر دسته بادقت انتخاب شده اند.

محصول نهایی یک پنیر آبی با پوست بیرونی، بـه گنبدهای پنج اینچی شکل میگیرد کـه وزن هر کدام حدود چهار پوند اسـت کـه هزینه کل ان را بـه حدود 180 دلار برای هر گنبد «یا 45 دلار در هر پوند» میرساند. مانند سایر پنیرهای آبی خامه ای، آبی جرسی نیز بویی کپک زده دارد، اما با بافت نرم و کره ای ان متعادل اسـت.

پنیر سوئیسی آبی جرسی نوعی غذای لبنی اسـت کـه می توانید در یکی از گران‌ترین رستوران‌های‌ جهان سرو کنید.

6. کاکیوکوالو پودولیکو – 40 تا 50 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

مفهوم پنیرهای مجلل عکس هایی از اسب را بـه ذهن نمی آورد، اما پنیر Caciocavalli Podolico نام مستعار “پنیر اسب” را بـه خود اختصاص داده اسـت، اگر چه خوشبختانه نه بـه این دلیل کـه از شیر اسب آماده میشود. Caciocavallo Podolico یکیدیگر از پنیرهای گرانقیمت مشهور ایتالیا اسـت کـه اینبار از منطقه کامپانیا در جنوب این کشور می‌آید.

این پنیر همچنین یکی از قدیمی‌ترین پنیرهای جهان اسـت کـه از قرن چهاردهم میلادی در این جا از نژاد کمیاب گاو بـه نام پودولیکا تولید شده اسـت. این گاوها فقط در ماه های‌ مه و ژوئن شیردهی می کنند و حداقل فرصتی را برای تولید پنیر بر اساس عرضه محدود شیر ایجاد می کنند.

پنیر طبق معمولً بین دو تا سه ماه باقی میماند و بـه شکل گلابی آویزان می شود و بـه صورت جفت بسته می شود کـه در طول فرآیند پخت روی میله‌ها می‌بندند. با قیمتی بین 40 تا 50 دلار بـه ازای هر پوند، برای چشیدن طعم ان نیازی بـه ارزش خالص مارک زاکربرگ ندارید، زیرا طعم میوه‌ها بـه دلیل رژیم غذایی گاوهای پودولیکا غنی اسـت.

پنیر اسبی Caciocavallo Podolico گاهی اوقات روی پاستا رنده میشود و طبق معمولً با میوه یا شراب سرو میشود تا طعم‌های‌ مختلف میوه‌ای پنیر را برجسته‌تر کند.

بیشتر بخوانید: نان و پنیر صبحانه نیست!

5. بیتو استوریکو – 150 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

در حالی کـه تولید پنیر طبق معمولً چند ماه طول می کشد تا پنیر کهنه شود، پنیر Bitto Storico برای مدت طولانی تری کهنه می شود و می‌توان ان را تا 18 سال نگه داری کرد تا طعم کامل خودرا ایجاد کند. این توجه بـه جزئیات، Bitto Storico را بـه پنیر استثنایی برای همراهی عده ای از گران ترین نوشیدنی های‌ الکلی در جهان تبدیل می کند و طعم متمایز ان بسته بـه فصل تولید هر دسته متفاوت اسـت.

Bitto Storico طبق معمولً برای حدود ده سال سن دارد و با مخلوطی از تقریبا 20 درصد شیر بز Orobica، مخلوط با شیر گاوهایی کـه مراتع اطراف دره رودخانه Bitto و Valtellina در لمباردی، ایتالیا را می‌چرند، درست می شود. هرچه شیر بز بیشتر در هر دسته پنیر استفاده شود، پنیر پیرتر میشود، کـه بیتو استوریکو را از بسیاری دیگر از پنیرهای لوکس در جهان متمایز میکند.

این پنیر را تنها 12 تولید کننده مختلف در منطقه تهیه می کنند و هر استاد گریدر پنیر با استفاده از دیگ های‌ مسی سنتی کـه روی آتش هیزم گذاشته می شود، کـه اجدادشان قرن ها از ان استفاده میکردند. شیر گاو طعم پیچیده خودرا بـه دلیل کمبود غذای مکمل بـه دست می آورد و بـه پنیر بیتو عطری از علف و یونجه، رژیم غذایی اصلی آن ها می دهد.

ایتالیا پنیرهایی را تولید می کند کـه بهترین پنیرهای دنیا را در آنجا عرضه می کند، و اگر عاشق پنیر هستید کـه اتفاقاً از شهر جرولو آلتا عبور میکنید، می توانید پنیر بیتو را برای خودتان بچشید.

4. Wyke Farms Cheddar – 200 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

پنیر چدار Wyke Farms یک پنیر برنده جایزه از انگلستان اسـت کـه بـه دلیل بافت ترد و همچنین توانایی ان در بالا بردن ساندویچ پنیر بـه سطح بعدی مشهور اسـت. پنیر چدار Wyke Farms کـه از شیر گاو پاستوریزه محلی در سامرست در جنوب غربی انگلستان تهیه می شود، از قرن نوزدهم تولید می شود و امروزه بـه ازای هر پوند 200 دلار فروخته میشود.

محبوبیت ان از دهه 1950 بـه بعد افزایش یافت و این پنیر جوایز متعددی از جمله جوایز جهانی پنیر درسال 2015 و جوایز بین المللی پنیر را بـه دست آورد و برنده جایزه طلا دربخش دودی شد. این پنیر استثنایی با نگه داری چدار در جعبه های‌ چوبی مخصوص ساخته شده ساخته می شود و گرید کننده اصلی پنیر Wyke Farms بـه طور منظم روند پیری را بررسی می کند.

بالغ شدن کامل ان حدود 15 ماه طول می کشد و بدون گلوتن اسـت، بنابر این اگر بـه گلوتن حساسیت ندارید، می توانید ان را بدون نگرانی در مورد بیمار شدن بـه فهرست خرید خود اضافه کنید. چیزی کـه این پنیر را بـه یکی از گران‌ترین پنیرهای جهان تبدیل می کند، گنجاندن ورق طلای خوراکی با ترافل فرانسوی اسـت کـه ترکیب ان طعمی متمایز نسبت بـه پنیرهای مجلل دیگر می دهد.

چدار Wyke Farms کـه بـه خوبی با مجموعه‌ای از ماء شعیر و شراب همراه اسـت، قیمت بالایی دارد، اما اگر می توانید بدون ورق طلا بروید، این مزرعه مجموعه‌ای از پنیرهای قدیمی با قیمت مناسب را نیز ارائه میدهد کـه قیمت ان حدود 14 دلار اسـت.

3. طلای سفید استیلتون – 400 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

یکیدیگر از پنیرهای لوکس با قیمت بالا کـه شامل ورق طلای خوراکی در فهرست مواد تشکیل دهنده ان اسـت، پنیر طلای سفید استیلتون اسـت کـه از روستاهای انگلستان نیز می‌آید. پنیر طلای استیلتون سفید کـه از شیر گاو ساخته شده اسـت، قیمت بالایی رابا گنجاندن اسکاپ دارچین طلا، علاوه بر تکه های‌ طلای گران قیمتی کـه روی سطح ان می درخشد، بـه دست می آورد.

این آفرینش Long Clawson’s، یک شرکت لبنی بریتانیایی مستقر در Melton Mowbray در لستر، انگلستان اسـت کـه نخستین بار درسال 1911 تأسیس شد. قیمت بالا بـه دلیل روند طولانی پیری افزایش مییابد، کـه نتیجه ان یک پنیر استیلتون غنی و خوشبو اسـت کـه همان عطری را دارد کـه از گران ترین سیگارهای دنیا انتظار دارید.

400 دلار بـه ازای هر پوند پنیر – کـه بـه معنای حدود 80 دلار در هر تکه اسـت – طلای استیلتون سفید فقط بر اساس سفارش در معرض اسـت، بنابر این انتظار نداشته باشید کـه در فروشگاه مزرعه آن ها مقداری از ان را خریداری کنید.

گنجاندن لیکور طلا بـه طلای استیلتون سفید عطر و طعم منحصر بـه فردی می بخشد کـه توسط لایه های‌ خامه ای کـه از هسته ان عبور می کند تقویت می شود. هایلایت های‌ طعم اضافی عناصری از لیمو، زنجبیل و زردآلو را بـه پالت می آورد کـه بـه رنگ های‌ اضافی بـه ظاهر ان نیز کمک می کند.

خانواده پنیرهای استیلتون در بریتانیا تحت قانون اروپا محافظت می شوند و فقط میتوانند در لسترشایر، ناتینگهام شایر و دربی شایر از شیر گاو پاستوریزه محلی تولید شوند. طلای سفید استیلتون گران‌ترین از همه ی آنهاست کـه بـه دلیل طعم پیچیده و تزیین تکه‌های‌ طلای واقعی مشهور اسـت.

2. گوزن – 500 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

در حالی کـه این موضوع کـه آیا پنیر بـه اندازه برخی مواد غیرقانونی اعتیادآور اسـت یا نه، بحث برانگیز اسـت، همانگونه کـه شهردار نیویورک ادعا کرد، دوستداران پنیر در سراسر جهان ممکن اسـت خودرا بـه پنیر گوزن سوئدی معتاد کنند.

بخشی از انحصار پنیر گوزن از مقدار محدود شیری اسـت کـه میتوان از گوزن تهیه کرد و روزانه تنها حدود پنج لیتر شیر برای این پنیر تولید می شود. پنیر گوزن کـه توسط Elk House در Bjurholm، سوئد تولید می شود، در چهار نوع عرضه میشود و فقط در منطقه محلی یا در یکی از معدود رستوران‌های‌ منتخب قابل خریداری اسـت.

فقط سه گوزن خواهر و برادر برای پنیرشان دوشیده میشوند، بـه نام‌های‌ گولان، هالگا و جونو، و صاحبان ان‌ها باید هنگام دوشیدن ان‌ها دقت خاصی داشته باشند تا مزاحمتی برای انها ایجاد نکنند و شیرشان را از دست ندهند.

این گوزن‌ها فقط بین ماه‌های‌ می تا سپتامبر شیر می دهند و بـه صاحبانشان فرصت محدودی برای جمع‌آوری حداکثر شیر برای پنیرهای گران قیمتشان میدهند. شیر گوزن سرشار از پروتئین اسـت کـه بـه پنیر حاصل از محتوای چربی بالاتر از حد متوسط و بافت و طعمی شبیه کممبر می دهد.

با تولید تنها 300 کیلو گرم پنیر گوزن در هر سال، با قیمت بالای 500 دلار در هر پوند عرضه می شود و تنها جایی در جهان اسـت کـه از شیر گوزن برای محصولات خود استفاده می کند.

1. پولک – 600 تا 1300 دلار در هر پوند

گران قیمت ترین پنیر های دنیا در سال 2023

گران ترین پنیر جهان پنیر پوله اسـت کـه از شیر الاغ آماده میشود و فقط در صربستان یا مونته نگرو موجود اسـت.

از آنجایی کـه الاغ‌ها شیر بسیار کمی تولید میکنند، سالانه تنها مقدار کمی پنیر پوله تولید می شود، بـه همین دلیل اسـت کـه قیمت ان می تواند بین 600 تا 1300 دلار در هر پوند متغیر باشد، کـه باعث میشود قیمت پنیر گوزن قبلی بسیار مقرون بـه صرفه‌تر بـه نظر برسد.

برای تولید یک کیلو گرم پوله 25 لیتر شیر الاغ لازم اسـت و شیر منحصراً از خرهای بالکان در منطقه حفاظت شده ویژه Zasavica گرد آوری می شود. پنیر پولک بـه دلیل طعم پیچیده و غنی و بافت سفت‌تر ان مورد توجه قرار گرفته اسـت، در حالی کـه فرآیند دود کردن در طول تولید، پیچیدگی بیشتری بـه طعم ان می‌افزاید.

پنیرسازان چندین قرن اسـت کـه از همان دستور پخت پوله استفاده می کنند، بـه این معنی کـه طعم کمی شیرین ان از نسلی بـه نسل دیگر ثابت بوده اسـت. همچنین یک پنیر بسیار سالم برای خوردن اسـت، زیرا شیر الاغ حاوی 60 برابر بیشتر از شیر گاو ویتامین C اسـت و میزان چربی ان بسیار کمتر اسـت.

تاریخ‌دانان مدت‌ها شایعاتی را مطرح کرده‌اند کـه کلئوپاترا زمانی در شیر الاغ حمام می‌کرده اسـت تا اثرات ترمیم‌کننده‌اش را داشته باشد، در حالی کـه امروزه می توانیم پنیر انتخابی پولدارترین بازیگران جهان را تصور کنیم کـه پولدارترین بازیگران جهان برای میان وعده میخورند.

بیشتر بخوانید: نکات مهمی در مورد تهیه پنیر پیتزا

در پایان

انواع پنیرهای مجلل در سراسر اروپا گسترده شده اسـت و هر پنیر طعم و بافت متمایز خودرا بـه ارمغان می آورد، از پنیرهای طبیعی خامه ای گرفته تا پنیرهایی با طعم قوی و آجیلی. ما گران‌ترین پنیرها را معرفی کرده‌ایم، بنابر این میتوانید دفعه بعد کـه میخواهید خودتان را درمان کنید، بهترین‌ها را برای همراهی با تکه‌های‌ نان دل چسب خود انتخاب کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قاصدک